Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 6 lipca 2018 
    

Nowe nośniki od Team Group z systemem podświetlenia LED


Autor: Wedelek | źródło: PcPerspective | 18:13
(27)
Team Group wprowadził do sprzedaży nową serię budżetowych dysków SSD w formacie 2.5-cala z systemem podświetlenia diodami LED. Rodzina Delta obejmuje nośniki o pojemności 250GB, 500GB oraz 1TB i bazuje na 15nm kościach pamięci typu TLC produkowanych przez Microna oraz nadzorowanych przez kontroler Silicon Motion SM2258. Nowe dyski łączą się z płytą główną za pomocą interfejsu SATA III 6Gb/s zapewniając transfery wynoszące tak dla odczytu jak i zapisu danych około 520MB/s.

Producent deklaruje, że zastosowany system podświetlenia może współpracować z technologiami innych firm, takimi jak Asus Aura Sync, MSI Mystic Light, czy Gigabyte RGB Fusion. Wersja wyposażona w 250GB pamięci NAND Flash została wyceniona na około 80 dolarów i jest objęta trzyletnią gwarancją.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: djXone | data: 6/07/18 | godz.: 19:15)
    To co jeszcze zostało do kompletu? Zasilacze z LED?

  2. nośniki od Team Group (autor: Conan Barbarian | data: 6/07/18 | godz.: 22:18)
    "Nowe nośniki od Team Group" dla debilnych dzieciaków.

  3. Jak TLC to niech je sobie zatrzymają (autor: celorum | data: 6/07/18 | godz.: 22:33)
    Szukają frajerów, by płacili grubą kasę za szrot, co zużywa się 2 razy szybciej niż MLC, do tego wolniej zapisuje.

  4. @02 (autor: djXone | data: 6/07/18 | godz.: 23:07)
    Wiesz, że Twój komentarz świadczy o Twoim niskim poziomie...

    @3 taa bo to ma takie znaczenie, mało kto kupuje kompa na 5 lat, ja np maksymalnie co 2 lata robie upgrade.


  5. Nie ma jak zrobić sobie (autor: raczek70 | data: 7/07/18 | godz.: 00:00)
    choinkę z kompa.
    ... cóż, chyba jednak jest na to popyt :(...


  6. No to chyba jeszcze (autor: muerte | data: 7/07/18 | godz.: 09:37)
    brakuje tylko kabli przyłączeniowych świecących we wszystkich możliwych kolorach...

  7. @04 (autor: bmiluch | data: 7/07/18 | godz.: 10:50)
    a co?
    wszystkie dzieciaki są mądre?
    a kto utrzymuje te wszystkie sklepiki z dopalaczami?


  8. Nowe nośniki od Team Group, (autor: Duke Nukem PL | data: 7/07/18 | godz.: 11:26)
    a jaja są od chłopa.
    A nie, może od kury. Chyba.
    A chmury są od nieba no i aniołowie od boga.

    Żenada. Ignorancja językowa szerzy się jak zaraza wściekłych krów.


  9. @04 to dyski wymieniasz co 2 lata? (autor: Carat | data: 7/07/18 | godz.: 12:21)
    Rozumiem upgrade proca, płyty, GFX ale zasilacz i dyski to raczej zostają, tylko robi się reinstalkę itp.

    Nawet jak kupuje się lapka to zwykle ma on HDD, więc robi się podmiankę na SSD.

    Ja mam ciągle Samsungi 830 z 2012 roku, które były pierwszymi SSD jakie miałem w życiu i śmigają do dzisiaj. Zmieniały się bebechy ale dyski stale są w użyciu.

    Osobiście wolę kupić produkt z dłuższą żywotnością i mieć większą pewność co do danych zawartych na takim SSD niż wybierać najtańsze rozwiązania.


  10. @muerte (autor: Deathraw | data: 7/07/18 | godz.: 19:11)
    Były kiedyś IDE kable z przewodem elektroluminescencyjnym.

    Teraz widzę że akasa robić coś takiego z SATA
    http://www.akasa.com.tw/...amp;model=SATA2-45EL-BL


  11. @muerte (autor: Lucullus | data: 7/07/18 | godz.: 20:11)
    Jest już prototyp takich kabli.

    https://www.youtube.com/watch?v=W8zTvBaqvlM


  12. @09 (autor: djXone | data: 7/07/18 | godz.: 22:05)
    Ze starych to został mi tylko jeden, ale też mam zamiar sprzedać. Zmieniam 240GB na 480GB, jaki sens mieć 6 dysków w kompie no i trzeba iść do przodu. Właśnie zakupiłem ADATA SX8200NP i jeśli będę zadowolony, to zmieniam wszystkie dyski na ten model.

