Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
0 Najczęściej czytane 0
 
 » 65464  | Smartfony i tablety
Huawei Honor 7 - wersja 16GB - recenzja smartfona
 » 54777  | Inne urzadzenia
Robot pod strzechą – Test iRobot Roomba 776p
 » 45886  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2015 - trzecia edycja za nami!
 » 45137  | Obudowy
Test obudowy Fractal Design Define Nano S - seria Define w pigułce
 » 43763  | MiniPC
Test Beelink M18, tani MiniPC Android 5.1 ze wsparciem UHD 60fps
 » 41691  | Myszki
Test Razer Diamondback i Orochi - ostateczne rozwiązania dla graczy?
 » 40979  | Myszki
Pomocnik gracza – test myszki Ozone Argon (Ocelote World)
 » 40595  | Dźwięk
Edifier S1000DB - test głośników na wyższą półkę
 » 39136  | Dźwięk
Test wzmacniaczy FiiO A3 i E17K Alpen2 - muzykalne urwisy
 » 37530  | Klawiatury
Test klawiatury Ozone Strike Battle: kompaktowo-gamingowo
 » 36459  | Dźwięk
Test słuchawek Roccat Kave XTD – krzykliwe stereo
 » 35918  | Myszki
Test SteelSeries Rival (Fnatic) + podkładka DeX – mocni zawodnicy
 » 35660  | Myszki
Test SteelSeries Rival 100 – rywalizacja w klasie ekonomicznej
 » 35654  | Dźwięk
Test Encore Rockmaster OE - budżetowy optymizm
 » 35236  | Smartfony i tablety
Test Onda Obook 10 DualOS - tablet, który chce być dla każdego
 » 33212  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2016 - relacja z imprezy na RetroGraczy
 » 32790  | Klawiatury
Recenzja klawiatury Razer Blackwidow X Chroma
 » 32473  | Smartfony i tablety
Recenzja smartwacha Zeblaze Cosmo i opaski Unitra Smartband U1
 » 31531  | Dźwięk
Test Ozone TriFX - słuchawki ze zmienną geometrią dźwięku
 » 31206  | Obudowy
Test obudowy NZXT S340 Elite - hartowane szkło, VR i minimalizm
 » 29987  | Dźwięk
Test Aswy Air Speaker V2 – lewitujący głośnik
 » 27691  | Dźwięk
Recenzja Somic V2 - słuchawki z dalekiego wschodu
 » 25188  | Dźwięk
W otoczeniu dźwięku - recenzja Ozone Rage Z90
 » 24113  | Smartfony i tablety
Test TP-LINK Neffos C5 Max - tani dualsim z dużym ekranem
 » 23918  | Dźwięk
Akustyczna ambrozja - test słuchawek RHA MA750 i T20
 » 23129  | Dźwięk
Test Creative Aurvana ANC - cisza, cisza wszędzie?
 » 23108  | Obudowy
Recenzja obudowy SilverStone Kublai KL07
 » 22488  | Chłodzenie
Recenzja chłodzenia cieczą Fractal Design Celsius S24
 » 22279  | MP3 players
Gimby nie znajo. Audiomagic Player - recenzja przenośnego odtwarzacza MP3
 » 22245  | Klawiatury
Recenzja klawiatur mechanicznych MasterKeys Pro L oraz Genesis RX75
 » 20939  | Myszki
Test myszki Gigabyte XM300 - czyżby świetna mysz za 120 zł?
 » 19280  | Klawiatury
Test klawiatury Xtrfy K2-RGB – profesjonalny ''mechanik''
 » 19225  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2017 - raport z retroimprezy
 » 18996  | Dźwięk
Test Snab Overtone HS-42M - słuchawki do tańca i do różańca
 » 18617  | Dźwięk
Muzyka wpadająca w ucho - recenzja słuchawek RHA S500 i MA600
 
0 0 0


TwojePC.pl © 2001 - 2018
Piątek 7 września 2018 
    

Tańsze karty Nvidia GeForce nowej generacji bez obsługi RayTracingu?


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 16:55
(18)
Według portalu TechPowerUp, poszczególne modele kart GeForce nowej generacji (seria Turing), będą różnić się od siebie nie tylko wydajnością, ale także ilością obsługiwanych funkcji. Począwszy od średniej półki cenowej, Nvidia zamierza wprowadzić segregację przyszłych kart z serii Turing nie tylko na podstawie wydajnosci, ale także na podstawie poziomu obsługi funkcji takich jak RayTracing. Obsługa RTX będzie dostępna tylko w wydajnych kartach - tańsze i wolniejsze konstrukcje mają być jej zupełnie pozbawione i pozostaną przy nazewnictwie GeForce GTX (np. GeForce GTX 2050).

