Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Wtorek 23 stycznia 2018 
    

AMD rezygnuje z wdrożenia funkcji Primitive Shaders


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 19:14
(18)
Podczas premiery kart Radeon Vega producent informował o wielu nowych funkcjach, zaszytych w nowej architekturze. Wśród nich warto wymienić HBCC (High-Bandwidth Cache Controller), Rapid Packet Match (łączenie dwóch 16-bitowych operacji w jedną 32-bitową i wykonywanie ich razem, co daje dwukrotne przyspieszenie), ulepszone jednostki CU nazwane NCU (Next Generation Compute Unit), oraz funkcję Primitive Shaders pozwalającą na szybsze i prostsze wykonywanie operacji na wielokątach.

Niestety obsługa ostatniej z wymienionych funkcji architektury Vega do tej pory nie została wprowadzona w sterownikach Radeon Crimson i Adrenalin. I jak się okazuje - tak już zostanie na stałe.

Wdług portalu 3DCenter.org, na jednym ze spotkań podczas targów CES, przedstawiciele firmy AMD poinfomowali zgromadzonych, że podjęto decyzję o rezygnacji z przystosowania sterowników do obsługi hardware zaszytego w architekturze Vega do realizacji przyspieszeń operacji na wielokątach. Nie podano też powodów tej decyzji.

Co ciekawe - technika primitive shaders była uznawana za najbardziej obiecującą spośród wszystkich nowości wprowadzonych przez architekturę Vega. Na wprowadzenie jej obsługi liczyli także twórcy gier, którzy dzięki temu mieliby mniej pracy, a dodatkowo wpływ zastosowania primitive shaders na wydajność gier mógłby być znaczący.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. smutne slajdy :( (autor: MacLeod | data: 23/01/18 | godz.: 19:53)
    jwt

  2. Smutny jest fakt (autor: Mario1978 | data: 23/01/18 | godz.: 19:58)
    ,że to coś miało dawać możliwość ponad 260% szybsze obliczenia geometryczne.Ciekawe dlaczego podjęli taką decyzję ale widocznie są jakieś naciski bo jak wytłumaczyć to inaczej.
    Firma tak po prostu nie rezygnuje z rozwiązania ,które może dawać +50% do wydajności.


  3. ... (autor: Deathraw | data: 23/01/18 | godz.: 20:00)
    Trudno mi w to uwierzyć przyznam szczerze. Reklamowanie karty pewnymi funkcjami, a potem dopiero testy, żeby po czasie HBCC odblokować dla użytkowników. Czekam na zablokowanie Async Compute we wszystkich GCN poniżej 4 gen, jak to miało miejsce w kartach GCN 1.0. Może wtedy skończy się pieprzenie o tym jak to być może kiedyś te karty rozwiną skrzydła. Trzeba się pogodzić z tym, że to co jest w Vega oszałamiające to pobór prądu i kiepska dostępność. Szkoda, bo liczyłem że jakkolwiek zagrozi pozycji zielonych, a jak widać zagrożeniem jest kopanie i xonex. Teraz tylko czekać aż wyjdzie Ampere i pozamiata, a AMD jedyne co zrobi, to podbije zegary Vegi w nieco dopieszczonym procesie i nie będzie się musiało aż tak bardzo wstydzić TDP. Niestety tak się kończy wizjonerstwo poparte marnym udziałem na rynku gpu.

  4. Mario1978 (autor: pawel1207 | data: 23/01/18 | godz.: 23:21)
    amd robi chipy dla koparek :D pogodz sie z tym ze ta firma olala typowych userow z graczami wlacznie cieplym moczem paradkosalnie jedyni co prubuja cos z tym faktem zrobic sa zieloni a tyle na nv bylo psioczenia koniec koncow okazuje sie ze amd na usera - gracza sie wypina a nv o niego zabiega :D dziwne bo zawsze fanatacycy amd :D twierdzili cos zupelnie inne go ..:D i chlopie po co ci Primitive Shaders w koparce :D :D..

  5. @4. (autor: pwil2 | data: 23/01/18 | godz.: 23:56)
    Troska o graczy? nVidia ogranicza licencyjnie zastosowanie geforców w Data Center... za wyjątkiem kopania kryptowalut. Czyli wszelkie usługi strumieniowania gier przez sieć do wycięcia, ale kopać sobie można.

  6. pwil2 (autor: pawel1207 | data: 24/01/18 | godz.: 02:14)
    ja wcale nie twierdze ze nv caluje cie w dupe na kardzym kroku i jest swiete twierdze tylko ze amd nie jest swiete i ze to taka sama firma jak nv a to ze olali graczy to bylo widac zaraz po premierze vegi no soory takie fakty wiadomo kto kupuje radki i po co nv nie bez powodu odniosal taki sukces jesli chodzi o karty graficzne cos za tym stalo .. no wlasnie chcesz zpowiedziec ze gracz to data center :D do tego masz tesle zreszta juz pisalem ze zaadna szanowana firma nie kupi geforcow do data center bo nv nie daje na to supportu a jesli kupujesz takich kart 1000 to sory ale suport to podstawa .. wiec tragedi bym z tego nie robil :D a strumieniowanie inna bajk ana razie zaoferowali swoja usluge wiec moze chodzi o to aby konkurencji za lekko nie bylo ale pwil2 zaraz jaki problem przecierz moga urzywac kart od amd tego nv im nie zabroni praawda ??..:D



  7. A może jest inny powód ? (autor: Karak | data: 24/01/18 | godz.: 08:57)
    Np. Okazało się, ze jest jakiś sprzętowy problem z tą funkcją i nie da się tego naprawić sterownikami? Niekoniecznie chcieliby się do tego przyznać.

