Współcześnie działające firmy, pragnąc osiągnąć sukces, muszą skorzystać z możliwości, jakie daje marketing internetowy. To właśnie zaistnienie w sieci pozwala zwiększyć widoczność firmy i spowodować, że z ofertą przedsiębiorstwa zapozna się większa liczba użytkowników. Jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie sukcesu jest bez wątpienia pozycjonowanie, a więc popularne SEO (z ang. Search Engine Optimization) – to dzięki niemu zyskasz widoczność w Internecie i będziesz mieć większe szanse na osiągnięcie sukcesu.
Pozycjonowanie, czyli zdobyć szczyty Google Na całym świecie z wyszukiwarki Google korzysta kilkaset milionów użytkowników, którzy mogą dzięki niej odnajdywać potrzebne im strony internetowe. Kluczem do sukcesu biznesowego jest więc spowodowanie, że Twoja firmowa strona internetowa znajdzie się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Będzie w ten sposób naturalną odpowiedzią na potrzeby użytkownika, który wpisując określone hasło, otrzyma w odpowiedzi Twoją stronę i będzie mógł natychmiast się z nią zapoznać. A tym samym większe będą szanse na to, że skorzysta z Twojej oferty, a nie z oferty konkurencji. Istota pozycjonowania I to właśnie najważniejsze w SEO – przeprowadzenie wszelkich niezbędnych działań, dzięki którym strona znajdzie się możliwe jest najwyżej w SERP, czyli na ekranie wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie to proces, który polega na promocji strony i zwiększeniu jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, a więc tych, które znajdują się pod płatnymi wynikami, a żeby osiągnąć ten cel, niezbędne jest podjęcie się specjalistycznych działań. SEO krok po kroku Podstawą działań specjalistów SEO takich jak http://mateusz-kozlowski.pl jest wypromowanie strony na określone wyrażenia kluczowe, pod kątem których użytkownik będzie wyszukiwał potrzebną mu stronę i które pozwolą mu odnaleźć np. ofertę firmy. Jeżeli więc potrzebuje skorzystać z usług stomatologicznych w Warszawie, prawdopodobnie wpisze w okno wyszukiwania Google „dentysta Warszawa” lub „stomatolog Warszawa”. Jeżeli prowadzisz swój gabinet stomatologiczny, te oraz inne podobne wyrażenia będą więc dla Ciebie priorytetem. Aby móc rankingować, a więc pojawiać się w wynikach na konkretne wyrażenia, specjalista SEO musi zadbać o wiele elementów. Poza analizą słów kluczowych, Twojej strony internetowej oraz konkurencji, istotne jest zadbanie o: - odpowiednią optymalizację strony internetowej pod kątem technicznym (optymalizacja kodu HTML, zadbanie o odpowiednią szybkość ładowania się strony, nagłówki, metatagi itd.), - właściwą jakość oraz ilość treści na stronie, która będzie „nasycona” odpowiednią ilością słów kluczowych, na które promować będziesz swoją stronę internetową, - obecność słów kluczowych w adresie URL, - wysoką jakość merytoryczną strony, jej wygląd oraz nawigację, co będzie kluczowe w odpowiedzi na potrzeby użytkownika, - popularność strony internetowej w sieci, co ma ogromne znaczenie dla osiąganych wyników. Ostatnia kwestia jest niezwykle istotna i wpływa się na nią poprzez uruchomienie procesu linkowania, czyli innymi słowy przez zdobywanie linków z innych stron lub katalogów internetowych, które kierować będą do Twojej strony internetowej. Mogą one znajdować się na blogach, stronach internetowych i w mediach społecznościowych, a ich ilość oraz jakość ma decydujący wpływ na to, czy Twoja strona internetowa zajmie wysokie pozycje w Google. Czy warto skorzystać z pozycjonowania? SEO jest popularne już od wielu lat nie bez powodu – to właśnie wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania pozwala na zwiększenie popularności firmowej strony internetowej, a co za tym idzie – na odwiedzanie ją przez większą liczbę potencjalnych klientów. Agencje SEO czy freelancerzy, tak jak mateusz-kozlowski.pl, są w stanie zapewnić odpowiednie wsparcie procesu pozycjonowania. Pozycjonowanie jest polecane nie tylko ze względu na efekty, jakie daje, ale również dlatego, że jego efekty są w pełni mierzalne – dzięki temu można opracowywać długoterminowe strategie działania, zmieniać koncepcje w razie braku wystarczających efektów, jak również udoskonalać działania.
Wszystko po to, by być wyżej niż konkurencja – a to już tylko krok od sukcesu! |