Według nieoficjalnych doniesień, najtańszymi kartami z obsługą RTX mogą być GeForce RTX 2060, GeForce RTX 2060Ti lub nawet GeForce RTX 2070. Ostatni wariant oznaczałby, że układ TU106 i karty z numerkiem 2060 nie będą obsługiać RayTracingu. W innym przypadku to właśnie GeForce RTX 2060 lub 2060 Ti będzie najwolniejszą kartą obsługującą RTX.

Powody takiej sytuacji mają być prozaiczne - słabsze karty będą po prostu oferować zbyt niską wydajność, aby używanie RTX było faktycznie możliwe w trakcie rozgrywki.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. I tak 2080 Ti ledwo daje radę w RT, i to w FHD... (autor: Kenjiro | data: 7/09/18 | godz.: 18:29)
    Więc dyskusja w tym momencie o słabszych kartach jest kompletnie bezcelowa.
    Poza tym wątpię, iż ktoś kupujący najszybszą możliwą kartę będzie chciał jej używać w 1080p, gdy zapewne posiada monitor 4K lub co najmniej 1440p, a być może nawet > 120 Hz.


  2. słuszna decyzja nVidii (autor: Qjanusz | data: 7/09/18 | godz.: 19:20)
    dopiero od kart GTX2xxx oczekujemy poziomu cenowego, za którym tak płakali co poniektórzy na tym portalu.


  3. Kenjiro Qjanusz (autor: kombajn4 | data: 7/09/18 | godz.: 19:49)
    przepraszam was bardzo ale palnijcie się w łeb, ok? Kiedy słabsze odmiany były okrojone technologicznie? Chyba ostatni taki przypadek miał miejsce w momencie premiery Geforce 4 TI i 4 MX. Ale to było wieki temu (a konkretnie w 2002r). Oczywiście że najsłabsze karty sobie nie poradzą w fullhd ale to nie zmienia faktu że to bandycka zagrywka. Chcesz najnowszej technologi dawaj kasiorkę. Idąc waszym i Nvidii tokiem rozumowania po cholerę w takim GT1030 jest wsparcie DX12? No? Wicie co wam powiem taka decyzja Nvidii świadczy w moim przeświadczeniu tylko o jednym ten cały ich ray tracing to niedopracowany bubel.

  4. @03 Ray tracing dopracowany jest. (autor: Pijar | data: 7/09/18 | godz.: 20:34)
    To karty są niedopracowane do korzystania z niego :)

  5. Tańsze karty (autor: Conan Barbarian | data: 7/09/18 | godz.: 23:19)
    To znaczy te poniżej 4000 zeta.

  6. kombajn4 (autor: pawel1207 | data: 8/09/18 | godz.: 04:29)
    zawsze byly jedynie co musialy to byc zgodne z okreslona wersja dxa i to wszystko w tym wypadku nv idzie o krok dalej i tyle tansze karty nie maja raytracingu bo i tak by tego nie uciagnely logiczne chya to jest .. jest to nowa technologia i zobaczymy ja w staszych kartach za 3 generacje dopiero najwczesniej ..wezcie sobie poczytajscie co nv zrobilo zn poczytajcie o raytracingu a dojdziecie do podobnych wnioskow nie ma innej drogi zostaje tylko zwiekszanie mocy kart i poszczegolnych modulow . imho slusznie zrobili po pozniej taki expert na najslabszych kartach by odpalal tombrajdera czy cos na full jeczal ze ma pokaz slajdow bo rtx wlaczyl i jak nv jest beee i chjowe a jakie ati wspaniala bo nie ma rajtrakingu i gry chodza szybciej :D .. wsadzenie tego do slabszych kart bylo by po prostu bezsensowne ..dx12 a w zasadzie jego obsluga kolego jest wymaganiem stosowanym przez samego m$ jak chcesz certyfikacjacje i stery do karty z automatycznych updejtow :D .. jesli nazywasz raytracing bublem oraz to co osiagnela nv w tej dziedzinie to moge powiedziec jedno nie masz pojecia o czym mowisz i masz blade pojecie jak tworzony jest obraz przez karty graficzne . ale oczywiscie najwiecej do powiedzenia na ten temat .... jak widac przydal by sie artykol jak to wszystko dziala bo czasem po prostu rece opadaja ..

