Unreal Engine w wersji 4.2.2 doczekał się wsparcia dla funkcji związanych ze śledzeniem promieni światła (Ray Tracing). Epic zdecydował się w tym przypadku na implementację rozwiązania powiązanego z bibliotekami DirectX i nazwanego po prostu DirectX Raytracing (DXR). Dzięki temu nie ma sztucznego ograniczenia do jednej konkretnej rodziny kart graficznych lub produktów konkretnego producenta. Na liście efektów i parametrów współpracujących z techniką śledzenia promieni znajdziemy między innymi: światła obszarowe, refleksy, okluzję otoczenia, miękkie cienie, przezierność czy globalne oświetlenie.
Obecnie wsparcie dla DXR zapewniają gry Battlefield V i Metro Exodus, ale w przyszłości lista ta powinna bardzo szybko się rozrosnąć.
K O M E N T A R Z E
taki RayTracing jak w demie z Star Wars (autor: Mario2k | data: 15/02/19 | godz.: 10:49) W grach przy 60 fps zobaczycie dopiero za 2 lata jak wyjdzie nowa generacja kart RTX.
@temat. (autor: Mariosti | data: 15/02/19 | godz.: 12:03) Szturmowcy to bardzo wdzięczny temat wizualny na takie demko. Od największym problemem jak zawsze jest ludzka skóra, twarz, mimika i włosy.
Niemniej jednak wygląda to super.
RT już śmiga rewelacyjnie dla map wielkości windy. (autor: Gakudini | data: 15/02/19 | godz.: 14:26) Teraz poczekamy na sprzęt który ogarnie coś większego ;-)
Musimy jeszcze poczekać na lepsze rozwiązania techniczne. (autor: FranekKosi | data: 15/02/19 | godz.: 14:55) Ale to kilka lat maksymalnie.Jak TSMC nie znajdzie sposoby jak produkować w miarę tanio tranzystory wykonane w litografii pod nazwą 3nm lub mniej jak to zrobił Samsung , który już dawno jest przygotowany na wielokrotne mostkowanie i zobaczymy jaką poprawę przyniesie dodanie kolejnej płetwy.
Okaże się także kto wymiękł w tej rywalizacji i czy USA dalej będzie się liczyć w wyścigu technologii.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.