Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 22 sierpnia 2018 
    

Problemy RTXa 2080Ti w nowym Tomb Raiderze


Autor: Wedelek | 19:04
(16)
Niemal natychmiast po prezentacji na targach Gamescom nowych kart graficznych Nvidii z serii RTX wybuch mini skandal z TOPowym modelem w tle. Okazało się bowiem, że gra Shadow of the Tomb Raider wykorzystująca Ray Tracing i DLSS ma zbyt duże wymagania dla GeForce’a RTX 2080Ti. Po uruchomieniu dodatkowych usprawnień graficznych przygody Larry Croft wyglądają co prawda olśniewająco, ale testowy egzemplarz gry w rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli potrafił mocno dać się we znaki najmocniejszemu GeForce’owi. W rezultacie FPS w pokazowej wersji oscylował w granicach od 40 do 60 klatek na sekundę ze spadkami nawet do 30 FPS.

To rzecz jasna musiało wzbudzić niezadowolenie wśród graczy i jednocześnie zmusiło Nvidię i Eidos do szybkiego działania. Zarówno producent karty jak i wydawca gry uspokajają, że napotkane problemy to efekt pośpiechu i braku należytej optymalizacji, a na premierę wszystkie bolączki zostaną wyeliminowane i wydajność będzie znacznie wyższa. Pytanie tylko czy wystarczy tej optymalizacji do komfortowego grania nie tylko na RTX 2080 Ti ale i tańszych RTX 2080 i RTX 2070.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Tam się wytnie, tu się przytnie, gdzieś się rozmyje, 60 fpsów za 6K będzie. (autor: Micky | data: 22/08/18 | godz.: 19:08)
    jw.

  2. Tylko gry pokażą jak duża różnica jest (autor: Bjaku | data: 22/08/18 | godz.: 19:26)
    między modelami GTX od Nvidia a RTX.Ten wykres pokazuje jak oszałamiający postęp osiągnęła Nvidia bo do czasu premiery w obliczeniach GPGPU to właśnie Vega 64 rządziła i nawet Titan Volta musiała uznać wyższość starszej architektury ale teraz skok jest tak ogromny i niewyobrażalny do tej pory więc tylko testy po premierze pokażą jak nawet RTX 2070 zostawi z tyłu zwłaszcza w nowszych grach takiego GTX 1080Ti ponieważ obliczenia FP16 mają teraz po swojej stronie.
    Nawet Vega 64 wygląda przy tym jak dziadziuś dlatego jak patrzę na użycie litografii 12nm to nie mam więcej pytań jak mocne będą GPU wykonane w litografii 7nm.
    https://zapodaj.net/d6734e967d46a.png.html


  3. Bjaku (autor: Mario2k | data: 22/08/18 | godz.: 19:34)
    Na gry które toto dobrze i godziwie wykożystają poczekamy kilka - kilkanaście miesięcy .
    Programiści to najsłabsze ogniwo w tej branży , za 2-3 miesiące będą jako takie sterowniki pod RTX za pół roku powinno być już OK.


  4. Mocna karta - słaba opłacalność (autor: krUser | data: 22/08/18 | godz.: 20:01)
    Jednak przyrost mocy w grach niezoptymalizowanych pod RT będzie na poziomie 10-15% a cena znacznie wyższa. Gier zoptymalizowanych malutko. Polecam https://forbes.com/...the-hype-train/#3b29b0ec6b26

  5. ... (autor: djXone | data: 22/08/18 | godz.: 21:13)
    Ja raczej podziękuję poczekam, po prostu zwiększone TDP x2 i tyle w temacie. Odgrzewane kotlety z większym GPU, jak znalazł grzejnik na zimę będzie.

    Ja jestem zwolennikiem ciszy, a przy takim poborze to cisza będzie dopiero u sąsiada ;)


  6. gatts (autor: pawel1207 | data: 23/08/18 | godz.: 00:31)
    a nie przyszlo ci kiedys do glowy ze np wiekszosc cestow bylo robione na opencl nie na cuda i ze nv traktuje olewajaco opencla nie wierzysz to zobacz ten sam miner na open cl przewaga amd niemal x2 nad nv ten sam miner skompilowany wlasciwym kompilatorem na cuda szybciej .. :D wystarcy popatrzec na wyniki 1070 pod cuda vs opencl :D

  7. @03 (autor: kombajn4 | data: 23/08/18 | godz.: 09:25)
    Zbytni optymista z ciebie, moim zdaniem owszem sterowniki może i będą ale o grach zapomnij. Raczej spodziewałbym się powtórki z wprowadzenia DX12 - gry które się pokażą na przestrzeni 12-24 miesięcy! będą miały implementacje jak w powyższym Tomb Riderze czyli na odwal się i tak że nawet topowe karty dostana zadyszki a efekty wizualne jeśli nawet jakieś będą to zapewne skromne w porównaniu z narzutem obliczeniowym. Żeby Ray Tracing się upowszechnił to musiał by być:
    A)zaimplementowany w konsolach
    B)w większości (a nie w jednej najnowszej rodzinie) kart graficznych
    C)nie powodować dużych spadków wydajności
    D)oraz nade wszystko inne być łatwy w implementacji


  8. @kombajn4 (autor: Deathraw | data: 23/08/18 | godz.: 11:42)
    Dx12 to kompletny blamaż. Dobrze, że chociaż M$ próbował własne api wypchnąć, bo gdyby nie to to z szumnych zapowiedzi AMD nie byłoby dosłownie nic. W sumie jeżeli się potwierdzi niska wydajność RTX 2080ti przy włączonym ray tracingu, to powróci sytuacja z czasów 5870, które było pierwszą kartą z teselacją i DX11, a też nie ciągnęła gier z teselacją na full.