  7. @kombajn4 (autor: Qjanusz | data: 8/09/18 | godz.: 15:55)
    tak, SLI zostało usunięte z GTX 1060

    Więcej merytoryki, mniej pieniactwa. Nie podoba Ci się oferta nVidii, rozumiem że już stoisz w kolejce, gdzie sprzedają nowe Radeony.

    To że na tym etapie RT jest niedopracowane, to chyba jest oczywiste. Przyjdzie nam jeszcze z kilka ładnych lat poczekać na full RT bez udziału rasteryzacji. Pisze serio, kompletnie nie rozumiem Twojego hejtu, związanego z tym że nVidia zrobiła pierwszy krok w tym kierunku.


  8. @pawel1207 ale o czym ty wlasciwie piszesz?... (autor: gantrithor | data: 8/09/18 | godz.: 16:27)
    do raytrackingu nie jest wogole potrzebna karta graficzna , juz intel pokazal raytracking w czasie rzeczywistym w grze "Quake Wars: Ray Traced 720p 14-29 fps" w roku 2008 na konfiguracji 16 rdzeni "4x xeon tigerton 2.93 GHz" a jak kazdy wie dzis dzieki amd mamy nawet 16 rdzeni w domowych komputerach przy 4GHz i na dodateg z duzo wyzszym ipc w prownaniu z tigertonem.

  9. @Qjanusz raytrackingu nie da sie bardziej dopracowac... (autor: gantrithor | data: 8/09/18 | godz.: 16:53)
    jest to bardzo prosty algorytm pierwszy raz uzyty w 1987 czyli 31 lat temu na polaczonym przez siec systemie komputerow udalo sie uzyskac wtedy kilka klatek na sekunde.
    Powstaly biblioteki OpenRT oraz dedykowane "RPU Ray Processing Unit" opracowane na uniwersytecie Saarland , w 2007 opublikowali wysoko wydajny silnik raytrackingu ktory pozwalal na uzycie RT bez ogromnego zapotrzebowania na sasoby.
    2009, Nvidia zapowiedziala technologie OptiX wraz z darmowym api.
    Amd dodalo blibloteki GPUOpen Radeon ProRender dla swoich kart.
    Imagination Technologies wydalo tez wlasne biblioteki OpenRL dla ukladow powerVR.

    Technologia napewno nie jest nowa i to nie nvidia ani amd nie wykonala pierwszego kroku tylko wbrew zaskonczeniu intel poniewaz to dzieki itelowi powstala pierwsza grywalna gra obslugujaca raytracking w czasie rzeczywistym.

    Ale raytracking posiada dos duzo zalet miedzy innymi zmiana rozdzielczosci RT czyli rastaryzatory generuja grafike 4k a rdzenie RT generuja odbicia w 1080p , przynajmniej tak to wyjasnial jeden z programistow pracujacy nad nowym battlefieldem , jedna ze sztuczek ktora pozwoli zaoszczedzic moc obliczeniowa.
    Nastepna sztuczka sa budynki , okna , drzwi i sciany kazdy osobny obiekt generuje odbicia ale dzieki polaczeniu w jeden obiekt zamiast trzech mozna zmwiekszyc wydajnosc o 30%.
    Kolejnym trikiem jest ograniczenie ilosci odbic swiatla z nieskonczonej do 2 lub 3 odbic aby ograniczyc moc obliczeniowa , mozna tez ograniczyc zasieg raytrackingu tak samo jak ogranicza sie zasieg wczytywania obiektow takich jak trawy czy kamyczkow czy bardziej szczegolowych modeli.

    Oczywiscie sa tez skutki uboczne nizsza rozdzielczosc RT generuje szumy "kasze" na odbijajacych powierzchniach szczegolnie na przezroczystych , mniejszy zasieg to znowu widzialne "wczytywanie jak w teksturach" odbic.


