Wirtualna rzeczywistość stopniowo wkracza w świat gier i elektroniki użytkowej. W ofercie znajduje się coraz więcej googli VR oraz przystosowanych do nich treści. Jeden z producentów postanowił pójść o krok dalej i zaprezentował Virtuix Omni - pierwszą na świecie bieżnię VR, która pozwala użytkownikowi na płynne poruszanie się całym ciałem w rzeczywistości wirtualnej. Poza ruchami głowy, które pozwalają rozejrzeć się w wirtualnym świecie, możliwa już jest kontrola ruchu rąk i nóg. W efekcie bieżnia VR pozwala poruszać się w dowolnym kierunku w kompatybilnej grze.
System Virtuix Omni złożona jest z bieżni, gogli HTC Vive, kontrolerów, a także specjalnych uprzęży, które utrzymują gracza, i butów. Całość dopełnia platforma Omniverse, na której znaleźć można kompatybilne z urządzeniem gry. Obecnie dostępnych jest 17 gier, z których większość to typowe strzelanki FPP, które zapewniają możliwość rozgrywki z perspektywy pierwszej osoby. Najnowszymi tytułami, jakie mają się pojawić na platformie, są Arizona Sunshine oraz Doom. W przyszłości zadebiutować na niej mogą takie uznane na rynku zwłaszcza e-sportowym tytuły, jak Counter Strike.
Analitycy szacują, że globalny rynek gier VR będzie rósł w najbliższych trzech latach w średniorocznym tempie około 67 procent.
K O M E N T A R Z E
Pytanie (autor: OSTVegeta | data: 17/05/18 | godz.: 20:02) Czy to nadal przedsprzedaż czy produkt oficjalnie trafia na rynek?
zamiast siedziec w wygodnym fotelu... (autor: 5eba | data: 17/05/18 | godz.: 21:32) bede po***lal w miejscu...
juz sie na to rzucam ;D
Skazane na porażkę. (autor: muerte | data: 18/05/18 | godz.: 09:10) Już kiedyś był podobny projekt. Za drogie, zbyt upierdliwe w użytkowaniu, develperzy to olali - projekt upadł.
@ 3 (autor: Muchomor | data: 18/05/18 | godz.: 09:36) Nie bądź pan taki pewien. Jeszcze ze dwa podejścia i może w końcu coś z tego być :)
nic z tego nie bedzie (autor: arra | data: 18/05/18 | godz.: 21:53) zdechnie w tym samym czasie co VR, czyli za góra 2 lata.
@04 (autor: Conan Barbarian | data: 18/05/18 | godz.: 21:59) Otóż to, jeszcze przetrwanie samego VR jest bardzo niepewne. Kiedyś jednak te rzeczy w końcu zaistnieją, ale przykład TV 3D daje trochę do myślenia.
w końcu (autor: GULIwer | data: 19/05/18 | godz.: 22:32) się ludzie przewracać na ryj nie będą jak błędnik da o sobie znać
... (autor: Faraonix | data: 21/05/18 | godz.: 01:55) troche smutne ze coraz to mniej wychodzi filmow w 3d.
Udalo mi sie uzbierac prawie 130 filmow w 3d ale ostatnio z nimi krucho. Co do biezni to fajna sprawa. Zupelnie jak trampolina dla dzieci. Poskacza moze pierwsze 3, 4 tygodnie, a potem tylko zabiera miejsce w ogrodku. Dla relaksu po pracy mozna w okularkach pograc w dooma ale komu bedzie chcialo sie jeszcze biegac ? Chyba ze to ma byc propozycja do silowni :) Wiekszosc ludzi ktorzy maja zwykle bieznie w domu, wcale z nich nie kozysta.
Hmmm (autor: Shamoth | data: 21/05/18 | godz.: 09:23) kiedyś widziałem projekt kinect'a spiętego z TES, dało się chodzić, biegać i wymachiwać bronią. Jakby w takich produkcjach było wsparcie to może się zakorzenić.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.