Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
0 Najczęściej czytane 0
 
 » 66202  | Smartfony i tablety
Huawei Honor 7 - wersja 16GB - recenzja smartfona
 » 55443  | Inne urzadzenia
Robot pod strzechą – Test iRobot Roomba 776p
 » 46493  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2015 - trzecia edycja za nami!
 » 45694  | Obudowy
Test obudowy Fractal Design Define Nano S - seria Define w pigułce
 » 44122  | MiniPC
Test Beelink M18, tani MiniPC Android 5.1 ze wsparciem UHD 60fps
 » 42257  | Myszki
Test Razer Diamondback i Orochi - ostateczne rozwiązania dla graczy?
 » 41414  | Myszki
Pomocnik gracza – test myszki Ozone Argon (Ocelote World)
 » 41138  | Dźwięk
Edifier S1000DB - test głośników na wyższą półkę
 » 39637  | Dźwięk
Test wzmacniaczy FiiO A3 i E17K Alpen2 - muzykalne urwisy
 » 37984  | Klawiatury
Test klawiatury Ozone Strike Battle: kompaktowo-gamingowo
 » 36875  | Dźwięk
Test słuchawek Roccat Kave XTD – krzykliwe stereo
 » 36337  | Myszki
Test SteelSeries Rival (Fnatic) + podkładka DeX – mocni zawodnicy
 » 36165  | Myszki
Test SteelSeries Rival 100 – rywalizacja w klasie ekonomicznej
 » 36161  | Dźwięk
Test Encore Rockmaster OE - budżetowy optymizm
 » 35767  | Smartfony i tablety
Test Onda Obook 10 DualOS - tablet, który chce być dla każdego
 » 33784  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2016 - relacja z imprezy na RetroGraczy
 » 33396  | Klawiatury
Recenzja klawiatury Razer Blackwidow X Chroma
 » 33174  | Smartfony i tablety
Recenzja smartwacha Zeblaze Cosmo i opaski Unitra Smartband U1
 » 32050  | Dźwięk
Test Ozone TriFX - słuchawki ze zmienną geometrią dźwięku
 » 31858  | Obudowy
Test obudowy NZXT S340 Elite - hartowane szkło, VR i minimalizm
 » 30421  | Dźwięk
Test Aswy Air Speaker V2 – lewitujący głośnik
 » 28224  | Dźwięk
Recenzja Somic V2 - słuchawki z dalekiego wschodu
 » 25692  | Dźwięk
W otoczeniu dźwięku - recenzja Ozone Rage Z90
 » 24631  | Smartfony i tablety
Test TP-LINK Neffos C5 Max - tani dualsim z dużym ekranem
 » 24579  | Dźwięk
Akustyczna ambrozja - test słuchawek RHA MA750 i T20
 » 23706  | Dźwięk
Test Creative Aurvana ANC - cisza, cisza wszędzie?
 » 23645  | Obudowy
Recenzja obudowy SilverStone Kublai KL07
 » 23217  | Chłodzenie
Recenzja chłodzenia cieczą Fractal Design Celsius S24
 » 22967  | MP3 players
Gimby nie znajo. Audiomagic Player - recenzja przenośnego odtwarzacza MP3
 » 22935  | Klawiatury
Recenzja klawiatur mechanicznych MasterKeys Pro L oraz Genesis RX75
 » 21641  | Myszki
Test myszki Gigabyte XM300 - czyżby świetna mysz za 120 zł?
 » 19874  | Klawiatury
Test klawiatury Xtrfy K2-RGB – profesjonalny ''mechanik''
 » 19759  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2017 - raport z retroimprezy
 » 19435  | Dźwięk
Test Snab Overtone HS-42M - słuchawki do tańca i do różańca
 » 19320  | Dźwięk
Muzyka wpadająca w ucho - recenzja słuchawek RHA S500 i MA600
 
0 0 0


TwojePC.pl © 2001 - 2018
Wtorek 4 grudnia 2018 
    

Nvidia uwalnia PhysXa


Autor: Wedelek | źródło: Nvidia | 05:30
(6)
Jeszcze kilka lat temu Nvidia bardzo mocno promowała swoje biblioteki PhysX przekonując, że łopoczące na wietrze peleryny są właśnie tym, czego gracze powinni oczekiwać. Ostatecznie technologia nie została przyjęta z takim entuzjazmem na jaki liczył producent i dziś coraz rzadziej spotykamy charakterystyczne logo. I to pomimo, że najważniejsze silniki, jak Unity czy Unreal zapewniają pełne wsparcie dla PhysX’a. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka, ale główny to mocne ograniczenie technologii do kart zielonych – jeśli nie miałeś GeForce’a, to wszystkimi emulacjami zajmował się CPU zamiast GPU.

