Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
TwojePC @ News RSSKanał Youtube @ TwojePC.pl
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
0 Najczęściej czytane 0
 
 » 67505  | Twarde dyski
W miarę tanie magazynowanie - test Seagate Archive HDD 8TB
 » 64756  | MiniPC
Test mini-PC Beelink Pocket P1 z Windows 8.1 za 108USD
 » 62729  | Smartfony i tablety
Huawei Honor 7 - wersja 16GB - recenzja smartfona
 » 57247  | Inne urzadzenia
Test PocketBook Ultra - o jeden krok za daleko?
 » 56033  | Twarde dyski
Test Samsung SM951 (256GB) PCIe SSD z adaptorem Delock
 » 52478  | Inne urzadzenia
Robot pod strzechą – Test iRobot Roomba 776p
 » 49598  | Myszki
Test Logitech MX Master - biurowy arystokrata
 » 49030  | Inne urzadzenia
Test Synology DiskStation DS415+ 4-zatokowy NAS z DSM 5.2
 » 43543  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2015 - trzecia edycja za nami!
 » 43198  | Dźwięk
Recenzja Ozone Blast OceloteWorld 7.1 - słuchawki do grania
 » 42809  | Obudowy
Test obudowy Fractal Design Define Nano S - seria Define w pigułce
 » 41924  | MiniPC
Test Beelink M18, tani MiniPC Android 5.1 ze wsparciem UHD 60fps
 » 40890  | Inne urzadzenia
Test PocketBook Touch Lux 3 - w pogoni za papierem
 » 39527  | Myszki
Test Razer Diamondback i Orochi - ostateczne rozwiązania dla graczy?
 » 39179  | Myszki
Pomocnik gracza – test myszki Ozone Argon (Ocelote World)
 » 38480  | Chłodzenie
Test Noctua NH-U9S i NH-D9L - chłodzenie średniogabarytowe
 » 38468  | Dźwięk
Aby grało się lepiej - TEST SteelSeries Siberia v3 oraz Elite Prism
 » 38460  | Dźwięk
Edifier S1000DB - test głośników na wyższą półkę
 » 37104  | Dźwięk
Test wzmacniaczy FiiO A3 i E17K Alpen2 - muzykalne urwisy
 » 35867  | Dźwięk
Test słuchawek Arctic P324 BT - coś dla rowerzystów i biegaczy
 » 35775  | Klawiatury
Test klawiatury Ozone Strike Battle: kompaktowo-gamingowo
 » 34861  | Dźwięk
Test słuchawek Roccat Kave XTD – krzykliwe stereo
 » 34291  | Myszki
Test SteelSeries Rival (Fnatic) + podkładka DeX – mocni zawodnicy
 » 33851  | Myszki
Test SteelSeries Rival 100 – rywalizacja w klasie ekonomicznej
 » 33474  | Dźwięk
Test Encore Rockmaster OE - budżetowy optymizm
 » 33193  | Smartfony i tablety
Test Onda Obook 10 DualOS - tablet, który chce być dla każdego
 » 31221  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2016 - relacja z imprezy na RetroGraczy
 » 30753  | Klawiatury
Recenzja klawiatury Razer Blackwidow X Chroma
 » 30373  | Smartfony i tablety
Recenzja smartwacha Zeblaze Cosmo i opaski Unitra Smartband U1
 » 29516  | Dźwięk
Test Ozone TriFX - słuchawki ze zmienną geometrią dźwięku
 » 28447  | Obudowy
Test obudowy NZXT S340 Elite - hartowane szkło, VR i minimalizm
 » 28190  | Dźwięk
Test Aswy Air Speaker V2 – lewitujący głośnik
 » 25972  | Oprogramowanie
Wiedźmin 3: Dziki Gon - pierwsze wrażenia z rozgrywki
 » 25564  | Dźwięk
Recenzja Somic V2 - słuchawki z dalekiego wschodu
 » 23284  | Dźwięk
W otoczeniu dźwięku - recenzja Ozone Rage Z90
 
0 0 0


TwojePC.pl © 2001 - 2018
Poniedziałek 11 czerwca 2018 
    

Porównanie wielkości GPU Vega w 14nm i 7nm


Autor: Zbyszek | źródło: VideoCardz | 12:49
(19)
Podczas niedawnych targów Computex firma AMD zaprezentowało najnowszą wersję GPU na bazie architektury Vega. Układ produkowany jest w nowym 7nm procesie litograficznym i został przygotowany głównie z myślą o serii Radeon Instinct. Jak wiadomo dzięki przeskokowi z procesu 14nm na 7nm udało się zmniejszyć cały układ o około 40%. Serwis VideoCardz pokusił się o szczegółową analizę wielkości 7nm rdzenia z architekturą Vega, zestawiając ze sobą zdjęcia obu wersji GPU. Jak wiadomo, GPU Vega produkowana w 14nm procesie litograficznym posiada powierzchnię 486 mm2. Porównując fotografię obliczona w ten sposób powierzchnia 7nm wersji chipu wynosi 285-298 mm2.


