Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 19 marca 2019 
    

Nvidia udostępni RayTracing na kartach z serii Pascal


Autor: Zbyszek | źródło: Nvidia | 15:49
(5)
W trakcie konferencji GeForce Developer Conference (GDC) Nvidia poinformowała, że w kwietniu udostępni sterowniki, które dodadzą obsługę techniki DirectX Ray Tracing na kartach z serii Pascal (od GeForce GTX 1060 w górę) oraz na kartach z serii Turing pozbawionych jednostek sprzętowych RTX, czyli modeli GTX 1660 i GTX 1660 Ti. Dzięki temu, efekty śledzenia promieni będzie można uruchomić także na kartach starszych lub wolniejszych niż najnowsze modele GeForce RTX, a podstawową różnicą pomiędzy śledzeniem promieni uruchomionym na kartach RTX, kartach Turing bez jednostek RTX i kartach Pascal będzie wydajność.

Dla przykładu, w grze Metro Exodus przy włączonym Ray Tracingu GeForce GTX 1080 Ti ma uzyskiwać 18 klatek na sekundę, w porównaniu do 61 klatek na sekundę generowanych przez GeForce RTX 2080. Wszystko dzięki wykorzystaniu do obliczeń dodatkowych jednostek RT, Tensor i INT32, dzięki którym przy włączonym śledzeniu promieni budowa pojedynczej klatki ma być około 3-4 krotnie szybsza niż w przypadku kart z serii Pascal pozbawionych tych jednostek.

Pośrodku pomiędzy serią RTX a Pascal pod względe wydajności DirectX Ray Tracing uplasować się mają karty z serii Turing bez jednostek RT, czyli modele GeForce GTX 1660 i GeForce GTX 1660Ti, które dzięki obecności dodatkowych jednostek INT32 mają generować klatki prawie dwukrotnie szybciej od Pascali.

Nvidia posłużyła się przy okazji barwnym przykładem dla zobrazowania różnicy pomiędzy serią Pascal a Turing - twierdząc, że przy użyciu architektury Pascal uzyskanie 60 klatek na sekundę w Metro Exodus przy włączonym Ray Tracingu wymagałoby stworzenia układu graficznego złożonego z 35 mld. tranzystorów upakowanych na powierzchni 1324 mm2, a wskaźnik TDP takiej karty wynosiłby 650W.

Z obsługą DirectX Ray Tracing na kartach bez jednostek RT jako pierwsze zgodne będą tytuły wykorzystujące silniki Unreal Engine 4.22 oraz CryEngine 5.5.

Przy okazji producent podkreślił, że jego zdaniem śledzenie promieni to największa innowacja w grafice gier komputerowych w ciągu ostatnich 15 lat.

Lista kart która otrzyma sterowniki z obsługą DirectX Ray Tracing:
NVIDIA Titan V
NVIDIA Titan XP
Titan Titan X
NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti
NVIDIA GeForce GTX 1080
NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti
NVIDIA GeForce GTX 1070
NVIDIA GeForce GTX 1060 6 GB
NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti
NVIDIA GeForce GTX 1660




 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ło matko toś to siok... (autor: gantrithor | data: 19/03/19 | godz.: 17:28)
    mozna? mozna... wystarczy chciec lub dostac kopa w zad , po katastrofie z kartami RTX nvidia chyba nie zamierza w najblizszym czasie pokazywac inwestorom ze ma ich gdzies :)

  2. pisza,ze jedna karta GTX1080 (autor: Brian Chrzanik | data: 20/03/19 | godz.: 11:44)
    wyciagnie 18fps z RT, ale gdyby polaczyc dwie takie karty to mozna by spokojnie pograc w 35fps

  3. 2x GTX 1080Ti (autor: Mario2k | data: 20/03/19 | godz.: 16:59)
    44 FPS tyle że to ciagle mało do prawdziwie płynnej rozgrywki ,wierzę że można ten wynik poprawić tylko NVidia nie ma interesu żeby optymizować sterowniki pod serię GTX 10xx

  4. @3. (autor: pwil2 | data: 20/03/19 | godz.: 21:14)
    Chodzi o to, by na 1080Ti grać w 720p30, a na RTX aż w FullHaDeee ;)

  5. @temat. (autor: Mariosti | data: 21/03/19 | godz.: 11:39)
    Skąd te 44TFlops jako bajkę wymyslili to nie wiem, równie dobrze mogli napisać że ma 200TFlops, wciąż byłoby to kłamstwo, ale przynajmniej byłoby bliżej mocy obliczeniowej która jest faktycznie potrzebna do uzyskania RT na żywo.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.