  8. W logu czerwonej firemki (autor: MacLeod | data: 24/01/18 | godz.: 10:52)
    obok slowa "soon(tm)" powinno dojsc "..never:)"

  9. @7. (autor: pwil2 | data: 24/01/18 | godz.: 11:01)
    Leniwi programiści są "sprzętowym problemem". Jak się znajdą cierpliwi, mogą sami dodać PS do silnika gry.

  10. @6. (autor: pwil2 | data: 24/01/18 | godz.: 11:25)
    nVidia w obawie, że np. przybędzie firm strumieniujących gry graczom przez sieć, zabroniła zastosowań w Data Center, ale zaznaczyła, że kopania na dużą skale to nie dotyczy. Czyli gracze nie pożyczą GTX1080Ti za 1$/h. Niech kupią sobie GTX1080Ti za 1000$.

  11. @3. (autor: rookie | data: 24/01/18 | godz.: 13:26)
    74 miliony PS4+40 milionów XBOX oznacza ponad 110 milionów GPU+CPU sprzedanych przez AMD. Pewnie ich to trochę rozleniwiło :(

  12. @temat. (autor: Mariosti | data: 24/01/18 | godz.: 13:39)
    Zakładałbym że ponownie doszło w amd do nieporozumienia między działem hw, wymagań, driverów i marketingu. I okazało się że hw zwyczajnie nie odpowiada obietnicom, ale może w najbliższej aktualizacji architektury będzie to już rozwiązane.

    I tak fajnie że wiele nowych rzeczy zaimplementowali w tej architekturze. Pozostaje ją udoskonalić i powersjonować... w sensie lżejszą wersję do grania, pełną na rynek pro, no i wiele modeli rdzenia tak aby cała gama gpu amd bazowała na tej samej architekturze... W obecnej sytuacji sami utrudniają sobie rozwój sterowników bo nawet bieżąca generacja gpu to aż 3 architektury - absurdalne.


  13. Primitive Shaders (autor: 5eba | data: 24/01/18 | godz.: 13:42)
    i vega ciagnie 800~1000W? ;)

  14. pwil2 (autor: pawel1207 | data: 24/01/18 | godz.: 14:09)
    no w takimprzypadku sam sobie odpowiedziales na pytanie maja rezygnowac dobrowolnie z zysku :) zadna firma tego nie zrobi to nie sa instytucje charytatywne soory ..zobacz co AMD odwala i ich dzial kart graficznych i drivery pod kopanie .. a tak serio to naprawde przydal by sie 3 gracz chocby nawet intel ..


  15. @11. (autor: Deathraw | data: 25/01/18 | godz.: 10:38)
    Do tego samo wejście w konsole też nie było jakieś odkrywcze-trochę zmodyfikowali 7750 i Jaguara, więc polecieli adaptacją i zbili zegary. Mieli wtedy dobre 28nm od TSMC i ich układy na prawdę dobrze się kręciły, a co za tym idzie można było pewnie dobrze zbić z nich takty i napięcia, żeby na luzie TDP pasowało do konsoli. Sam GCN w kwestii gier rozwinął się jedynie pod względem tesselacji i bliżej nieokreślonych "ficzerów", z których nikt poza MS nie korzysta, a jak widać nawet AMD się na niektóre z nich wypina.

  16. Jakoś niestety mnie to nie dziwi (autor: MBR[PL] | data: 25/01/18 | godz.: 10:46)
    Pamięta ktoś jeszcze ATI Video Converter, którym chwalono się AFAIR od czasów X1000 - komuś udało się toto zmusić do rzeczywistego wykorzystania GPU przy konwersji, bo zapowiedzi było co niemiara. Jakoś Intel nie gadał i w ich iGPU to po prostu działało.
    Żeby tak nie chwalić intela - od kiedy licencjonuje zewnętrzne grafiki od AMD nie ma chyba co na inego liczyć. Kiedy oni ostatni raz zypuścili zewnętrzną kartę? Chyba w czasach i740/i752 i były bardzo takie sobie. Na innych producentów nie ma co liczyć, bo robią co najwyżej GPU do komórek. Ktoś się chyba deklarował w zeszłym roku że wejdzie na rynek PC, ale będzie z tym pewnie jak z zapowiedziami BitBoys w latach 90.


  17. @MBR[PL] (autor: Deathraw | data: 25/01/18 | godz.: 10:56)
    Ja skorzystałem z tego, ale sam converter w catalystach to była bieda z zerowymi możliwościami konfiguracyjnymi. Korzystałem z programu graphedit, który potrafił to wykorzystać. W praktyce szkoda było na to czasu, bo jakość plików przy tym samym bitrate była nędzna w porównaniu do CPU, ale była ciekawostka, że gpu robiło to z 10x szybciej.

  18. Co za kuta*ony! (autor: Duke Nukem PL | data: 26/01/18 | godz.: 19:34)
    Jeszcze ich nikt nie pozwał?
    Właśnie stracili jednego klienta.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.