Obecnie PhysX ma szansę na drugą młodość i to nie tylko w grach, ale i robotyce czy autonomicznych samochodach, gdzie uproszczone symulacje fizyczne są co najmniej istotne. Aby nie zaprzepaścić szans na popularyzacje standardu Nvidia zdecydowała się na radykalny krok i zamieniła PhysX w oprogramowanie Open Source dystrybuowane w ramach licencji BSD-3. Dzięki temu każdy może w pełni skorzystać z opracowanej jeszcze przez Ageię technologii i przejrzeć kod tego rozwiązania, który znajdziecie w serwisie GitHub.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Sie obudzili (autor: kombajn4 | data: 4/12/18 | godz.: 08:19)
    lista gier pod PhysX jest raczej krótka:
    https://en.wikipedia.org/...elerated_PhysX_support
    Podczas gdy lista tytułów używających Havok jest długa na kilometr i multiplatformowa:
    https://en.wikipedia.org/...t_of_games_using_Havok


  2. a co tu się stało???? (autor: Qjanusz | data: 4/12/18 | godz.: 10:47)
    hehe... nVidia najpierw zakopała a teraz uwolniła fizyksa :-)
    trup jest trup. Zakopany i już nie wstanie. O kilka lat za późno.

    Za rok nVidia obudzi się i będzie chciała udostępnić kolejnego trupa G-Sync. Powodzenia

    Ale najbardziej zdziwiło mnie że PhysX został opracowany przez... 3dFXa
    Ja cały czas byłem przekonany, że to Ageia popełnia.
    Teraz już wiem, że nic nie wiem ;-)


  3. @Qjanusz (autor: grafenroot | data: 4/12/18 | godz.: 13:12)
    Dokładnie. PhysX to opracowanie firmy Ageia. Wprowdzili nawet karty, które liczyły sprzętowo tylko fizykę. Póżniej wykupiła ich nVidia i wprowadziła PhysX liczony programowo przez ich karty.

  4. @Qjanusz (autor: rainy | data: 4/12/18 | godz.: 13:48)
    3dfx z PhysX nie miał jednakowż nic wspólnego:
    https://en.wikipedia.org/wiki/PhysX


  5. @rainy (autor: Qjanusz | data: 4/12/18 | godz.: 14:05)
    3dfx i PhysX mają tyle wspólnego, że jedno i drugie zostało wykupione przez nVidię. Nic więcej :-)



  6. @kombajn4 (autor: pandy | data: 4/12/18 | godz.: 20:17)
    Ale rozumiesz różnice w licencjach BSD vs Proprietary. To o czym nie mówi NVidia to fakt ze PhysX wykorzystuje CUDA a wiec de facto dalej pozostaje dość ograniczona (dopóki ktoś nie przerobi tego na OpenCL).

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
0 Ostatnie recenzje / testy 0
 
Recenzja klawiatury H20 Mini wireless Keyboard Touchpad 
Recenzja klawiatury H20 Mini wireless Keyboard Touchpad

odsłon 3498 komentarzy 7
Test MiJia 360° 720p Home Security Camera - oko na dom 
Test MiJia 360° 720p Home Security Camera - oko na dom

odsłon 3220 komentarzy 7
Recenzja aplikacji IOTransfer 3 do zarządzania plikami 
Recenzja aplikacji IOTransfer 3 do zarządzania plikami

odsłon 2108 komentarzy 3
Pixel Heaven 2018 
Pixel Heaven 2018

odsłon 7072 komentarzy 5
Recenzja obudowy Fractal Design Define R6, flaga na maszt 
Recenzja obudowy Fractal Design Define R6, flaga na maszt

odsłon 9837 komentarzy 15
Test Redmi Note 4 - chińczyki trzymają się mocno 
Test Redmi Note 4 - chińczyki trzymają się mocno

odsłon 13587 komentarzy 24
Test myszy i klawiatury Gamdias Zeus P1 i Hermes P1 
Test myszy i klawiatury Gamdias Zeus P1 i Hermes P1

odsłon 8660 komentarzy 2
Recenzja EaseUS Data Recovery Wizard : odzyskiwanie danych 
Recenzja EaseUS Data Recovery Wizard : odzyskiwanie danych

odsłon 8160 komentarzy 3
Test RHA MA650 Wireless - wolność, swoboda i zabawa 
Test RHA MA650 Wireless - wolność, swoboda i zabawa

odsłon 14565 komentarzy 6
Recenzja SteelSeries Rival 110 - solidny zawodnik 
Recenzja SteelSeries Rival 110 - solidny zawodnik

odsłon 13125 komentarzy 7
Recenzja obudowy Fractal Design Meshify C 
Recenzja obudowy Fractal Design Meshify C

odsłon 12895 komentarzy 14
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem 
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem

odsłon 18639 komentarzy 9
Test Wilkinson Hydro Connect 5 - ku uciesze obojga 
Test Wilkinson Hydro Connect 5 - ku uciesze obojga

odsłon 19847 komentarzy 28
Test SteelSeries Arctis 5 - cienka muzyczna linia 
Test SteelSeries Arctis 5 - cienka muzyczna linia

odsłon 15602 komentarzy 10
Test Supermyszy - SteelSeries Rival 310 oraz Sensei 310 
Test Supermyszy - SteelSeries Rival 310 oraz Sensei 310

odsłon 16507 komentarzy 2
 
0 0 0