Jeszcze kilka lat temu Nvidia bardzo mocno promowała swoje biblioteki PhysX przekonując, że łopoczące na wietrze peleryny są właśnie tym, czego gracze powinni oczekiwać. Ostatecznie technologia nie została przyjęta z takim entuzjazmem na jaki liczył producent i dziś coraz rzadziej spotykamy charakterystyczne logo. I to pomimo, że najważniejsze silniki, jak Unity czy Unreal zapewniają pełne wsparcie dla PhysX’a. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka, ale główny to mocne ograniczenie technologii do kart zielonych – jeśli nie miałeś GeForce’a, to wszystkimi emulacjami zajmował się CPU zamiast GPU.
Obecnie PhysX ma szansę na drugą młodość i to nie tylko w grach, ale i robotyce czy autonomicznych samochodach, gdzie uproszczone symulacje fizyczne są co najmniej istotne. Aby nie zaprzepaścić szans na popularyzacje standardu Nvidia zdecydowała się na radykalny krok i zamieniła PhysX w oprogramowanie Open Source dystrybuowane w ramach licencji BSD-3. Dzięki temu każdy może w pełni skorzystać z opracowanej jeszcze przez Ageię technologii i przejrzeć kod tego rozwiązania, który znajdziecie w serwisie GitHub.
a co tu się stało???? (autor: Qjanusz | data: 4/12/18 | godz.: 10:47) hehe... nVidia najpierw zakopała a teraz uwolniła fizyksa :-)
trup jest trup. Zakopany i już nie wstanie. O kilka lat za późno.
Za rok nVidia obudzi się i będzie chciała udostępnić kolejnego trupa G-Sync. Powodzenia
Ale najbardziej zdziwiło mnie że PhysX został opracowany przez... 3dFXa
Ja cały czas byłem przekonany, że to Ageia popełnia.
Teraz już wiem, że nic nie wiem ;-)
@Qjanusz (autor: grafenroot | data: 4/12/18 | godz.: 13:12) Dokładnie. PhysX to opracowanie firmy Ageia. Wprowdzili nawet karty, które liczyły sprzętowo tylko fizykę. Póżniej wykupiła ich nVidia i wprowadziła PhysX liczony programowo przez ich karty.
@rainy (autor: Qjanusz | data: 4/12/18 | godz.: 14:05) 3dfx i PhysX mają tyle wspólnego, że jedno i drugie zostało wykupione przez nVidię. Nic więcej :-)
@kombajn4 (autor: pandy | data: 4/12/18 | godz.: 20:17) Ale rozumiesz różnice w licencjach BSD vs Proprietary. To o czym nie mówi NVidia to fakt ze PhysX wykorzystuje CUDA a wiec de facto dalej pozostaje dość ograniczona (dopóki ktoś nie przerobi tego na OpenCL).
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.