    @07 niektórym brakuje rozumu, a ja bym chętnie kupił świecący dysk, ale nie taki brzydki i słaby.


  13. @12 kwestia potrzeb (autor: Carat | data: 8/07/18 | godz.: 12:07)
    ja w lapku mam owego Samsunga 830 128GB i mi wystarcza na bieżące potrzeby.

    Choć mam też inne, pojemniejsze i szybsze dyski SSD to nie zamierzam go wymieniać, bo nie mam takiej potrzeby.
    Większy dysk w lapku to byłby dla mnie tylko większy magazyn danych, a szkoda do tego celu SSD dlatego jako magazyn mam zewnętrzny HDD 1TB na USB3.0.

    SX8200NP to wydatek ok. 600zł, a jak widzę to za 760zł można kupić 970 EVO, czyli za dopłatą 160zł masz o ok. 800MB/s szybszy zapis i o 20GB większą pojemność. Pytanie, czy potrzebujesz te lepsze parametry i jesteś w stanie za nie dopłacić.

    Generalnie mam kilka dysków SSD na SATA od 128 do 768GB i póki co nie potrzebuję kupować nowych, aczkolwiek mój następny zakup to będzie raczej już tylko M.2 klasy 970 EVO.


  14. kilka diodek na ssd i tyle emocji :-) (autor: Qjanusz | data: 8/07/18 | godz.: 18:31)
    oczywiście każdemu według potrzeb, ale wg mnie SSD SATA to nieporozumienie. Za wolne na na OS + pog + utl, za mało pojemne na tzw. stodołę.

    Do dysku systemowego, programów i normalnej pracy/zabawy kupuje się nvme. Do gromadzenia danych idealnie nadają się klasyczne hdd.
    SSD SATA mają rację bytu tylko w lapkach, w których nie ma opcji m.2 vnme


  15. @14 stacjonarka też musi mieć M.2 30Gb/s (autor: Carat | data: 8/07/18 | godz.: 21:13)
    Ja kupowałem ostatniego SSD SATA jakieś 2 lata temu, bo wtedy i tak nie było nic innego wartego uwagi.

    Płytę mam na Z97, gdzie M.2 w teorii może maksymalnie wyciągnąć 10Gb/s, co daje 1,2GB/s.
    W tych okolicznościach zakup dysku M.2 o parametrach rzędu 3300/2300 MB/s jest bez sensu.

    Lepiej najpierw poczekać na zmianę płyty i potem można kupować nowy dysk jak ktoś będzie chciał mieć zestaw na czasie, a zanim to u mnie nastąpi to zapewne dyski będą jeszcze tańsze.

    Z drugiej strony przesiadka z HDD na SSD SATA dawała dużego kopa widocznego gołym okiem i powodowało to zachwyt dlatego inwestycja w SSD była warta każdej złotówki.
    Natomiast kolejne zmiany z SSD SATA na SSD M.2 jak dla mnie nie dają takiej różnicy, którą warto byłoby się podniecać.

    Na dniach gdzieś czytałem czyjąś opinię, że po zmianie dysku SSD SATA na 970 EVO wczytywanie Windowsa 10 skróciło się z ok. 28 do 18 sekund.
    Niby wzrost prędkości o ok. 35% ale w praktyce to tylko 10 sekund.
    Dla mnie to nie jest powód, aby teraz sprzedawać dyski SSD SATA, wymieniać płytę główną na nową itd, bo zyskam kilkanaście sekund przy operacjach na dysku.
    Te kilkanaście sekund w lewo, czy w prawo jest mi obojętne, więc nie będę się na to napalał jak dzieciak na nowe zabawki ;-)


  16. @Carat (autor: djXone | data: 8/07/18 | godz.: 23:36)
    To nie masz pcie? Przejściówki drogie nie są. Ja mam na plycie tylko jedno M.2 dlatego pod następny sobie sprawię coś takiego pewnie:
    https://www.aliexpress.com/...mp;priceBeautifyAB=0


  17. @Carat (autor: djXone | data: 9/07/18 | godz.: 00:10)
    a co do tego EVO, to nie wiem czy bym nie wolał kupić 2x ADATA i dać w RAID. Do Samsunga mam już uraz i ja tu widzę ponad 200zł różnicy w cenie.
    Pierwszy dysk SSD akurat Samsunga i po roku ledwo dało się odczytać niektóre dane, zwrócili mi kasę.


  18. @Carat (autor: Qjanusz | data: 9/07/18 | godz.: 08:50)
    oczywiście jeżeli starsza płyta ma ograniczenia, albo już masz SSD SATA, to zgadzam się. Nie ma sensu sprzedawania wszystkiego i kupowania pod nvme.
    Ale nie widze też sensu pakowania się dalej w kolejne dyski SSD SATA. djXone zapodał linka na dobre rozwiązanie poblemu.