 
[ zgłoś błąd w treści newsa @ mail ]
  


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. tak samo jak Vega produkowana w 14nm (autor: Qjanusz | data: 12/06/18 | godz.: 13:29)
    nie była konkurencyjna do GTXów produkowanych w 14nm,
    to myślę że sytuacja nie wiele się zmieni po przeniesieniu obydwu rozwiązań do technologii 7nm. To będzie ta sama przepaść +/- usprawnienia architektury Vegi i GTX

    Mało tego... Mając na pamięci zawirowania kadrowe w międzyczasie w Radeon Technologies Group, myślę że architektura Vegi przygotowanej do 7nm o ile się zmieniła, to w bardzo niewielkim stopniu. nVidia nie ma tego kłopotu, więc porównanie pierwszych GPU produkowanych w 7nm, powinno być jeszcze bardziej na niekorzyść AMD, porównując do zestawienia Vega - Pascal.


  2. @Qjanusz (autor: rookie | data: 12/06/18 | godz.: 14:06)
    Jakoś 'przepaści' to ja nie widzę. Informacja o 10x większych dostawach niż w poprzedniej generacji układów graficznych, daje obraz sukcesu, nie porażki:
    '' "Vega" shipments are over 10 times greater than those of the "previous generation." - chyba producent wie, ile układów sprzedaje na rynku. https://www.techpowerup.com/...on-by-over-10-times


  3. efekt górnictwa (autor: Zbyszek.J | data: 12/06/18 | godz.: 14:16)
    ...

  4. @1. (autor: pwil2 | data: 12/06/18 | godz.: 16:35)
    Kwestia taktowania. nVidia tylko/aż wycisnęła wyższe zegary i potrzebowała mniej SP, mniej mm2 -> niższe koszty, większe zyski. Do tego $$ dla producentów gier dawały lepsze optymalizacje.

  5. c.d. (autor: pwil2 | data: 12/06/18 | godz.: 16:36)
    Jeśli nowe GTXy nadal nie będą obsługiwały FreeSync, to następną moją kartą będzie AMD w 7nm.

  6. Juz sie nie moge doczekac (autor: Wyrzym | data: 12/06/18 | godz.: 17:05)
    na te informacje o braku kart, malym uzysku tym razem z powodu uzycia nowego procesu i kij wie co jeszcze.

  7. @4, >> Do tego $$ dla producentów gier dawały lepsze optymalizacje. (autor: daver | data: 12/06/18 | godz.: 17:25)
    Masz jakieś dowody, czy wypisujesz to, w co chciałbyś wierzyć? Już ci rzucałem tym sznurkiem https://www.theinquirer.net/...vidia-man-writes-in

  8. @7. (autor: pwil2 | data: 12/06/18 | godz.: 23:35)
    Przecież o tym wszyscy wiedzą. Najlepszym przykładem było takie Project Cars (bannery nVidii i zaskakująco niskie wyniki AMD, które z czasem mocno wzrosły, gdy już benchmarki się rozeszły). Gry, które na premierę miały obsługę wyższych wersji DX (których nVidia wtedy nie obsługiwała, a dawały zyski AMD), które już po premierze były usuwane z gry (na czym traciło AMD). A co z milionami niewidocznych trójkątów w grach, które były przeliczane niepotrzebnie, a na tym traciły HD79x0 mające wtedy mniej jednostek od tesselacji? Do tego w innych grach tesselacja na max, gdzie zmniejszenie do 4x nie wpływało na jakość obrazu, a na wydajność AMD vs nVidia bardzo znacznie. Mając kartę AMD można było w sterowniku wymusić max 4x, by cieszyć się wyższymi detalami przy tych samych lub wyższych fps.

