Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Środa 13 czerwca 2018 
    

AMD współpracuje z Sony przy architekturze Navi


Autor: Zbyszek | źródło: TweakTown | 12:16
(7)
AMD dostarcza obecnie zarówno CPU jak i GPU do konsol Sony PlayStation 4 oraz Microsoft Xbox One. Wszystko wskazuje na to, że sytuacja pozostanie bez zmian także po 2020 roku i debiucie kolejnej generacji konsol, w których również znajdą się procesory graficzne oraz obliczeniowe od AMD. Sony już od pewnego czasu prowadzi prace nad PlayStation 5, w ramach których współpracuje z AMD nad optymalizacją swoich kompilatorów pod kątem architektury AMD Zen pierwszej generacji. Według najświeższych informacji obie firmy blisko współpracują także nad GPU dla PlayStation 5, którym ma być układ oparty o architekturę Navi.

Współpraca ma polegać na optymalizacji architektury pod kątem spełniania oczekiwań Sony, przygotowania kompilatorów, oraz jak najlepszej optymalizacji. Od kiedy prezesem AMD została Lisa Su, od czasu do czasu podkreśla ona, jak duże znaczenie dla jej firmy mają kontrakty na dostawy CPU i GPU do konsol. I wygląda na to, że producent czyni obecnie starania o to, aby uniknąć jakiegokolwiek błędu, który mógłby nie spodobać się firmie Sony a tym samym dać jej przesłanki do zmiany dostawcy GPU.

Prawdopodobną datą premiery PlayStation 5 jest druga połowa 2020 roku, kiedy proces 7nm będzie już odpowiednio dopracowany i w pełni dojrzały. Inne źródła podają natomiast, że może to nastąpić dopiero w 2021 roku.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Można także mieć pewność (autor: Mario1978 | data: 13/06/18 | godz.: 14:59)
    co do odświeżonej wersji PS5 ponieważ różnicę między litografiami 7nm a 3nm będą tak duże ,że z pewnością zobaczymy lepszą odmianę PS5 Pro trzy lata po premierze PS5.
    AMD skupia się tam gdzie ich układy są dobrze wykorzystywane i to wielki plus dla nich tylko gorzej dla graczy PC bo tutaj nie ma złudzeń ,że Red Team nie będzie pchało swoich standardów po za wszelką cenę gdy deweloperzy wolą wybierać Nvidię.


  2. tak tak...to prawda ahem (autor: Sony Vaio Zamiatajo | data: 13/06/18 | godz.: 22:42)
    AMD wspolpracuje ze mna a ja z nimi. To jest obupolna wspolpraca. Ja im daje swoje moce, oni daja mi kase. Dlatego sponsoruje TPC i wrzucam czasem troche grosza na konkursy,niech chlopaki maja i wiedza jaki jestem chojny. W koncu TPC to magazyn poczytny, czytaja tu Conany, Krzysie zbooje, Janusze ..sama elyta

  3. Ty, pseudo SONY... (autor: superMario1978 | data: 13/06/18 | godz.: 22:44)
    w...laj z tego k...widolka, nie potrzebujemy tutaj sponsora...Jak chcesz sposorowac to idz na PC LOLA

  4. sama Elyta na tym comunity (autor: g5mark | data: 13/06/18 | godz.: 22:45)
    z czysta polszczyzna :)

  5. #2 - dzięki za sponsoring (autor: Qjanusz | data: 14/06/18 | godz.: 09:12)
    w ramach wdzięczności mogę podesłać swoje kultowe, lekko przechodzone klapki ;-)

    Co do newsa, to wiadomo było że AMD dba o dobre relacje z partnerami, ale zaskasującym jest fakt, że nawet architektura Navi naginana jest pod wymóg klienta.
    Mam nadzieję że te zmiany zostaną wdrożone ogólnie do Navi dla gier (nie tylko dla APU do PS5), przyczynią się do odciążenia przyszłych GPU od nadmiaru tranzystorów pod zastosowania GPGPU, co powinno wzmocnić moc czystego przetwarzania grafiki 3D. Tego obecnie bardzo brakuje w Vega / Polaris.


  6. Nie zmienia się wygrywającego konia. (autor: pwil2 | data: 14/06/18 | godz.: 11:30)
    Dlatego MS i Sony będą dalej kupować APU od AMD. A to, że współpracują z Sony i MS, to też nic dziwnego. Przecież Async Compute to był pomysł Sony, a skoro już opracowali, wykorzystali go w HD79x0 oraz kolejnych GPU/APU.

  7. c.d. (autor: pwil2 | data: 14/06/18 | godz.: 11:31)
    Sony upierało się na 8 jednostek ACE, MS zostało przy 2 AFAIR.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.