  10. gantrithor (autor: pawel1207 | data: 9/09/18 | godz.: 00:29)
    nie jest potrzebna serio chcesz wrocic do czasow kiedy grafa w calolosci szla na procek pamietasz wydajnosc tego rozwiazania i efekty to porownaj to z efektami ktore widzis z chocby w tomb raiderze :D chialaem ci umzyslowic ze kiedys zbudowano klaster z okolo 20 kompow aby mozna bylo raytracing w ilosi okolo 20 klatek na sekunde zastosowac w q1 :D czy to grnerowania grafiki jest potrzebna wogule karta grafiki 3d a no niejest ale dzieki niej nie potrzebujemy calej famrmy prockow aby dzialalo to sensownie przy grafice ktora obecnie widzimy w grach nie mowiac o responsywnosci takiej konfiguracji na jakiekolwiek dzialana gracza .. rt nie jet niczym nowym ale po raz pierwszy mamy wsparcie dla niego i akceleracje w kartach konsumenckich dzieki rozwiazaniu nv mamy w koncu ograniczony ale jednak raytracking w 30 klatkach w fhd dotychczas ani powervr :D ani amd sie niezdecydowalo na taki krok .zrobila to nv !! co z tego ze raytracking znany jest szerszemu gronu od ponad 20 lat w koncu mamy pierwsza karte z jego implementacja i akceleracja sensownym filtrowaniem i wzglednie wydajana .. zapytam inaczej pomimo licznych bibliotek ile miales gier z obsluga raytacingu :D przed rozwiazaniem nv ?? a ile wychodzi teraz ..

  11. fajna technologia, ale użyteczna raczej w następnej generacji. (autor: deva | data: 9/09/18 | godz.: 10:48)
    Ciekawe czy można będzie użyć tylko niektórych możliwości karty. Na mnie największe wrażenie zrobiły cienie - rewelacja!

    Jeśli chodzi o odbicia, to już trochę mniej mnie zachwyciło. Pewnie trzeba jeszcze poznać nowe możliwości. W demie BF odbicia w oknach dla mnie wyglądały sztucznie. W realnym świecie efekt lustra na szybie będzie uzależniony od kąta padania światła. Ale tu się nie czepiam, bo pewnie to dopracują.

    Na pokazie BF było też wnętrze chałupy oświetlone światłem z zewnątrz. Tu mnie rozbroiło wciskanie ludziom, że przy włączonym RTX obraz jest super realistyczny. Wyłączyli ambient light, który miał symulować światło odbite a zamiast niego na ścianach przeciwległych do okien zrobiło się ciemno...

    Sama technologia super, tylko tu będzie podobnie jak z Geforce3 - karta przełomowa ale dopiero kolejne modele dawały radę w grach.


  12. @11 Geforce3 nie byl przelomowy... (autor: gantrithor | data: 9/09/18 | godz.: 16:43)
    w tamtych czasach to radeon 9700pro byl przelomowy i zmiazdzyl geforce 3 , 4 i przyszlego GeForce FX 5800 , ati radeon 9700pro to jedna z najdluzej zyjacych kart graficznych podobnie jak geforce 8800gtx / ultra.

  13. Przelom nie przelom jest moc. (autor: MacLeod | data: 9/09/18 | godz.: 23:03)
    https://ithardware.pl/...zy_niz_gtx_1080-6995.html

  14. @gantrithor - zgadzm się z Toą w 100% (autor: Qjanusz | data: 10/09/18 | godz.: 09:08)
    pisząc o niedopracownym RT, mam na myśli niedopracowaną technologoię wyświetlania RT.
    Sam algorytm, jak to całkiem zgrabnie opisałeś, jest znany od lat.

    Co do przełomu, to też uważam że był nim 9700/9800, a bardziej niż moc przykół moją uwagę TruForm. Niesamowita technologia, która został olana i zapomiana... do czasu kiedy nVidia nie wprowadziła jej z pompa jako teselację. Kto wie czy teselacja byłaby uprawiana, gdyby nie TruForm. Nie wiemy też za jaki czas to prawdziwe RT bez rasteryzacji zobaczymy i jaki wpływ na to mają dzisiejsze RTXy. Dlatego właśnie Turingi są przełomowe, a nVidii należą się brawa za próbę wprowadzania tej technologii do klasycznego blaszaka.

    @MacLeod - to tylko plotki, ale ale wcale bym się nie zdziwił jak prawda będzie gdzieś nieopodal.


  15. @14. (autor: pwil2 | data: 10/09/18 | godz.: 11:24)
    Po prostu potrzebowali czegoś, by ubić dzisiejsze karty, bo ciężko wciąż to robić sterownikami.

