TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 24 listopada 2017 |
|
|
|
Karty graficzne Radeon RX Vega błyszczą w VRMark Cyan Room Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 14:59 |
(27) | Firma Futuremark udostępniła przedwczoraj nowy moduł testowy dla swojego programu VRMark, którego zadaniem jest sprawdzić moc obliczeniową komputera PC w generowaniu grafiki 3D wyświetlanej w goglach VR. Nowy moduł o nazwie Cyan Room to pierwsze narzędzie do testowania wydajności w warunkach wirtualnej rzeczywistości (VR) przygotowane wyłącznie z użyciem DirectX 12. Oparcie nowego testu o DirectX 12 pozwala na lepsze wykorzystanie dostępnych zasobów obliczeniowych. Okazuje się, że w tym benchmarku bardzo dobrze wypadają karty graficzne AMD, a zwłaszcza najnowsza generacja Radeon RX Vega.
Scott Wasson z AMD na blogu swojej firmy pochwalił się rezultatami testu przeprowadzanego w VRMark: Cyan Room na komputerze z procesorem Ryzen 7 1800X. W ramach testu porównano wydajność konkurujących ze sobą cenowo kart GeForce GTX 1060 i Radeon RX 580, GeForce GTX 1070Ti i Radeon Vega 56 oraz GeForce GTX 1080 i Radeon Vega 64.
W teście karty Radeon uzyskały znaczącą przewagę nad swoimi konkurentami od Nvidia zarówno pod względem liczby klatek na sekundę, jak i wyniku punktowego. Rezultaty te trudno jednak uznać za duże zaskoczenie, ponieważ karty z serii Vega bardzo dobrze sprawują się w tytułach wykorzystujących DirectX 12 lub API Vulcan.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Miazga, (autor: grafenroot | data: 24/11/17 | godz.: 15:23)
petarda, deklasacja rywala ;) Użytkownicy kupują czerwone i grają sobie w czerwone :D
Heh, czuję się jak kretyn, pisząc tak żenujący komentarz :D
- no ale super (autor: Wyrzym | data: 24/11/17 | godz.: 15:30)
w pyte bym nawet powiedzial, teraz bedziemy mogli grac nieiistniejacymi kartami w benchmarki.
p.s czemu na liscie nie ma 1080 ti?
- @Up (autor: loccothan | data: 24/11/17 | godz.: 15:48)
1080Ti - 699eu
V64 - 479eu
- @up (autor: Wyrzym | data: 24/11/17 | godz.: 15:52)
to moze tak, zamow taka i zrob mi zdjecie z dzisiejsza gazeta to pogadamy ^^
1080ti - 648 F
V64 - 589.88 F
:]
- oczywiscie zapomnialem dodac oczywiste (autor: Wyrzym | data: 24/11/17 | godz.: 15:55)
to cena customowa karta vs tubo wyjacy referat do ktorego z dzwiekoszczlenymi sluchawkami nie podchodzic :]
a cena 479 euro to chyba z czasem dostawy sierpien 2018 :D
- Jest noc Sylwestrowa, zimno na zewnatrz, trzeba sie ogrzac (autor: Sony Vaio VPN | data: 24/11/17 | godz.: 15:56)
Trzech czerwonych nerdow siedzi i gra w benchmarki, liczniki sie przekrecaja, dom ogrzany.
W tym czasie zieloni stoja na dworze i odpalaja petardy, a ich dziewczyny marzna. Poznije faceci grzeja dziewczyny az leca fajerwerki.
- Każdy wielki ... (autor: Mario1978 | data: 24/11/17 | godz.: 18:03)
będzie grał w tytuły AAA ,które nie będą miałby wyjścia jak być oparte na niskopoziomowym API.
Dla tych co rzeczywistość jest zbyt brutalna pozostaną przy starym więc można rzecz ,że domeną DX 11 będą gry typu "INDIE" a cała reszta będzie mogła delektować się nowymi wrażeniami wizualnymi jakie zaprezentują tytuły oparte na "LOW LEVEL API".
- Mario1978 (autor: kombajn4 | data: 24/11/17 | godz.: 18:22)
Przypominają się stare dobre czasy 3DFx i Glide.
@06
Pamiętam jak dziś że mając Geforca GTX570 dogrzewałem sobie stopy w zimowe wieczory tak pięknie dmuchało gorącym powietrzem a licznik prądu kręcił się jak opętany.
- "W treści karty Radeon" TREŚCI??? (autor: Sławekpl | data: 24/11/17 | godz.: 18:37)
14:59 wysłany news, stawiam że po niezbyt smacznym obiedzie xD
grafenroot mogłeś dodać cudzysłów i byś się nie czół, cytując nawet głupoty nie odpowiadasz za słowa, nie wyszły spod Twoich palców :)
- Mario1978 (autor: pawel1207 | data: 24/11/17 | godz.: 22:10)
o czym ty gledzisz czlowieku gry indie juz korzystaja co poniektore z dx12 i vulcana to producenci aaa sie opierdalaja ..z drugiej strony widajc wyraznie jak sterowniki ati sa spieprzone az do bolu i jaki maja narzut na cpu ..
