Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Wtorek 26 czerwca 2018 
    

Micron rozpoczął produkcję pamięci GDDR6


Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 05:50
(4)
Micron poinformował o rozpoczęciu masowej produkcji pamięci GDDR6, przeznaczonych do zastosowań w akcelelatorach graficznych oraz dla rozwiązań sztucznej inteligencji w sektorze automotive. Produkowane kostki pracują z napięciem 1,35V i mają pojemność 8Gb. Oferowana szybkość wynosi 14 Gbps oraz 16 Gbps, jednak zdaniem Microna pamięci nie mają problemu z uzyskiwaniem stabilnej pracy po podkręceniu do 20 Gbps, i dla firmy będzie to prędkość docelowa, jaka zostanie zaoferowana producentom w późniejszym terminie. Micron zamierza także w przyszłości zwięszać pojemność kostek GDDR6, uzyskując 16Gb a następnie 32Gb.

Inny z producentów - Samsung, ogłosił rozpoczęcie masowej produkcji swoich pamięci GDDR6 jeszcze w 1. kwartale tego roku. W odróżnieniu od Microna, kostki GDDR6 Samsunga mają odrazu pojemność 16 Gb. Trzeci z producentów - SK Hynix, poinformował w 1. kwartale tego roku o dostępności pamięci GDDR6 o szybkości 14 Gbps i pojemności 8Gb, nie precyzując czy oznacza to tylko rozpoczęcie przyjmowania zamówień, czy też masową produkcję.

To właśnie z ostatnim z wymienionych producentów Nvidia zawarła niedawno umowę na dostawę pamięci GDDR6 dla kolejnej generacji kart graficznych, której debiut spodziewany jest końcem lata tego roku.




 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. podczas gdy AMD eksperymentuje ze słabo stabilnymi HBMami, (autor: Qjanusz | data: 26/06/18 | godz.: 10:55)
    nVidia stawia ma klasyczną, przewidywalną rozwijającą się i pewną technologię, pakując ja do planowanych TOP grafik:
    https://wccftech.com/...en-graphics-card-pcb-leak/


  2. @Qjanusz (autor: Deathraw | data: 26/06/18 | godz.: 14:05)
    HBM może nie jest ślepą uliczką, ale na dzień dzisiejszy powoduje więcej problemów, niż daje korzyści. Proces technologiczny jest zbyt absurdalny, żeby to pakować do konsumenckiego gpu dla graczy, a obecna przepustowość została właściwie dogoniona przez gddr, więc mamy nowe, trudne, drogie vs stare i dobre.

  3. to cale hbm (autor: Mario2k | data: 26/06/18 | godz.: 15:59)
    To jak kiedys rambus z swoimi pamieciami.
    Byl i go nima a mialo byc tak szybko i sprawnie.


  4. Mario2k (autor: Markizy | data: 26/06/18 | godz.: 16:36)
    do rambusa bym nie porównywał bo nie sprawia aż takich problemów w użytkowaniu jak wspomniane pamięci. Pamięci mogą tego typu odżyć w momencie jak zamiast nakładania warstw na warstwę uda się wytworzyć kilka warstw na jednym podłożu. Niczym pamięci nand flash

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.