Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 3 czerwca 2019 
    

SI rozgromiła ludzi w drużynowej rozgrywce w Quake III Arena


Autor: Wedelek | źródło: HotHardware | 05:58
(10)
Teoretycznie wszyscy wiemy jak duży potencjał drzemie w systemach maszynowego uczenia, ale mimo to postęp w tej dziedzinie potrafi zaskakiwać. Zwłaszcza gdy naukowcy postanowią roznieść przy jej pomocy pewnych swych umiejętności graczy. Taka sytuacja miała miejsce niedawno za sprawą eksperymentu w ramach którego algorytm DeepMind firmy Google został użyty w grze Quake III Arena. Kontrolowani przez różne instancje SI komputerowi przeciwnicy stanęli naprzeciw żywym graczom w rozgrywce polegającej na przejmowaniu flagi rywala (tryb Capture Flag). Aby wyrównać szanse obu stron szybkość reakcji kontrolowanych przez SI postaci została ograniczona do tej właściwej ludziom.

To jednak nie przeszkodziło algorytmowi w rozgromieniu ludzkich oponentów. Istotne w tym przypadku jest to, że kluczem do zwycięstwa była praca zespołowa. Boty kierowane przez SI musiały ze sobą współpracować dynamicznie reagując na poczynania wroga ucząc się nowych strategii skutecznej obrony i ataku.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Autonomiczy pociąg w rzeczywistości w Japonii zamiast pojechać.... (autor: Micky | data: 3/06/19 | godz.: 07:48)
    do przodu pojechał do tyłu i się rozbił. Jeszcze nikt nie zginął albo nie podali.

  2. Hmmm... (autor: Shamoth | data: 3/06/19 | godz.: 09:31)
    W sumie jeśli AI się komunikowało to można powiedzieć że to była jedna instancja.
    Jestem ciekaw jak by to wyglądało w przypadku "adaptacyjnego" trybu z zerową komunikacją jak to ma zazwyczaj miejsce w casualach, polegasz na tym co widzisz i słyszysz...


  3. @02 (autor: bmiluch | data: 3/06/19 | godz.: 09:52)
    przecież jest chat we wszystkich grach zespołowych

  4. @03 (autor: ligand17 | data: 3/06/19 | godz.: 12:23)
    I co z tego, że jest? To tak, jakby piłkarze w finale LM rozgrywali piłkę przez pokrzykiwanie do siebie "podaj do mnie, jestem na czystej!".

  5. @04 (autor: bmiluch | data: 3/06/19 | godz.: 15:21)
    Zgaduję, że piłkarze w LM mają przećwiczone dziesiątki taktycznych rozwiązań. Oni nawet nie muszą do siebie krzyczeć, a już w zupełności wystarczą im 2-3 słowa by przekazać sobie plan działania.

    Przy okazji uświadomiłeś mi jedną ciekawą przewagę SI nad ludźmi - brak ego.


  6. do 5 (autor: Atak_Snajpera | data: 3/06/19 | godz.: 18:40)
    Obecne AI jest zbyt prymitywne żeby mieć coś takiego jak ego.
    Żeby mieć ego AI musiało być samoświadome.


  7. Do tematu (autor: Atak_Snajpera | data: 3/06/19 | godz.: 18:46)
    A wiecie że ten news ma prawie rok! Po co odkopujecie taką skamielinę?!
    https://www.youtube.com/watch?v=MvFABFWPBrw


  8. @05 (autor: ligand17 | data: 4/06/19 | godz.: 08:09)
    No brawo! A teraz pytanie - kto był przeciwnikiem tej AI? Casualowi gracze czy zespół esportowy?

  9. ... (autor: power | data: 4/06/19 | godz.: 08:34)
    Brakuje najwazniejszych rzeczy:
    -na jakich mapach grali
    -jakie byly reguly
    -nagrania pliku do obejrzenia w Quake3


  10. @temat. (autor: Mariosti | data: 4/06/19 | godz.: 14:58)
    Na tym prostym diagramie nie ma ani słowa o komunikacji między botami.
    Fakt jest taki że gdyby taka komunikacja była możliwa to takie AI miałoby niesamowite możliwości.
    Zresztą USAF w szczególności mocno inwestuje w rozwój takich technologii zbiorowych AI do kontroli dronów bojowych. Coś takiego daje niezliczone możliwości taktyk do wykorzystania w praktyce które to byłyby niemożliwe do zastosowania przez ludzi.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.