Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 11 kwietnia 2019 
    

Sterowniki GeForce 425.31 WHQL z obsługą RTX przez starsze karty graficzne


Autor: Zbyszek | źródło: Nvidia | 17:28
(10)
Nvidia udostępniła dziś nowe sterowniki graficzne GeForce 425.31 WHQL, które dodadzą obsługę techniki DirectX Ray Tracing na kartach z serii Pascal (od GeForce GTX 1060 6GB w górę) oraz na kartach z serii Turing pozbawionych jednostek sprzętowych RTX, czyli modeli GTX 1660 i GTX 1660 Ti. Dzięki temu, efekty śledzenia promieni będzie można uruchomić także na kartach starszych lub wolniejszych niż najnowsze modele GeForce RTX. Oczywiście, wydajność przy włączonym RayTracingu będzie wyraźnie odbiegać od tej uzyskiwanej przez karty GeForce RTX, które posiadają sprzętowe jednostki do akceleracji śledzenia premieni.

Nvidia udostępniła też trzy nowe dema graficzne służące do pomiary wydajności RTX, a także opracowane przez siebie wyniki testów, porównujące wydajność przy włączonym śledzeniu promieni uzyskiwaną przez karty GeForce GTX i GeForce RTX w Shadow of the Tomb Raider, Battlefield V, Metro Exodus, i 3DMark Port Royal.

Poza dodaniem obsługi RTX dla kart GeForce GTX, nowe sterowniki dodają optymalizacje wydajnosci dla gry Anno 1800 oraz usuwają kilka błędów obecnych w poprzedniej wersji.

Lista kart graficznych GeForce GTX, na których można uruchomić Ray Tracing:
NVIDIA Titan V
NVIDIA Titan XP
NVIDIA Titan X
NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti
NVIDIA GeForce GTX 1080
NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti
NVIDIA GeForce GTX 1070
NVIDIA GeForce GTX 1060 6 GB
NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti
NVIDIA GeForce GTX 1660

Sterowniki można pobrać ze strony Nvidia lub przez GeForce Experience.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ciekawe,czy majac dwie (autor: Sony Vaio Zamiatajo | data: 11/04/19 | godz.: 18:05)
    1080Ti skaluje sie do 30Fps ?

  2. Tu mały test na SoTR na 1080 (autor: cyfron | data: 11/04/19 | godz.: 20:42)
    Ciekawe dlaczego postacie mają różne stroje z RT i bez niego??
    https://youtu.be/Hm-ewuL1umQ


  3. czyli stery Nvidii pokazuja (autor: g5mark | data: 11/04/19 | godz.: 22:50)
    jak slabe sa GPU poprzednieju generacji w obliczeniach RT i gdzie bedzie miejsce AMD GPU po zaprezentowaniu ich wersji RT jesli nie stworza ich dedykowanego jednostek do tego typu obliczen. Swoja droga zastanawiajace jest czy slyne demo od Crytek nie bylo jakims fakiem w niskiej rozdzielczosci,jakos cicho po tej premierze

  4. na 100% (autor: Mario2k | data: 12/04/19 | godz.: 00:41)
    Dla kart GTX nie wykonano żadnej optymizacji kodu
    bo przecież te sterowniki mają zgoła odmienne zadanie.
    Tak czy owak RTX w następnej generacji musi dostać dużego kopa tak absolutne minimum +50% do wydajności .


  5. g5mark (autor: kombajn4 | data: 13/04/19 | godz.: 09:04)
    Zobaczymy co AMD wymyśli, ich architektura miała od dawna duże zapasy mocy obliczeniowej która nijak się nie przekładała na wydajność. Przecież przykładowo mój RX580 ma niewiele mniej SP od GTX1070 Ti (2304 vs 2432).

  6. A tak poza tym to (autor: kombajn4 | data: 13/04/19 | godz.: 09:08)
    gra Path Of Exile ma coś co pieklenie przypomina Ray Tracing i jakoś nikt o tym nie mówi. Jakiś czas temu wprowadzili Global Illumination z cieniami w zależności od źródeł światła. U mnie wydajnościowo to wygląda tak:
    Shadows Ultra 125 fps
    Shadows + Global Illumination High 85 fps
    shadows + Global Illumination Ultra 47 fps
    Na Ryzenie 1600X, 16GB ram i RX580 8GB


  7. @05 (autor: rzymo | data: 13/04/19 | godz.: 13:50)
    no dobra, masz niewiele mniej SP, ale co z zegarem?

    Nie widzisz tej "drobnej" różnicy gdy RX580 to ~1300MHz a karty nVidii okolice 2k? :)


  8. @2. (autor: pwil2 | data: 15/04/19 | godz.: 13:57)
    Nie starczyło mocy na renderowanie kapelusza? ;)

  9. c.d. (autor: pwil2 | data: 15/04/19 | godz.: 13:58)
    Ciekawe, czy w wersji na RTX2060 jest kapelusz, czy nie :)

  10. Ad5: zeby AMD mialo ludzi od RT,to rozumiem. (autor: g5mark | data: 15/04/19 | godz.: 20:32)
    Precież tam rzucili wszystkie siły na CPU, to niby kto miałby to stworzyć?Moż podkupią lokalsów z Nvidii? Prawdą jest że AMD od jakiegoś czasu robi przeciętne GPU które nie wyróżniają się od poprzednich niczym szczególnym, wentylatory i system chłodzenia nawet Intel potrafi na zdjęciach zaprezentoewac w Xe. Zgadzam się AMD ma zapasy mocy,tylko nie umie ich wykorzystać. Oby nie skończył się tak jak w przypadku Mantly,które w szumnych zapowiedziach skończyło w dołku

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.