Battlefield V opóźniony + wydajność gry z włączonym Ray Tracingiem
Autor: Wedelek | źródło: różne | 05:45
(20)
Oskar Gabrielson z DICE poinformował opinię publiczną, że najnowsza gra wojenna tego studia, czyli Battlefield V, pojawi się w sprzedaży później niż pierwotnie zakładano. Opóźnienie będzie wynosić miesiąc i w tym czasie deweloperzy mają skupić się na dopracowaniu rozgrywki. Nowego Battlefielda V zobaczymy więc dopiero 20 listopada zamiast 19 października. Opisywany tytuł ma zachwycać tak rozgrywką jak i grafiką. Zwłaszcza na nowych GeForce’ach RTX dzięki implementacji Ray-Tracingu. Niestety skorzystają na tym tylko posiadacze najmocniejszego RTXa 2080 Ti i to tylko wtedy, gdy mają monitor o rozdzielczości Full HD.
Tak przynajmniej twierdzi Digital Foundry, które podało średnią ilość FPS na w poszczególnych rozdzielczościach po włączeniu Ray-Trace’ingu na rzeczonym RTX 2080Ti. Wygląda to tak:
• 1080p: >60 fps
• 1440p: 40-50 fps
• 4K: <30 fps
Oczywiście Nvidia i DICE na pewno zrobią wszystko by do premiery poprawić te wartości, ale i tak nie ma się co spodziewać cudów. Zwłaszcza na dużo słabszych RTXach 2080 i 2070.
z tym ray trackingiem (autor: Mario2k | data: 31/08/18 | godz.: 11:08) To DiCE już cudów z optymizacją nie zrobią , trzeba zapomnieć o używaniu tego Ficzera i wysokim framerate. Sama gra to murowany hit to nie podlega wątpliwości , kto widział mapę Roterdam i grywa w multiplayera te wie jakie tam będą możliwości rozgrywki.
Samsung zaraz wyda flagową serię QLED (autor: Bjaku | data: 31/08/18 | godz.: 11:48) z rozdzielczością 8k więc będzie się można przekonać ile ten 'upscaling' jest warty.Wystarczy wydać GPU z 20TFlops w obliczeniach pojedynczej precyzji i już rozdzielczość 8k zdobyta.
Pewnie sporo osób dalej nie dowierza i drapie się po czubku głowy z kilkoma wystającymi tak kłakami bo nie dowierza kolejnej rewolucji na rynku odbiorników już z rozdzielczością 8k.
Najważniejsze mieć firmę , która światowo dominuje w swoim rozwoju i wprowadza nowe rozwiązania bo z Intel i jego 8wątkami w procesorach długo byśmy jeszcze ciągnęli jakby Zen o AMD się nie pojawił i wiele osób komentujących a często trollujących mówiło by o prawdziwym szczycie technologii jaką Intel serwuje w postaci 8 wątków.
@3. (autor: Mariosti | data: 31/08/18 | godz.: 14:12) 1080Ti ma w okolicy 13Tflops i sobie z 4k jakoś super nie radzi w pojedynkę, także do dobrego framerate w 8k potrzebowałbyś coś w okolicach 60TFlops, co na chwilę obecną jest chyba w ogóle nieosiągalne technicznie dla pojedynczego gpu.
Układ stworzony w stylu mcm może jakąś szansę by miał, ale zapewne ciągnąłby ~800W
@3 8k nic nie wprowadza nowego jedynie wiecej pikseli... (autor: gantrithor | data: 31/08/18 | godz.: 15:04) rtx 2xxx obsluguje rozdzielczosc 8k ale co z tego jak sobie z nia nie poradzi...
8k bedzie mialo duzo trudniej sie przebic niz 4k poprostu ludzie juz nie beda widzieli roznicy w jakosci obrazu a cena ich znecheci.
dajcie spokój z tym 8K (autor: Mario2k | data: 31/08/18 | godz.: 15:18) 3-4 lat zanim toto zacznie mieć jakiś sens .
Do tego czasu kolejne GPU zaoferują 120 klatek w max detalach w rozdziałce 4k
na monitorach 4k 120Hz rzecz jasna.