- pawel1207 a nie pomyślałeś że one muszą takie być? (autor: Sławekpl | data: 24/11/17 | godz.: 22:40)
nie wiem, nie pisałem nigdy sterów ale zgaduję że poprzez wszystkie dodatki które nie są wykorzystywane w grach na kartach AMD nie da się tak usprawnić softu jak na kartach nV gdzie spora część została wycięta z krzemu i karta jest można powiedzieć ... uproszczona
może w tym tkwi problem,
przy niskopoziomowych API sterowanie jest inne i dlatego pokazują te karty pazur
- Sławekpl (autor: pawel1207 | data: 25/11/17 | godz.: 03:10)
vulcan i dx12 i mantle bylo takie~:D "rewolucyjne bo wlasnie jego glownym zadaniem bylo zmniejszenie narzutu na procesor i zaskakujace jak grafyz ati/amd przyspieszyly na tym api ..inzym zaskoczenie bylo oddanie mantle dla wszystkich domysl sie czemu buldki mialy koszmarna wydajnosc w typowych zastosowaniach :D ale np w bazach danych nie mialy sobie rownych nowe api pozwolilo wyrownac szanse slabych prockow od amd :D juz wtedy wystarczylo napisac cokolwiek pod mantle aby na buldorzerach gry dostaly 20 - 30 % kopa :D a uproszczony to jestes ty chlopie nv uproscila budowe karty poniewarz jej jednostki sa bardziej uniwersalne co zaskutkowalo nizszym poborem energi i niezla wydajnoscia jednostki ati sa o wiele prostsze dlatego jest ich wiecej i zra wiecej pradu oraz maja o wiele ggorsze zarzadzanie energia oraz sa mniej uniwersalne .. ogolnie amd nie ma wcale najgorszego sprzetu bo obsluguje sporo "fiuczerow" jednak jest to kosztem zurzycia energi .. paradoksalnie to rozwiazanie nv jest obecnie bardziej finezyjne i eleganckie niz to co pokazalo amd .. a sterowniki amd i ich narrzut na procesor zabijaja po prostu ich sprzet nie od dzisiaj .. zreszta porwnaj wsparcie amd dla linuksa i porownaj to od nv,.... a najepszy rodzynek to przy kartach z seri pro .. tam porownaj wsparcie :D :D mowic w uproszczeniu niskopozomowe api :D nie przyspiesza kart graaficznych ale dzieki niemu cpu nie jest hamulcem dla grafy..
- 10-- (autor: Mario1978 | data: 25/11/17 | godz.: 11:08)
właśnie masz blade pojęcie o rzeczywistości bo nie bierzesz pod uwagę zaawansowania architektur GPU.
Już pisałem ,że GPU od NVIDI jest takim prostym konarem bez żadnych gałęzi (gałęzie oznaczają FICZERY i różne dodatkowe rozwiązania zwiększające wydajność i tylko niskopoziomowe API mogą z tego korzystać zaś w przypadku DX11 każda taka gałąź jest zapełniana nie potrzebnymi informacjami ,które i tak są bez odpowiedzi gdyż ten DIRECT nie potrafi zadawać właściwych pytań) więc jest prosta.
AMD poszło w zaawansowanie swojej architektury już dawno a NVIDIA tworzy wirtualne gałęzie ,żeby mogło to jeszcze działać.
Uważam ,że VEGA w grach takich jak WOLFENSTEIN 2 została wykorzystana w 50% do 60% może trochę więcej bo deweloperzy nie potrafią wykorzystać tych gałęzi bo zadawać właściwe pytania już mogą gdyż robi to za nich "LOW LEVEL API" ale teraz każdy kolejny tytuł powstający na niskopoziomowym API może być lepszy od poprzedniego bo deweloperzy będą robić to co raz lepiej.
W przypadku DX 11 programowo AMD musi odcinać gałęzie ,które są nie potrzebne tracąc na tym także bo nagle okazuje się ,że jego efektywność w wykorzystaniu mocy jest dużo niższa z tego powodu.
To jest tak jakby kierowca TESLI S miał schizofrenie i skręcał w każdą odnogę ulicy i zapomniał w jakim celu to zrobił a także po co a GPU od NVIDIA to dla Mnie taka dorożka z czterema końmi ,która ma przed sobą prostą drogę o długości 200metrów więc dziwne nie jest ,że wygrywa gdy TESLA musi wjechać w sześć odnóg zanim pokona te 200m.
- mario (autor: MacLeod | data: 25/11/17 | godz.: 14:23)
jestes takim samym trollem jak sony, tylko nie piszesz skrotami, ale pierdolisz smuty po calosci:) Ciekawe skad to bierzesz(albo co bierzesz:D) Nie dziwie sie ze dostales banisko na pclab:))
- @14. (autor: pwil2 | data: 25/11/17 | godz.: 16:28)
Mario używa uproszczonego języka, ale ma rację. Konsole pokazują jakie znaczenie ma odpowiednie wykorzystanie dostępnych zasobów. Projektując sprzęt trzeba dokonać wyboru - albo dostosowujemy sprzęt pod przestarzały soft, albo robimy nowy sprzęt z nowymi możliwościami, ale stare oprogramowanie nie będzie potrafiło z niego skorzystać w pełni.
