TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 28 stycznia 2019 |
|
|
|
Nvidia aktualizuje plany finansowe - 0,5 miliarda w dół Autor: Wedelek | źródło: Guru3D | 19:37 |
(13) | Znacznie gorsze wyniki sprzedaży nowych kart graficznych dla graczy i centr baz danych spowodowane między innymi pogorszeniem kondycji gospodarczej Chin wymusiły na Nvidii radykalne zrewidowanie swoich planów finansowych. W rezultacie planowany przychód za czwarty kwartał roku fiskalnego 2019 spadł z 2,7 miliarda dolarów do 2,2-miliarda dolarów. To przy zachowaniu identycznych kosztów operacyjnych ($915 milionów z użyciem GAAP lub $755 milionów bez stosowania GAAP) przyczyniło się do spadku marży brutto z 62,3% (GAAP) do 55%.
Pomijając kwestię przytaczanych na wstępie Chin ważnym czynnikiem działającym na niekorzyść Nvidii jest bardzo wysoka cena kart z rodziny GeForce RTX. Sam producent przyznaje, że sprzedaż highendowych akceleratorów jest niższa niż planowana i jest to spowodowane oczekiwaniem ze strony rynku na tańsze produkty, pozbawione rdzeni RT, z których potencjału obecnie niemal nikt nie korzysta. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Ciekawe (autor: piwo1 | data: 28/01/19 | godz.: 20:09)
Dość drastyczny spadek. No ale skoro gtx1060 miał powierzchnię 200mm2 a rtx2060 440mm2 to czemu tu się dziwić.
- przecież zysk zapoprzedni okres (autor: Mario2k | data: 28/01/19 | godz.: 21:44)
Był zawyżony x3 dzięki sprzedaży tysięcy kart wykożystywanych do kopanai kryptowalut.
Teraz pomału powrót do normalności.
- sprzedaż niższa niż planowana (autor: Markizy | data: 28/01/19 | godz.: 21:54)
nie dość że premiera RTX to była jakaś kpina, padały grafiki, wydajność nie odleciała w górę, to do dziś gier z tymi bajerami jest zaledwie jedna. Naprawdę nie wiem kto wpadł na pomysł że będą mieli na tyle dobry uzysk że będzie im się opłacać klepać klocki ponad 500mm^2 dla graczy.
- @ up (autor: Zbyszek.J | data: 28/01/19 | godz.: 23:46)
to jest zasadna opinia. Lepiej jakby poczekali jeszcze pół roku i wypuścili odrazu coś w 7nm, z wydajnością + over 50% względem starej generacji.
- @Zbyszek (autor: rainy | data: 28/01/19 | godz.: 23:53)
Tyle, że Nvidia najprawdopodobniej nie wypuści GPU w 7nm w 2019, gdyż podobno czekają na wersję EUV od Samsunga, więc dlatego Turing debiutował jesienią zeszłego roku.
Btw, Nvidia ma chyba ostatnio pecha:
https://www.extremetech.com/...f-nvidia-gpu-wafers
- A gdzie Conan Barbarian ? (autor: g5mark | data: 29/01/19 | godz.: 00:32)
zabraklo dramaturgii, typuL: NVIDIA - dobranoc
- @4. (autor: Mariosti | data: 29/01/19 | godz.: 11:59)
Na innym portalu przeliczałem to. 1080 przykładowo było klepane w 16nm a i tak miało tylko 314mm^2 powierzchni.
Dla porównania 2070 ma mniej sp i mniejszą moc obliczeniową względem 1080 i jest wykonany w 12nm a i tak ma aż 445m^2 powierzchni! Absurd.
GP104 (GTX1070-1080) 2560:160:64 8,9TFlops 314mm^2 16nm
TU106 (RTX2060-2070) 2304:144:64:288:36 7,5TFlops 445mm^2 12nm
Mimo iż 12nm proces jest tylko rozwinięciem 16nm, to jednak gęstość chipów wzrosła i można domniemywać iż 1080 w 12nm z GDDR6 (które to dają 27% więcej przepustowości i to jedyny powód dla którego 2070 jest minimalnie wydajniejszy od 2070) mogłoby mieć powierzchnię w okolicy 250mm^2 i wydajność na poziomie dokładnie RTX2080 (tak można wydedukować z konfiguracji rdzenia i bonusu wydajności od szybszego ramu).
Także mogli mieć gpu które w produkcji kosztowałoby ich sporo mniej niż RTX 2060 a wydajnościowo byłoby na poziomie tego co oferują za 800$.
Wniosek z tego taki że wcale jeszcze nowszego procesu nie potrzebowali do zaoferowania 2x wydajniejszej grafiki, tylko trochę oleju w głowie.
- @7. (autor: Mariosti | data: 29/01/19 | godz.: 12:00)
err, miało być:
" i to jedyny powód dla którego 2070 jest minimalnie wydajniejszy od 1080"
- @Mariosti (autor: Dzban | data: 29/01/19 | godz.: 12:09)
Można było to zrozumieć z kontekstu.
Mnóstwo miejsca zajęły dodatkowe jednostki do Raytracingu. Dlatego taki gigant wyszedł. Mi się nowe RTX nie podobają, za drogie i nie mają aż takiej wydajności w porównaniu z poprzednikami. Ale w końcu mógłbym wybrać kartę Nvidii to zaczęli wspierać Freesync.
- nVidia deko mniej zarobi (autor: Qjanusz | data: 29/01/19 | godz.: 13:08)
dramatu oczywiście nie ma
firma trochę ponosi odpowiedzialność za RT i mimo tego, że opinia o tej technologii jest taka jaka jest, ja osobiście i konsekwentnie jestem wdzięczny nVidii za rozpoczęcie wprowadzania tej technologii dla ludzi. Rozpowszechnienie RT to proces, który jeszcze potrwa, ale każdy za kilka(naście) lat będzie pamiętał, że to nVidia odważyła sie jako pierwsza.
- @10. (autor: Mariosti | data: 29/01/19 | godz.: 13:43)
Styczeń 2016 -> FireRays SDK, czyli tzw Radeon Rays.
Faktem jest że to sprzętowe odszumianie w RTX'ach zmieniło diametralnie sytuację, bo pozwoliło na użycie bardzo niskiej rozdzielczości Ray Tracingu w grafice renderowanej na żywo.
Z drugiej strony wolałbym GTX 2060 w cenie GTX1060 i o wydajności RTX 2080.
- @Dzban (autor: pwil2 | data: 29/01/19 | godz.: 19:53)
Dziwne jest to, że karty nVidii bez jednostek RTX mają wyniki na poziomie kart RTX
- @ up (autor: Zbyszek.J | data: 3/02/19 | godz.: 00:22)
Jednak mimo wszystko, mogli poczekać 6-8 mc i wypuścić tak w 3 lata po Pascalu (~maj) te RTXy w 7nm. Z wyższymi zegarami, mniejszą powierzchnią i niższym zużyciem energii. I wyszłoby tak jak trzeba
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|