  9. c.d. (autor: pwil2 | data: 12/06/18 | godz.: 23:43)
    Działo się tak w 2008r, dzieje się i dziś...
    https://techreport.com/...10-1-controversy-updated


  10. c.d. (autor: pwil2 | data: 12/06/18 | godz.: 23:46)
    W VSP1 doszła obsługa DX10.1, na czym zyskały do 20% karty (wtedy) ATI, nVidii 0%. Jednak Ubisoft miał umowę z nVidią (The Way It's Meant To Be Played), więc gdy sprawa została nagłośniona, wydał szybko patcha "poprawiającego" wydajność na kartach ATI.

  11. c.d. (autor: pwil2 | data: 12/06/18 | godz.: 23:56)
    Crytek's Crysis 2 DX11 Bullshit Tessellation
    https://www.youtube.com/watch?v=IYL07c74Jr4


  12. c.d. (autor: pwil2 | data: 13/06/18 | godz.: 00:10)
    Tesselacja wody na mapie praktycznie bez wody...
    https://techreport.com/...o-much-of-a-good-thing/3
    https://techreport.com/...o-much-of-a-good-thing/4
    https://techreport.com/...o-much-of-a-good-thing/5

    https://techreport.com/...o-much-of-a-good-thing/2


  13. c.d. (autor: pwil2 | data: 13/06/18 | godz.: 00:11)
    "But the strange inefficiencies create problems. Why are largely flat surfaces, such as that Jersey barrier, subdivided into so many thousands of polygons, with no apparent visual benefit? Why does tessellated water roil constantly beneath the dry streets of the city, invisible to all?

    One potential answer is developer laziness or lack of time. We already know the history here, with the delay of the DX11 upgrade and the half-baked nature of the initial PC release of this game. We've heard whispers that pressure from the game's publisher, EA, forced Crytek to release this game before the PC version was truly ready. If true, we could easily see the time and budget left to add PC-exclusive DX11 features after the fact being rather limited.

    There is another possible explanation. Let's connect the dots on that one. As you may know, the two major GPU vendors tend to identify the most promising upcoming PC games and partner up with the publishers and developers of those games in various ways, including offering engineering support and striking co-marketing agreements. As a very high-profile title, Crysis 2 has gotten lots of support from Nvidia in various forms. In and of itself, such support is generally a good thing for PC gaming. In fact, we doubt the DX11 patch for this game would even exist without Nvidia's urging. We know for a fact that folks at Nvidia were disappointed about how the initial Crysis 2 release played out, just as many PC gamers were. The trouble comes when, as sometimes happens, the game developer and GPU maker conspire to add a little special sauce to a game in a way that doesn't benefit the larger PC gaming community. There is precedent for this sort of thing in the DX11 era. Both the Unigine Heaven demo and Tom Clancy's HAWX 2 cranked up the polygon counts in questionable ways that seemed to inflate the geometry processing load without providing a proportionate increase in visual quality.

    Unnecessary geometric detail slows down all GPUs, of course, but it just so happens to have a much larger effect on DX11-capable AMD Radeons than it does on DX11-capable Nvidia GeForces. The Fermi architecture underlying all DX11-class GeForce GPUs dedicates more attention (and transistors) to achieving high geometry processing throughput than the competing Radeon GPU architectures. "


  14. @8, wszyscy wiedzą... (autor: daver | data: 13/06/18 | godz.: 12:49)
    że masz spore problemy ze zrozumieniem, zwłaszcza j. angielskiego. Przeczytaj, przepraszam, poproś kogoś, by ci przetłumaczył zawartość z linku, który podałem, oraz pierwsze dwa akapity z tekstu, który wkleiłeś.

    PS. Miałeś na głowie czapkę z folii aluminiowej, gdy wklejałeś te teorie spiskowe? Gdzie tu dowody?


  15. @14. (autor: pwil2 | data: 14/06/18 | godz.: 12:05)
    Pierwsze 2 akapity wstawiłem, żeby nie wyrywać z kontekstu tego co wygodne, a każdy wyciągnie wnioski, które wytłumaczenie bardziej pasuje do układanki. Trudno uwierzyć, by ktoś robiąc "krawężnik" w grze w pośpiechu użył takiej ilości wielokątów nieświadomie. To nie byli tacy amatorzy z łapanki.