- Mario1978 (autor: pawel1207 | data: 25/11/17 | godz.: 18:57)
:D amd musi odcinac stara technologie bo ich jednostki sa malo uniweralne :D nadrabiaja to dajajac kolejne jednostki nvidi sa po prostu nowoczesniejsze i bardziej elastyczne oraz uniwersalne i to sie nie zmieni chocbys nie wiem jak zaklinal rzeczywistosc 2 . stery amd sa tak zjebane ze karty chodza na pol gwizdka i dopiero dx 12 i vulcan to udowodnily a koduriego powinno sie za jaja powiescic za trzymanie sie konceptu chipu sprzed 6 lat i stosowanie na nim jedynie nakladek pomimo iz maja lepsze projekty .. dla tyego vega dziala dobrze jedynie w dx12 :D bo jej jednosti sa malo uniwesalne sam koncept u nv jest o wiele lepszy .. zreszta zobaczymy jak wyjdzie ampera ... ja na razie mamy vege 300 w poboru :D i ceny z dupy po wydjanosci vegi na watt to nawet nie ma co wspominac bo jest to porazka ...
- mowiac po ludzku (autor: pawel1207 | data: 25/11/17 | godz.: 19:01)
i prosto gdby vega miala miec podobna wydajnosc w dx12 i vulcanie vs dx9/10/11/ i 12.1 zarala by nie 300 a 600 watow :D tak wyglada uw geniusz koduriego ktorego to amd powinno spuscic w kiblu lata temu to dzisiaj nie mielibysmy takich absurdow jak vega ..
- @pawel1207 (autor: grafenroot | data: 26/11/17 | godz.: 01:37)
Czegoś się waćpan naćpał?
- @Narzut AMD (autor: Deathraw | data: 26/11/17 | godz.: 12:36)
https://www.youtube.com/...c0&feature=youtu.be
Ten filmik dobrze objaśnia z czego wynika narzut na cpu w kartach AMD. W skrócie mówiąc to nie jest kwestia samego sterownika, co architektury. Zauważcie że do serii gtx6xx to NV miała problem z narzutem w dx11, a VLIW sobie radził lepiej. Potem NV poszła po rozum do głowy, a AMD postanowiło powielić jej błąd i zrobić prądożerną kartę stosując podobne rozwiązania. NV zrozumiała, że rozwiązanie rozbudowanego sprzętowego schedulera nie sprawdza się w grach, ale jest przydatne do gpgpu, tak więc tłukli karty do gpgpu wciąż na fermim, a w kartach do gier zmienili podejście. Podsumowując- podejście AMD przy niskopoziomowym api ma sens, ale czy warto było rzeźbić w gównie przez tyle lat i dostawać baty w wysokopoziomowym API, żeby budować grunt pod DX12, który przez 2 lata od premiery doczekał się dosłownie kilku gier, które dają GCN wymierne korzyści?
- Dawno nie sledzielem (autor: VP11 | data: 27/11/17 | godz.: 09:38)
ale czy NVidia wspiera juz w pelni DX12 ?
Moze te karty emuluja czesc instrukcji i dlatego dostaja po ...
- @Sony Vaio VPN (autor: VP11 | data: 27/11/17 | godz.: 09:40)
Jak jest zimno i jeszcze nie grzeja na jesieni odpalam obliczenia na Intelku i po 3 godzinach jest cieplutko w pracy.
2 razy po 140W daje niesamowite cieplo.
- @VP11 (autor: Deathraw | data: 27/11/17 | godz.: 11:05)
Z tego co wiem to Pascale nie potrafią jednocześnie wykonywać obliczeń asynchronicznych i renderować grafiki, dlatego muszą się przełączać między trybami zgodnie z tym co ustawi scheduler, więc tam gdzie wchodzi async compute siłą rzeczy pascal jest gorszy.
- @Deathraw (autor: VP11 | data: 27/11/17 | godz.: 11:32)
dzieki za info
- @VP11 (autor: Deathraw | data: 27/11/17 | godz.: 13:16)
Co do zgodności z dx12 to nie mam pewności czy którakolwiek z architektur jest z nim zgodna w 100%. Pamiętam jak z dx10 albo 11 AMD się śmiało z NV że nie wspiera w pełni tego API, po czym okazało się że ich karty też jakiejś tam pierdoły nie miały żeby wspierać wszystko w 100%.
- grafenroot (autor: pawel1207 | data: 27/11/17 | godz.: 23:47)
a niczego ale co do was to nie jestem pewien :D
- @20. (autor: pwil2 | data: 28/11/17 | godz.: 01:17)
Długo po premierze n+2 generacji, przy okazji WDDM3.0 wypuszczą przypadkiem obiecywany sterownik dla Maxwella ;-)
- pawel1207 (autor: grafenroot | data: 28/11/17 | godz.: 20:55)
Dlaczego piszesz do mnie przez dwoje? ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|