Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 28 grudnia 2018 
    

Mobilny CRM, czyli jak zarządzać siłami sprzedażowymi w terenie


Autor: materiały partnera | 05:00
(2)
Nowoczesne oprogramowanie CRM może kompleksowo wspierać działalność w każdej branży. Teraz można korzystać z niego także mobilnie!

Sprzedaż jest wynikiem przekonania klienta do podjęcia decyzji zakupowej. Obecnie, w dobie komputerów i internetu, siły sprzedażowe firmy coraz częściej wykorzystują specjalistyczne oprogramowanie. Do tej kategorii zalicza się również mobilny CRM, który usprawnia relacje z klientami i wspiera efektywność sprzedaży na urządzeniach mobilnych.

Do czego służy oprogramowanie CRM?

CRM (ang. customer relationship management) to określenie zróżnicowanych procesów służących zarządzaniu relacjami z klientami. Wspomaga kompleksowo czynności marketingowe, sprzedaż, a także obsługę klienta i nakierowany jest na jego potrzeby.

Obecnie działania w zakresie CRM najczęściej wspierane są specjalnym oprogramowaniem, które pozwala na uzyskanie jeszcze większej skuteczności biznesowej.

Oprogramowanie CRM, w tym takie jak mobilny CRM, ułatwia zarządzanie relacjami z klientami od nawiązania z nimi kontaktu, przez dokonanie sprzedaży, a skończywszy na obsłudze posprzedażowej.

Głównym elementem oprogramowania CRM jest baza danych, którą można obsługiwać z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi. W efekcie może wspierać ono działanie różnych działów w przedsiębiorstwie.

Oprogramowanie CRM może obejmować także takie funkcjonalności jak:

  • baza kontaktów
  • call center
  • cele sprzedażowe
  • informacje o klientach
  • kampanie marketingowe
  • mailing
  • obsługa poczty elektronicznej
  • przypomnienia i komunikaty
  • rozwój strategii biznesowych
  • terminarz i harmonogram zajęć pracowników

W użyciu znajduje się szereg programów CRM do zarządzania relacjami z klientami – od bezpłatnego oprogramowania aż do rozbudowane systemy komercyjne.

Wśród nich dostępnych rozwiązań znajduje się także mobilny CRM, który wspiera siły sprzedażowe firmy w terenie. Czym dokładnie jest mobilny CRM i jakie są główne zalety z jego wdrożenia?

Mobilny CRM – nieograniczony dostęp do danych

Oprogramowanie CRM oferowane jest nie tylko w wersji desktop, czyli przeznaczone do instalacji na komputerze, ale również jako mobilne, czyli dające dostęp do danych za pomocą urządzeń mobilnych – smartfonów, tabletów.

Mobilny CRM to aplikacja, która pozwala na dostęp do wszystkich danych w bazie z poziomu urządzenia mobilnego. Użytkownik aplikacji nie musi zatem znajdować się w siedzibie firmy – może realizować swoje zadania w dowolnej lokalizacji, na przykład w trakcie spotkania z klientem w terenie. Dane przechowywane są wtedy w chmurze, czyli na zewnętrznym serwerze, z którego mogą korzystać tylko uprawnione osoby.

Zalety wdrożenia mobilnego oprogramowania CRM:

  • szybki i prosty dostęp do danych – można korzystać z nich przez łatwe w obsłudze aplikacje na urządzeniach mobilnych, niezależnie od swojego położenia
  • większa efektywność – mobilny CRM kompleksowo wspiera zarządzanie relacjami z klientami i tym samym pozwala przedsiębiorstwu na uzyskanie większej efektywności w sprzedaży i poprawia zadowolenie klientów
  • szeroka gama funkcjonalności – mobilne systemy CRM oferują różne funkcjonalności, na przykład pozwalają na prowadzenie kalendarzy, delegowanie zadań, generowanie raportów
  • oszczędność czasu i pieniędzy – mobilny CRM pozwala firmom na uzyskanie oszczędności na wielu płaszczyznach, także przez zmniejszenie kosztów i lepsze zarządzanie czasem pracowników
  • uproszczony przepływ danych – systemy mobilne synchronizują dane z bazami danych przez internet, dzięki temu ułatwiają przepływ informacji wewnątrz firmy
  • kontrola nad pracownikami – wdrożenie systemów mobilnych pozwala także na łatwiejsze nadzorowanie efektów pracy pracowników i śledzenie postępu w realizacji ważnych projektów

Jak wdrożyć mobilny CRM?

Wdrożenie oprogramowania CRM, także mobilnego CRM, warto powierzyć ekspertom w tej dziedzinie – to gwarancja, że będzie ono działało poprawnie i będzie dopasowane do wymagań użytkowników.

Popularny mobilny CRM dostępny jest między innymi w firmie IT Center z Warszawy, która od lat zajmuje się tworzeniem nowoczesnego oprogramowania dla swoich klientów ze stolicy, a także z innych miejscowości.

W jej ofercie znajduje się oprogramowanie CRM pozwalające na obsługę na komputerze i na urządzeniach mobilnych, które pozwala na świadomą budowę relacji z klientami na podstawie danych w chmurze.

Zatem mobilny CRM to sprawdzony wybór jako wsparcie sił sprzedażowych w każdej firmie, która chce uzyskać maksymalną efektywność swoich działań. Mobilne oprogramowanie to nieograniczony dostęp do kluczowych danych niezależnie od lokalizacji!


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Fajny artykuł (autor: rafalnam2 | data: 29/12/18 | godz.: 16:34)
    My w firmie używamy mobilny CRM Firmao.pl

  2. Fajne pozycjonowanie ... (autor: Muchomor | data: 2/01/19 | godz.: 15:53)
    @rafalnam2

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.