Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 2 października 2017 
    

[Aktualizacja] Radeon RX Vega deklasuje GeForce GTX 1080 Ti w Forza Motorsport


Autor: Zbyszek | źródło: ComputerBase | 05:40
(19)
I to nie o włos, a dość wyraźnie. Niemiecki serwis ComputerBase sprawdził, jak poszczególne modele kart graficznych radzą sobie w najnowszej grze Forza Motorsport 7, która w dużej mierze korzysta z najnowszego API DirectX 12. W teście bardzo dobrze wypadły karty Radeon RX Vega, które zdeklasowały nie tylko Radeony poprzednich generacji (FuryX i RX 580), ale również GeForce GTX 1080 i GeForce GTX 1080 Ti. W rozdzielczości 1920x1080 pikseli Radeon RX Vega 64 uzyskał 136,9 klatek na sekundę, to jest o 23 procent więcej niż GTX 1080 Ti (111 klatek na sekundę).

W rozdzielczości 2560x1440 pikseli ponownie górą był Radeon, zapewniając o 12 procent więcej klatek na sekudnę. Dopiero po przejściu na rozdzielczość 4K, GTX 1080 Ti uzyskał średni FPS na lepszym poziomie, ale nadal to karta RX Vega zapewniała lepszą płynność, większy minimalny FPS i bardziej stabilne czasy generowania kolejnych klatek.

Przed opublikowaniem testu redakcja ComputerBase przesłała Nvidia wyniki samych GeForce, prosząc o sprawdzenie czy wszystko jest w porządku - Nvidia potwierdziła, że wyniki są prawidłowe, nie ma żadnego problemu ze sterownikami.

Aktualizacja | 10.10.2017 | 18:30
Nvidia wydała nowe sterowniki GeForce 387.92 WHQL, które poprawiają wydajność kart graficznych Forza Motorsport 7 o 15-25%.

Serwis ComputerBase.de zaktualizował swój test wykonując ponownie test kart GeForce z użyciem najnowszych sterowników, dzięki którym karty Radeon nie maja już przewagi wydajności w Forza Motorsport - wyniki można sprawdzić tutaj




 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Chyba za dużo było wczoraj tych procentów (autor: DrLamok | data: 2/10/17 | godz.: 08:09)
    ...23 a nie 32




  2. Ciekawe, oj ciekawe... (autor: Kenjiro | data: 2/10/17 | godz.: 08:17)
    Czyżby użycie DX12 aż tak dobijało obecne karty nVidii? W innych grach są również różnice na korzyść AMD, ale nie aż tak ogromne.

  3. @Up (autor: loccothan | data: 2/10/17 | godz.: 09:09)
    "Czyżby użycie DX12 aż tak dobijało obecne karty nVidii?" czyli Maxwell v.2
    Pascala nawet w planach nie było 3-4 lata temu:
    Maxwell --> Volta

    Coraz więcej deweloperów zaczyna tworzyć Nowe Gry pod DX12/Vulcan
    Teraz mamy ok. 40 gier po 1.5 roku co jest wynikiem lepszym niż start DX11 i Dx10 razem wziętych :D


  4. Forza jako jedyna gra na świecie używa tajemnyczych instrukcji Koduriego, (autor: Qjanusz | data: 2/10/17 | godz.: 09:29)
    które w końcu robią użytek z miliardów dodatkowych tranzystorów w GPU.

    A tak na prawdę M$ mocno tutaj wykorzystał konsolowe ACE, które dość dobrze wspiera Vega.


  5. @Kenjiro (autor: Deathraw | data: 2/10/17 | godz.: 14:51)
    Jak gra obsługuje Async Compute, to NV "leży". Specjalnie napisałem w cudzysłowiu, bo mało kto kupuje do 1080p 1080TI, czy V56/64. W 1440p ta różnica maleje do niecałych 12%, a w 4k Vega już dostaje, co jest dla mnie większym zaskoczeniem niż to, że w niższych rozdziałkach wygrywa. Jak na kartę, która w ogóle nie była projektowana pod kątem dx12 to i tak uważam że broni się godnie.

    @loccothan
    Problem w tym, że głównie gry MS wykorzystują dobrze DX12 i chodzą faktycznie zadowalająco nawet na słabym sprzęcie. Tak czy siak dobrze, że posypali.

    @Qjanusz
    Dlaczego "konsolowe" ACE? W końcu ACE w konsolach są tylko 2 na układ, a tyle było w 79xx, gdzie uwalili ACE od którychś sterowników argumentując to właśnie małą różnicą wydajności.