@Mario2k (autor: loccothan | data: 31/08/18 | godz.: 16:33) Jedziem Jobów już za tydzień :D
W Alpha grałem, czekam na Betkę
(czyli będą 2 mapy?)
Im bardziej oglądam wykonanie tego raytracingu... (autor: Kenjiro | data: 31/08/18 | godz.: 19:14) Tym bardziej stwierdzam, że do prawdziwego raytracingu jeszcze daleko. Mnóstwo obiektów w różnych miejscach wyglądają po prostu źle. Np. auto w 13:57 ma cień, i jest woda, która odbija... niebo, a nie auto.
Widać, że ów RT to kolejny zestaw sztuczek, które już z założenia mają mnóstwo ograniczeń.
Mnóstwo pary jak widać poszło w gwizdek...
loccothan (autor: Mario2k | data: 31/08/18 | godz.: 20:23) Ponoć mają dodać tą mapę z Roterdamu .
Kenjiro (autor: pawel1207 | data: 1/09/18 | godz.: 01:43) oczywiscie ze tak po 1 optymalizacja po 2 to dopiero pierwsze wejscie tej technologi dopiero w 3 generacji zbaczymy sensowny postep o ile nastapi po 3 wiekszosc tych gier nie byla pisana z mysla o raytrackingu chocby tworcy od battelfilda sie wypowiadali ze ostatnie tygodnie to walka z rtxem aby moc cos sensownego pokazac
RTX to must have (autor: Mario2k | data: 1/09/18 | godz.: 11:51) Na najbliższe lata nie ma innej drogi tylko rozwijanie gpu w kierunku super szybkich obliczeń śledzenia promieni światła. Tak jak napisal poprzednik to dopiero początek i trzeba bęzie kilku generacji żeby zobaczyć RayTraceing na wysokim poziomie z wysokim framerate.
@Kenjiro (autor: loccothan | data: 1/09/18 | godz.: 12:33) to jest Pseudo Raytrace z 1 przejściem.
Trzeba czekać na DXR od MS i na Radeon Asynchronous Raytrace
Czyli Grudniowy Zestaw Adrenalin :D
Nie bedac fanboyem NVidii (autor: pandy | data: 2/09/18 | godz.: 01:54) Mogę tylko napisać ze kolejny raz NVidia rewolucjonizuje świat grafiki 3D - pierwszy raz gdy pojawiły się NV1 i Riva128, drugi raz z T&L teraz RT.
ktoś coś wie na temat Bety dla pre orderowców ? (autor: Mario2k | data: 3/09/18 | godz.: 10:21) Miała być do ściągnięcia dziś po 10:00 a grywalna od 4 Września a tu Lipa po całości Zero Informacji.
@Up (autor: loccothan | data: 3/09/18 | godz.: 12:58) Już zassałem :D
także mozna grać już chyba dziś....
@14 ale (autor: pandy | data: 3/09/18 | godz.: 19:40) Ważne jak realizowane... Mówiąc o NVidi mam na myśli komercjalizacje.
@pandy (autor: Marek1981 | data: 4/09/18 | godz.: 15:53) Jak niby rewolucjonizuje? Nie rozumiem... Może NV wymyśliła RT? Może oni pierwsi wprowadzili RT? Coś co jest od dawna dostępne i wykorzystywane np w filmach.
@Marek1981 - Bardzo prosto (autor: pandy | data: 4/09/18 | godz.: 19:16) To nie jest wazne kiedy i kto wymyslil (bo RT wymyslono bardzo dawno temu - pamietam ze uzywalem na mojej Amidze Sculpt 3D z 1987 roku)
NVidia jako pierwsza komercjalizuje RT ktory przestaje byc domena aplikacji nie-czasu rzeczywistego (czyli czasochlonnego renderingu offline) - za sprawa NVidi RT zaczyna byc czescia interaktywnych aplikacji - gier - tu chodzi o czas rzeczywisty czyli jest to przełom i naprawde trzeba docenic NVidie - teraz inni zaprezentuja podobne rozwiazania a my bedziemy z tego korzystac.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.