TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 7 sierpnia 2019 |
|
|
|
Technologia Tobi Spotlight zwiększa wydajność dzięki elastycznemu renderingowi Autor: Wedelek | źródło: Hexus | 05:30 |
(7) | Znana z urządzeń śledzących zachowania graczy firma Tobii zaprezentowała podczas SIGGRAPH nową technologię wspomagającą rendering. Zadaniem Spotlight Technology jest śledzenie gałki ocznej w taki sposób by precyzyjnie określić położenie obszaru siatkówki określanego jako Fovea. Jest to centralnie umieszczony zbiór receptorów oka, odpowiadający za rejestrowanie ostrego obrazu o wysokiej jakości. To dzięki niemu tak dobrze dostrzegamy widoczne na wprost elementy, podczas gdy brzegi naszego pola widzenia są rozmyte. Ludzie z Tobi doszli do wniosku, że skoro Fovea może rejestrować bardzo niewielki fragment tego co widzimy, to nie ma sensu tracić mocy na renderowaniem całej sceny w tej samej jakości.
Dlatego też powstała technologia śledzenia ruchu oka, którą połączono z VRS (Variable-Rate Shading) wprowadzoną przez Nvidię do kart z rodziny Turing. Mówi ona karcie graficznej które tekstury i obiekty można renderować w gorszej jakości, bo użytkownik i tak tego nie dostrzeże. Minusem jest to, że obraz musi znajdować się blisko naszych oczu lub ekran musi być pokaźnych rozmiarów – chodzi o wypełnienie całego pola widzenia. Dlatego też póki co twórcy upatrują zastosowania swojego wynalazku w goglach VR. Podczas pokazu możliwości technologii Spotlight w grze ShowdownVR udało się zredukować obciążenie karty graficznej aż o 57%. W teście wykorzystano gogle HTC Vive Pro Eye oraz GeForce’a RTX 2070 od Nvidii.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- idealne w epoce wszecobecnego streamingu (autor: Qjanusz | data: 7/08/19 | godz.: 09:02)
...
- o kant pupy rozbić (autor: Mario2k | data: 7/08/19 | godz.: 11:24)
Takie pseudo atrakcje dla oka
- ad2 (autor: generalnieniepije | data: 7/08/19 | godz.: 12:54)
To nie ma być atrakcja dla oka, tylko oszczędność mocy karty (gorsza jakość renderu w obszarach w na które nie patrzysz wprost). I jeżeli faktycznie tak będzie, że nie zauważysz różnicy w jakości, a samo śledzenie ruchu gąłki i zmiana obszaru o wysokiej jakości renderingu będzie się odbywała z niezauważalnym opóźnieniem, to w czym problem?
- @3. (autor: Shamoth | data: 7/08/19 | godz.: 13:47)
Oby tylko dało się to to indywidualnie dostroić bo będzie jak z VR kilka lat temu, za mało fps za duże opóźnienia i sensacje żołądkowe gotowe.
- generalnieniepije (autor: Mario2k | data: 8/08/19 | godz.: 01:14)
Ty wierzysz że zmiana będzie nei zauważalna ?? Bo Ja jestem prawie pewien że będzie widoczna jak byk na pustym polu.
- ad5 (autor: generalnieniepije | data: 8/08/19 | godz.: 09:13)
Określam się raczej jako człowieka słabej wiary ;)
- @2. (autor: pandy | data: 18/08/19 | godz.: 12:42)
Tak właśnie działa ludzkie oko - dwa obszary widzenia peripheral and central vision.
Tego typu techniki są nieuniknione jeśli chcemy podnosić jakość grafiki, kolejnym krokiem będą inteligentne wyświetlacze zdolne to np selektywnej zmiany/przetwarzania elementów wyświetlanych na ekranie kontrolowane przez karty graficzne (czyli interfejs video z dwukierunkowym protokołem - rozwinięcie koncepcji Display Port)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|