  6. DX12? (autor: pwil2 | data: 2/10/17 | godz.: 15:32)
    W przyszłym roku nVidia wypuści sprzęt o tej samej mocy obliczeniowej, ale z pełną obsługą DX12/ACE -> w efekcie dzisiejsze 10x0 zostaną daleko w tyle, a VEGA/RX-y zyskają. Dlatego jednak nie zmienię swojego 1060 na 1070Ti/1080 i czekam na następną generację kart (lub VEGA56 po jakichś obniżkach/promocyjnych cenach).

  7. @pwil2 (autor: Deathraw | data: 2/10/17 | godz.: 16:14)
    Mi mój r9 290 zaczyna padać i skończył w piątek w piekarniku. Modlę się, żeby do premiery Volty wytrzymał, bo obecnie mogę wydać 1000zł i uzyskać mniejsze TDP, przy zbliżonej wydajności, więc żadna to zabawa. Wyjdzie Volta, to może V56 stanieje do 1600zł gdzieś, a te 12nm+ da jakieś sensowne oc i TDP. Pomarzyć dobra rzecz:D.

  8. Przegrali kasę ci ... (autor: Mario1978 | data: 2/10/17 | godz.: 18:11)
    co czekali do ostatniej chwili by wydać na sprzęt a z powodu górników ceny na rynku zostały zachwiane na nie korzyść klienta.
    Kolejna sprawa to 80% rynku w rękach NVIDI i hejt na produkty AMD z powodu sterowników tylko ,że tutaj jak widać AMD nie potrzebuje nawet pracowników do polepszenia sterowników i wydania ich pełnej wersji by w końcu mogły używać na przykład 8 jednostek geometrycznych a nie jak dotąd 4 jednostki jak w FURY X.
    Istotne w tym wszystkim jest ,że dalej nie wiadomo jaką realną moc ma VEGA bo osiągając taki FPS gdy nie obsługuje swoich ważnych cech w architekturze.Tylko jedno rzuca się na język wzajemna umowa MICROSOFT-AMD chodzi o APU AMD w konsoli XBOX ONE X ,która ma na celu pokazanie mocy tej konsoli ma jakąś klauzulę gdzie VEGA musi swoje na rynku pobyć by rozwiązania takie jak "RAPID PACKED MATH czy 8 JEDNOSTEK GEOMETRYCZNYCH" było najpierw wykorzystane w konsoli i tak sam sprzęt do rozrywki wypromuje VEGĘ ,która jest na rynku szybciej niż sama konsola.
    Można rzec tylko jedno fani ZIELONYCH produktów ale głównie posiadacze czy większość z Nas powinna mocno zaciskać dłonie by gier z wykorzystaniem DX12 nie wychodziło za dużo bo czym więcej tym wartość archi ZIELONYCH będzie lecieć w dół.

    PS:Ja mam MSI R9 290X zamontowałem do niego swoje dwa wiatraki 120mm i chodzi na 1080Mhz na rdzeniu dając radę.
    Czekam na rozwój sytuacji bo tu VEGA jeszcze nie jedną niespodziankę sprawi w środowisku odpowiednim dla niej a DX 11 to trzymanie się kurczowo 2014roku.


  9. Dla mnie bardziej interesujący jest wzrost wydajności Radeonów w Project Cars 2 (autor: Iras89 | data: 2/10/17 | godz.: 18:31)
    Po wydaniu nowych sterowników 17.9.2. Karty AMD dostały olbrzymiego wzrostu wydajności(w zależności od karty od 10 do 20%), a wszystkie portale IT wykonujące testy(łącznie z polskimi) nie raczą wykonać stosownych aktualizacji testów, utwierdzając tym samym przekonanie, że nawet topowe jednostki AMD nie są konkurencyjne względem ich odpowiedników NVIDII. Pod tym względem nastąpiło ogromne przetasowanie- Fury i Vega zanotowały wzrosty+20%.
    http://gamegpu.com/...mulator/Project_CARS_2/1.png
    http://cdn.wccftech.com/...-benchmarks-740x735.png

    Na szczęście portal GameGPU jest solidny na polu testowania gier, potrafi zrobić test jednej gry za każdym większym patchem lub updatem sterowników.


  10. A tak z innej beczki (autor: kombajn4 | data: 2/10/17 | godz.: 20:17)
    zauważyliście że Soneg zatkało i nie wydusił z siebie żadnego błyskotliwego komentarza.

  11. @10 (autor: tuptun | data: 2/10/17 | godz.: 21:07)
    Bo dostał kolejnego bana?