    Ale tak ograniczonej umysłowo osobie, zaślepionej zielonym blaskiem trudno sobie wyobrazić, że ta nieskazitelna podobno firma jest zdolna do płacenia $$ za "optymalizacje". Jak bardzo trzeba być ograniczoną osobą, by tego nie zauważyć? ;-D

    Wypowiedzi w stylu "Nie płaciliśmy nikomu za gorsze działanie na kartach konkurencji... (...płaciliśmy tylko za lepsze działanie na naszych produkcach/reklamę/sponsorowaliśmy kampanie reklamowe)" są godne polityka. Przecież oczywiste jest, że nawet nie będąc pracownikiem firmy, nie będzie sobie tak psuł wizerunku, a co ważniejsze narażał się na możliwe procesy ze strony byłego pracodawcy? Wiadome, nie jest idiotą.

    Proszę bardzo. Łykaj takie zapewnienia jak pelikan ;-DDDD


  16. c.d. (autor: pwil2 | data: 14/06/18 | godz.: 12:08)
    GeForce Partner Program też miał niejednego obrońcę ;-D Przecież to wszystko w trosce o klienta ;-D

  17. c.d. (autor: pwil2 | data: 14/06/18 | godz.: 12:10)
    Kto następy? Będziesz wybielał Intela? ;-D

  18. c.d. (autor: pwil2 | data: 14/06/18 | godz.: 12:41)
    BTW Firmy tytoniowe zapewniały, że nie chcą młodych namawiać do rozpoczynania palenia. Zapierały się, że walczą tylko o już palących klientów. Można było się wzruszyć z ich troski o młodzież... Pewnie niejeden pelikan zapierałby się rękoma i nogami, że tak było. A było zupełnie przeciwnie.

  19. c.d. (autor: pwil2 | data: 14/06/18 | godz.: 12:42)
    I tak jest w wielu branżach, gdzie troska o klienta jest skonfrontowana z grubymi $$$ do zarobienia.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
0 Ostatnie recenzje / testy 0
 
Pixel Heaven 2018 Nowość!
Pixel Heaven 2018

odsłon 3134 komentarzy 5
Recenzja obudowy Fractal Design Define R6, flaga na maszt 
Recenzja obudowy Fractal Design Define R6, flaga na maszt

odsłon 5694 komentarzy 14
Test Redmi Note 4 - chińczyki trzymają się mocno 
Test Redmi Note 4 - chińczyki trzymają się mocno

odsłon 8998 komentarzy 24
Test myszy i klawiatury Gamdias Zeus P1 i Hermes P1 
Test myszy i klawiatury Gamdias Zeus P1 i Hermes P1

odsłon 5578 komentarzy 2
Recenzja EaseUS Data Recovery Wizard : odzyskiwanie danych 
Recenzja EaseUS Data Recovery Wizard : odzyskiwanie danych

odsłon 5979 komentarzy 3
Test RHA MA650 Wireless - wolność, swoboda i zabawa 
Test RHA MA650 Wireless - wolność, swoboda i zabawa

odsłon 10985 komentarzy 5
Recenzja SteelSeries Rival 110 - solidny zawodnik 
Recenzja SteelSeries Rival 110 - solidny zawodnik

odsłon 10004 komentarzy 7
Recenzja obudowy Fractal Design Meshify C 
Recenzja obudowy Fractal Design Meshify C

odsłon 10331 komentarzy 14
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem 
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem

odsłon 15428 komentarzy 9
Test Wilkinson Hydro Connect 5 - ku uciesze obojga 
Test Wilkinson Hydro Connect 5 - ku uciesze obojga

odsłon 17001 komentarzy 28
Test SteelSeries Arctis 5 - cienka muzyczna linia 
Test SteelSeries Arctis 5 - cienka muzyczna linia

odsłon 12844 komentarzy 10
Test Supermyszy - SteelSeries Rival 310 oraz Sensei 310 
Test Supermyszy - SteelSeries Rival 310 oraz Sensei 310

odsłon 13921 komentarzy 2
Test Razer Hammerhead BT - mobilne słuchawki nie tylko dla gracza? 
Test Razer Hammerhead BT - mobilne słuchawki nie tylko dla gracza?

odsłon 16122 komentarzy 5
Muzyka wpadająca w ucho - recenzja słuchawek RHA S500 i MA600 
Muzyka wpadająca w ucho - recenzja słuchawek RHA S500 i MA600

odsłon 16771 komentarzy 5
Test klawiatury Xtrfy K2-RGB – profesjonalny ''mechanik'' 
Test klawiatury Xtrfy K2-RGB – profesjonalny ''mechanik''

odsłon 17414 komentarzy 10
 
0 0 0