    Co do odczuwalnych różnic prędkości SATA vs nvme, to tutaj nie bazuję na wiedzy z netu, tylko na własnym doświadczeniu. Różnica jest i tego nie za bardzo da się przekazać wykresem.


  19. @17. (autor: pwil2 | data: 9/07/18 | godz.: 10:23)
    Przy RAID może nie działać TRIM, a wtedy dysk nie będzie miał zapasu czystych komórek.

    Tylko po co teraz pchać się w małe 250/500GB SSD, jeśli można mieć 1-2TB SSD.


  20. c.d. (autor: pwil2 | data: 9/07/18 | godz.: 10:24)
    Poza tym po co wyłączać kompa, wszelkie otwarte aplikacje, pliki?

  21. hmm (autor: Carat | data: 9/07/18 | godz.: 12:29)
    @16 djXone
    Nie mam parcia na M.2, bo do moich domowych celów posiadane dyski SATA są wystarczające.
    Ceny dysków M.2 które ja bym kupił są zbyt duże, aby je teraz kupować dla zabawy.
    Ale prędzej czy później będę miał M.2.

    @17 djXone ok. 600zł a 760zł to nie ponad 200zł różnicy tylko ok. 160zł ale może widzisz inne ceny.
    Mam 4 dyski Samsunga 3x 830 + 1x 840 Pro i dodatkowo 2 Toshiby oraz po jednym dysku SanDisk, Crucial i odpukać wszystkie SSD działają, także nie mam urazu do żadnej z marek.

    @18 Qjanusz
    Co do różnicy między SATA a M.2 to wiele zależy od potrzeb. W przeciętnych warunkach domowych raczej nie zrobi to wrażenia i przeciętny Kowalski nie zauważy różnicy.
    Ja nie mam obecnie dużych wymagań i SATA spokojnie spełnia moje potrzeby.

    @19 pwil2
    w prywatnym lapku mam 128GB i dla mnie jest to pojemność wystarczająca.
    Miejsce znika tylko przez fotki ze smartfona i archiwum danych.

    Zresztą warto się zastanowić na ile posiadane przez Nas dane są faktycznie ważne, a na ile to dane trzymane, bo mamy takie widzi mi się i wraz z co raz większymi dyskami sztucznie generujemy coraz to większe ilości danych.
    Tak jak w dobie aparatów analogowych można było zrobić fajne 36 fotek, tak teraz ludzie trzaskają je w tysiącach i potem nawet nie chce się ich oglądać, bo jest tego zwyczajnie za dużo.


  22. @Carat (autor: djXone | data: 9/07/18 | godz.: 21:49)
    Tu masz rację, każdy ma inne potrzeby, u mnie ponad 80% to gry i dlatego zależy mi na szybkim odczycie. W takim Tekkenie od razu widać różnicę przy wczytywaniu między SSD a M.2, teraz jest prawie idealnie. Pewnie w tym momencie to już procek ogranicza a nie prędkość dysku.

  23. SSD ... SSD (autor: mirek190 | data: 11/07/18 | godz.: 02:29)
    Nie wiem co wy macie do dyskow TLC ... ja uzywam Crucial mx300 1 TB od 1.5 roku i jako programista kompiluje sporo kodu - srednio 40 GB dziennie i jakos dysdsk nalal ma R/W 550-550...
    Dysk jaest jako systemowy i wszystko nan nm robie .
    Zero problemow .


  24. @12. (autor: pwil2 | data: 13/07/18 | godz.: 11:44)
    Masakra targać ze sobą wszędzie zewnętrzny dysk talerzowy... Tu parę set gram, tam parę set gram i mobilny laptop z akcesoriami i torbą waży 5kg ;)

  25. c.d. (autor: pwil2 | data: 13/07/18 | godz.: 11:44)
    Miało być @13.

  26. @21. (autor: pwil2 | data: 13/07/18 | godz.: 11:52)
    Tylko, że później jest tak, że co potrzeba, to akurat nie miałbym przy sobie. Przy 16-64GB RAMu nie potrzeba NVME 4GB/s R/W, żeby wszystko chodziło sprawnie, włącznie z pińcset, albo tysiąc pińcet zakładek Chrome w tle.

    Mam w sumie ~4TB SSD i nie zamieniłbym tego na jakieś drobne... RAM jest dużo szybszy od pagefile na dowolnym SSD.


  27. c.d. (autor: pwil2 | data: 13/07/18 | godz.: 11:57)
    Na XOX dla gier zupełnie wystarcza RAID0 z SSHD :-)

    Taka FM7 na XOX działa w 4K@60fps bez ścinek na 12GB GDDR5, nawet z HDD.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.