  16. c.d. (autor: pwil2 | data: 10/09/18 | godz.: 11:26)
    Serię 7xx było łatwo, bo miały mało pamięci (~2GB). Z 980Ti 6GB już o wiele trudniej było walczyć 1070tce.

  17. c.d. (autor: pwil2 | data: 10/09/18 | godz.: 11:27)
    Promowanie DX12 byłoby strzałem w stopę jak promowanie wielowątkowości przez Intela przed wejściem Ryzenów ;)

  18. @14 niby tak brawa ale znowu mamy... (autor: gantrithor | data: 11/09/18 | godz.: 15:30)
    tytul artykulu "Tańsze karty Nvidia GeForce nowej generacji bez obsługi RayTracingu?"
    Jak myslisz jesli by w polsce zbudowano autrostrady z "nakazem" jazdy nie mniej niz 300km/h to ilu uzytkownikow moglo by skorzystac z takiej autrostrady i czy szybko by sie takie drogi spopularyzowaly?
    Fajnie ze takie cos sie pojawilo ale z drugiej strony technologia popularyzuje sie wraz z iloscia urzadzen na rynku a obecna polityka nvidi sugeruje ze tak naprawde nie chca tej technologi wprowadzac a najgorsze jest to ze nawet ci uzykownicy ktorzy kupia najdrozsze i najmocniejsze karty nie beda mogli liczyc na ich uzycie bo poprostu za jakis czas producentom przejdzie goraczka na raytracking optymalizowany tylko dla mniej niz 1% graczy.
    Mamy dosc kurjozalna sytuacje na rynku najmocniejsze i najdrozsze karty graficzne ledwo sobie radza z raytrackingiem a te tansze sobie nie radza za to te najtansze nie beda go obslugiwac wogole...


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
0 Ostatnie recenzje / testy 0
 
Recenzja klawiatury H20 Mini wireless Keyboard Touchpad 
Recenzja klawiatury H20 Mini wireless Keyboard Touchpad

odsłon 2247 komentarzy 5
Test MiJia 360° 720p Home Security Camera - oko na dom 
Test MiJia 360° 720p Home Security Camera - oko na dom

odsłon 2507 komentarzy 6
Recenzja aplikacji IOTransfer 3 do zarządzania plikami 
Recenzja aplikacji IOTransfer 3 do zarządzania plikami

odsłon 1737 komentarzy 3
Pixel Heaven 2018 
Pixel Heaven 2018

odsłon 6409 komentarzy 5
Recenzja obudowy Fractal Design Define R6, flaga na maszt 
Recenzja obudowy Fractal Design Define R6, flaga na maszt

odsłon 9264 komentarzy 15
Test Redmi Note 4 - chińczyki trzymają się mocno 
Test Redmi Note 4 - chińczyki trzymają się mocno

odsłon 12862 komentarzy 24
Test myszy i klawiatury Gamdias Zeus P1 i Hermes P1 
Test myszy i klawiatury Gamdias Zeus P1 i Hermes P1

odsłon 8069 komentarzy 2
Recenzja EaseUS Data Recovery Wizard : odzyskiwanie danych 
Recenzja EaseUS Data Recovery Wizard : odzyskiwanie danych

odsłon 7790 komentarzy 3
Test RHA MA650 Wireless - wolność, swoboda i zabawa 
Test RHA MA650 Wireless - wolność, swoboda i zabawa

odsłon 13890 komentarzy 6
Recenzja SteelSeries Rival 110 - solidny zawodnik 
Recenzja SteelSeries Rival 110 - solidny zawodnik

odsłon 12448 komentarzy 7
Recenzja obudowy Fractal Design Meshify C 
Recenzja obudowy Fractal Design Meshify C

odsłon 12443 komentarzy 14
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem 
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem

odsłon 18194 komentarzy 9
Test Wilkinson Hydro Connect 5 - ku uciesze obojga 
Test Wilkinson Hydro Connect 5 - ku uciesze obojga

odsłon 19353 komentarzy 28
Test SteelSeries Arctis 5 - cienka muzyczna linia 
Test SteelSeries Arctis 5 - cienka muzyczna linia

odsłon 15004 komentarzy 10
Test Supermyszy - SteelSeries Rival 310 oraz Sensei 310 
Test Supermyszy - SteelSeries Rival 310 oraz Sensei 310

odsłon 15990 komentarzy 2
 
0 0 0