  12. @11 Nie... (autor: Dather | data: 2/10/17 | godz.: 22:29)
    bo Wedelek odszedł ;)

  13. VEGA64 - 43MH/s @130W (autor: pwil2 | data: 3/10/17 | godz.: 01:38)
    "Now granted, Vega's strength in mining tasks - Ethereum in particular - stems mainly from the card's usage of HBM2 memory, as well as a wide architecture with its 4096 stream processors. By setting the core clocks to 1000 MHz, the HBM2 memory clock at 1100 MHz, and power target at -24%, Reddit user S1L3N7_D3A7H was able to leverage Vega's strengths in Ethereum's PoW (Proof of Work) algorithm, achieving 43 MH/s with just 130 W of power (104 W of these for the core alone.) "

  14. hahah (autor: pawel1207 | data: 3/10/17 | godz.: 02:23)
    43 mh a vega miala wyciagac kolo 80 :D oj cos im mocno z tymi kartami nie poszlo ale przy 100 w to tragedi nie ma do kopania moze byc .. imho kardzy kto nie jest gornikiem i zainwestowal w vege to moje kondolencje..


  15. @pwil2 (autor: Deathraw | data: 3/10/17 | godz.: 10:12)
    To super wynik, oczywiście pomijając to, że vega kosztuje tyle co 2 rx580, ktory robi 29MH/s przy 155w po tweakach.

    @Mario1978
    Też mam 2x120mm windforce 3x był nie do zniesienia nawet po uv i uc. Z perspektywy czasu jednak przyznam, że bardzo żałuję, żę nie dołożyłem do gelida icy vision, bo to chłodzenie miałem na 7950 i radziło sobie świetnie-~60 stopni w heaven @1150MHz.

    @Iras89
    Wyszedł też patch do samej gry, który też mógł co nieco poprawić.


  16. Przyznaję (autor: ligand17 | data: 3/10/17 | godz.: 10:25)
    że nie bardzo rozumiem te wyniki. Dlaczego im większa rozdzielczość tym mniejsza przewaga wydajności Vegi? Teoretycznie powinno być na odwrót i w większych rozdzielczości pamięć HBM powinna dawać większą przewagę Vedze. Więc dlaczego 1080Ti ją przegania?

  17. --16 (autor: Mario1978 | data: 3/10/17 | godz.: 10:59)
    wina jest samego CPU.Przy wysokich rozdzielczościach jak widać 12wątków to za mało z DX12.
    Era UHD w nowych grach to właśnie minimum będzie i7 8700k ale nie da się przewidzieć zmian tak na prawdę bo grafika w grach będzie co raz lepsza a do tego DX11 zupełnie się nie nadaje.
    VEGA będzie się sprzedawała bo robi 43mH/s przy 170W (jak widać parametry się jeszcze polepszyły bo "pwil2" już podał informację o 130W) a wszystkie nowe produkcje oparte na lepszych silnikach nie będą mogły mieć wsparcia w DX11 bo on tylko ogranicza możliwości obliczeniowe układu.
    Nie jestem posiadaczem GPU NVIDI więc nie powinno Mnie to interesować ale wszyscy posiadacze takich układów powinni się zastanowić co za masakra na rynku GPU się szykuje gdy VEGA bez pełnej wersji sterowników z obsługą tylko 4jednostek geometrycznych (ma ich 8) potrafi wygenerować tyle FPS więc ile więcej jeszcze osiągnie gdy zostanie odblokowana.Uważam ,że XBOX ONE X musi wyjść i kilka miesięcy pobyć na rynku bo VEGA mogła uzyskać nowe sterowniki w pełnej wersji bo widocznie na te dodatkowe FICZERY będzie miała wyłączność nowa konsola na kilka miesięcy (ma mieć także 8jednostek geometrycznych a FURY X ma 4).




  18. @Mario1978 (autor: Deathraw | data: 3/10/17 | godz.: 13:42)
    W jednym poście :

    -zaprzeczasz założeniom dx12 i działania w nim kart z architekturą GCN,
    -sugerujesz, że wydanie na kartę do kopania kasy ponad dwukrotnie większej, dla perf/wat lepszego to super interes.(dodam, że te 155w to nie jest jakiś super wynik dla rxa)
    -wieszczysz rychły koniec dla większości obecnego rynku gpu, po tym, że wyszła jedna gra.

    Nie za dużo tego prowokowania do nabijania postów?


  19. to bardziej wyglada na przewage api (autor: pawel1207 | data: 4/10/17 | godz.: 23:35)
    niz karty :D w sumie ciekawe jak by to pod vulcanem wygladalo ..

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.