  9. @Deathrow (autor: kombajn4 | data: 23/08/18 | godz.: 11:51)
    Jakby się powtórzyła sytuacja z teselacją to pół biedy bo teselacja się przynajmniej przyjęła z czasem. Ja się obawiam ze będzie powtórka z NV30 i Geforce FX gdzie Nvidia stworzyła super duper DX 9+ a potem pies z kulawą noga tych ich rozszerzeń wykraczających poza standard DX 9 nie używał.

  10. @kombajn4 (autor: Deathraw | data: 23/08/18 | godz.: 12:16)
    Myślę, że RT w grach to naturalna kolej rzeczy, ale czy w obecnej formie jakkolwiek przetrwa, ciężko powiedzieć. TruForm też zostało zakopane, a jednak teselacja wróciła z powodzeniem.

  11. No i proszę... (autor: Shamoth | data: 23/08/18 | godz.: 15:16)
    mówiłem, że RTX nie będzie grywalny a jedynie do prezentacji... A za chwilę będą doniesienia, że włączenie tych wodotrysków powoduje wewnętrzny inputlag na GPU bo karta wypluwa fps'y z opóźnieniem 1-2 klatek w porównaniu do wyłączonych wodotrysków. Śmierdzi ten cały RT od nV ciężkim efektem postprocesowym...

  12. @10. (autor: Shamoth | data: 23/08/18 | godz.: 15:21)
    Jak to mówią do 3 razy sztuka. VR i teselacja od jakiegoś czasu mają drugą młodość ale to jeszcze chyba nie ten czas więc trzeba poczekać na 3 podejście. Z RT to też drugie podejście o ile pamięć mnie nie myli, już nie pamiętam kto robił specjalne koprocesory do RT ale to chyba była końcówka lat 90.

  13. ... (autor: Majster | data: 23/08/18 | godz.: 18:50)
    Mnie to ani ziębi ani parzy. Te nowe karty graficzne to współczesne buble, które podziałają te kilka lub kilkanaście miesięcy i szlag je trafi. Albo od przegrzania albo z innych powodów. To już nie te czasy gdy jakaś grafika potrafiła działać dobrze przez cholernie długi czas.

    Tym bardziej, że nowe gry to przereklamowane dziadostwo, za które nie zapłaciłbym ani jednego złamanego grosza. Jak to niektórzy piszą - jest za mało gry w samych grach! Dokładnie. Jak to dobrze, że z tego ślepego pędu się wyleczyłem. I to dawno temu.

    Wam zalecam oczywiście to samo. Jakby tak ludzie zmienili swoje nawyki i przestali kupować takie prądożerne karty graficzne, to i zyski nVidii by zmalały i pozostałych firm również. Wtedy szefowie takich korporacji nie mieli by innego wyjścia - musieli by obniżyć ceny żeby cokolwiek sprzedać. Co przełożyło by się na samo dobro dla nas wszystkich. W przeciwnym razie... jest jak jest.


  14. Shamoth (autor: Mario2k | data: 23/08/18 | godz.: 21:45)
    To jest nie możliwe żeby zrobić śledzenie promieni światła w scenie 3D jako post processing.
    To musi być zrobione jako pierwsze w kolejce obliczeń. Widzę szansę na wykożystanie tego całego RTX do generowania super dokładnych i naturalnmych cieni , ale jak dodadzą przeźroczyste obiekty to obecne gpu uklęknie i wypluje 30fps w FHD.
    Napewno RTX przniesie / wniesie możliwości ,kwestia miesięcy kto to umiejętnie wykożysta.


  15. imho (autor: pawel1207 | data: 24/08/18 | godz.: 01:54)
    1 jest pierwsza wersja tej technologi jakis konkretniejszy wzrost przyniesie dopiero 3 wersja/ generacja rtx czyli co najmniej 2 lata 2 nie tylko rtx bo sa tez tensor core 3 oprocz tego masz nadal obluge phisyxa i kilka innych bajerow . 4 ta karte nalerzy oceniac wylacznie po wydajnosci bez rtxa 5. rtx to na razie pierwsze kroki .6 proponuje poczytac wszelakim malkontentom jak wyglada sprawa z raytracingiem zanim zaczna jeczec ze 30 klatek plus ful raytracking w ful hd to malo :D :D :D bo w tym momencie po prostu pokazujecie swoj brak wiedzy .. i to ze nie macie pojecia o temacie na ktory sie wypowiadacie :D 7 obecnie raytracking no najlepsza opcja jesli chodzi o osiaaganie fotorealizmu jesli myslimy o skoku jakosciowym w przyszlosci to nie vulcan i dx12 bedzie taym czym a wlasnie umiejetne polacznie raytrackingu z kasycznymi metodami renderu sceny . naprawde polecam zaznajomienie sie z tematem bo jest ciekawy i moze tpc powino o tym artykol napisac .. poza tym sa te tensor core ktore w przyszlosci moze sie okazac rownierz b. pomocne .. karta jest droga i wszyscy wiedza dlaczego ... nie stac cie to nie psiocz po prostu jej niekupisz jak na razie nowa generacja nv to po prostu niewiadoma nv tez ryzykuje nie majac pojecia czy tensor core i raytracking sie przyjma na rynku..

  16. . (autor: patsm00re18 | data: 1/03/19 | godz.: 12:46)
    .

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.