TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 4 grudnia 2018 |
|
|
|
Nvidia uwalnia PhysXa Autor: Wedelek | źródło: Nvidia | 05:30 |
(6) | Jeszcze kilka lat temu Nvidia bardzo mocno promowała swoje biblioteki PhysX przekonując, że łopoczące na wietrze peleryny są właśnie tym, czego gracze powinni oczekiwać. Ostatecznie technologia nie została przyjęta z takim entuzjazmem na jaki liczył producent i dziś coraz rzadziej spotykamy charakterystyczne logo. I to pomimo, że najważniejsze silniki, jak Unity czy Unreal zapewniają pełne wsparcie dla PhysX’a. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka, ale główny to mocne ograniczenie technologii do kart zielonych – jeśli nie miałeś GeForce’a, to wszystkimi emulacjami zajmował się CPU zamiast GPU.
Obecnie PhysX ma szansę na drugą młodość i to nie tylko w grach, ale i robotyce czy autonomicznych samochodach, gdzie uproszczone symulacje fizyczne są co najmniej istotne. Aby nie zaprzepaścić szans na popularyzacje standardu Nvidia zdecydowała się na radykalny krok i zamieniła PhysX w oprogramowanie Open Source dystrybuowane w ramach licencji BSD-3. Dzięki temu każdy może w pełni skorzystać z opracowanej jeszcze przez Ageię technologii i przejrzeć kod tego rozwiązania, który znajdziecie w serwisie GitHub. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Sie obudzili (autor: kombajn4 | data: 4/12/18 | godz.: 08:19)
lista gier pod PhysX jest raczej krótka:
https://en.wikipedia.org/...elerated_PhysX_support
Podczas gdy lista tytułów używających Havok jest długa na kilometr i multiplatformowa:
https://en.wikipedia.org/...t_of_games_using_Havok
- a co tu się stało???? (autor: Qjanusz | data: 4/12/18 | godz.: 10:47)
hehe... nVidia najpierw zakopała a teraz uwolniła fizyksa :-)
trup jest trup. Zakopany i już nie wstanie. O kilka lat za późno.
Za rok nVidia obudzi się i będzie chciała udostępnić kolejnego trupa G-Sync. Powodzenia
Ale najbardziej zdziwiło mnie że PhysX został opracowany przez... 3dFXa
Ja cały czas byłem przekonany, że to Ageia popełnia.
Teraz już wiem, że nic nie wiem ;-)
- @Qjanusz (autor: grafenroot | data: 4/12/18 | godz.: 13:12)
Dokładnie. PhysX to opracowanie firmy Ageia. Wprowdzili nawet karty, które liczyły sprzętowo tylko fizykę. Póżniej wykupiła ich nVidia i wprowadziła PhysX liczony programowo przez ich karty.
- @Qjanusz (autor: rainy | data: 4/12/18 | godz.: 13:48)
3dfx z PhysX nie miał jednakowż nic wspólnego:
https://en.wikipedia.org/wiki/PhysX
- @rainy (autor: Qjanusz | data: 4/12/18 | godz.: 14:05)
3dfx i PhysX mają tyle wspólnego, że jedno i drugie zostało wykupione przez nVidię. Nic więcej :-)
- @kombajn4 (autor: pandy | data: 4/12/18 | godz.: 20:17)
Ale rozumiesz różnice w licencjach BSD vs Proprietary. To o czym nie mówi NVidia to fakt ze PhysX wykorzystuje CUDA a wiec de facto dalej pozostaje dość ograniczona (dopóki ktoś nie przerobi tego na OpenCL).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|