Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 6 sierpnia 2019 
    

Tworzenie sklepów internetowych - od czego zacząć?


Autor: materiały partnera | 05:12
Sklep internetowy ma odpowiadać na potrzeby dwóch podstawowych grup: 1) klientów i 2) robotów wyszukiwarek internetowych.



Tworzenie sklepu powinniśmy więc zacząć od przygotowania strategii ze względu na:

- klientów (przejrzystość, front-end i back-end, kategorie, zdjęcia wysokiej jakości, wartościowe opisy zachęcające do zakupu, etc.),

- wyszukiwarki (odpowiednie słowa kluczowe na stronie, odpowiednie znaczniki, które pomagają robotom dobrze zindeksować stronę, a nam uniknąć wpisania na czarną listę (np. ze względu na powielane treści, zbyt ciężką stronę, etc.).

Poniżej znajduje się 10 kroków pomocnych w stworzeniu sklepu internetowego.

  1. Wybierz odpowiednie oprogramowanie.
  2. Zacznij od czegoś małego, rozwijaj się z pasją - przygoda ze sklepem.
  3. Sprzedaj pierwsze produkty.
  4. Zadbaj o wygląd sklepu i jego funkcjonalność.
  5. Ustal kategorie produktów.
  6. Stwórz filtry produktowe.
  7. Zadbaj o wyszukiwarkę produktów.
  8. Zadbaj o promocję sklepu.
  9. Wyróżnij się od konkurencji.
  10. Analizuj wyniki i modyfikuj stronę gdy zajdzie potrzeba.

1. Wybierz odpowiednie oprogramowanie.

Dla stworzenia sklepu najlepiej jest na początku skorzystać z jednej z dostępnych na rynku platform sprzedażowych. Jeżeli chcemy bowiem zacząć zarabiać na naszym sklepie jeszcze w tym miesiącu, to nie możemy sobie pozwolić na tworzenie serwisu przez najbliższe pół roku za zasłoniętą kurtyną.

Dostępnych jest wiele opcji, takich jak:

  • Shoper
  • Presta Shop
  • Magento
  • WooCommerce

Przed wyborem odpowiedniego oprogramowania warto sprawdzić czym różnią się poszczególne opcje, jakie wiążą się z nimi koszty, jakie korzyści je wyróżniają, czy nadają się dla naszego konkretnego celu. Powinniśmy sprawdzić czy dana platforma działa dobrze na urządzeniach mobilnych, czy ma sprawny system płatności, etc. Większość najpopularniejszych platform jest bardzo dobrze przygotowana do działania, niemniej jednak warto sprawdzić czy dana platforma odpowiada naszym konkretnym potrzebom.


Warto zastanowić się w tym momencie nad tym w jaki sposób będzie nam najlepiej prowadzić sklep. Czy chcemy utrzymywać go w całości na naszych serwerach, czy w chmurze, czy chcemy opłacać abonament czy płacić prowizje od sprzedaży, etc.


Po wstępnym rozpoznaniu, ale jeszcze przed wyborem konkretnego narzędzia warto zastanowić się nad kilkoma kwestiami, które mogą nam pomóc w wyborze odpowiedniej platformy.

2. Zacznij od czegoś małego, rozwijaj się z pasją - przygoda ze sklepem.


Możemy wejść na rynek z czymś małym i się rozrastać.


Wystarczy pierwsze dziesięć produktów, wysłanie informacji do znajomych, prośba o komentarz i ew. promocję.

Jednocześnie promocja w necie.

Ludzie lubią jak coś jest bardzo dobre, ale lubią też przyglądać się jak coś powstaje.


Jakkolwiek mały będzie nasz sklep (niech nawet na początek sprzedaje jeden towar), musi być najwyższej jakości, żeby ludzie wiedzieli, że warto tu wrócić.

Możemy zrobić z tego dla nich przygodę. Nowy asortyment każdego dnia – z informacją, promocją, etc.


Najlepiej uczyć się praktycznie. Kiedy będziemy mieli w sklepie 10 produktów możemy w rzeczywistości sprawdzić jak działa nasza platforma, czy będzie intuicyjna dla użytkowników i czy nam dobrze się z niej korzysta.

3. Sprzedaj pierwsze produkty.

Dzięki dokonaniu kilku pierwszych sprzedaży (np. wśród znajomych) możemy dowiedzieć się wiele o naszym sklepie i odpowiednio go zmienić, tak aby stał się lepszy.

Możemy poprosić znajomych lub zlecić komuś sprawdzenie jak funkcjonuje nasz sklep.

Będąc już po tej wstępnej fazie warto ustalić kilka kwestii, które pomogą nam stworzyć naprawdę rewelacyjny sklep.

4. Zadbaj o wygląd sklepu i jego funkcjonalność.

Wygląd naszego sklepu i jego funkcjonalność może w znacznej mierze wpłynąć na efekty osiągane w sklepie.

Tutaj ważne są: jakość zdjęć, opisy produktów, opinie klientów, bezpieczne przeglądanie, certyfikaty, etc.

Pamiętaj, aby sklep był funkcjonalny zarówno na komputerach jak i smartfonach, gdyż coraz więcej zakupów dokonywanych jest właśnie na urządzeniach mobilnych.

5. Ustal kategorie produktów.

Dzięki dobrze ustalonej hierarchii kategorii i podkategorii użytkownicy będą w stanie szybko odnaleźć interesujący ich produkt.

Dobrze stworzona hierarchia kategorii pomaga też w optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Kategorie pomogą nam stworzyć nawigację okruszkową oraz będą słowami kluczowymi. Po wstępnym wyborze kategorii możemy więc sprawdzić jak wyglądają one w wyszukiwaniach, czy może warto jednak stworzyć odrobinę inne kategorie, które są bardziej intuicyjne dla użytkowników przy wyszukiwaniu produktów, które sprzedajemy.


6. Stwórz filtry produktowe.

Filtry pomagają użytkownikom zawężać wyszukiwania, co skraca czas potrzebny na odnalezienie tych produktów, którymi użytkownik będzie najbardziej zainteresowany (odpowiednia marka, parametry techniczne, kolor, czy cena).


Należy więc zadbać o dobranie odpowiednich filtrów dla naszego sklepu i umieścić je w widocznym miejscu na stronie.

7. Zadbaj o wyszukiwarkę produktów.

Wyszukiwarka produktów jest bardzo ważna, dlatego należy zadbać o to, aby była ona funkcjonalna, pomagała wyszukiwać zarówno konkretny produkt, jak i odpowiednią grupę produktów.

8. Zadbaj o promocję sklepu.

Zadbaj o SEO (optymalizacji sklepu pod kątem wyszukiwarek internetowych, tak aby nasze produkty były jednymi z pierwszych pojawiających się w wyszukiwarce).

Do wyboru mamy też różne sposoby promocji sklepu przez reklamę tradycyjną, marketing wirusowy, fanpage sklepu na Facebooku, profil na Instagramie, etc.


Coraz więcej serwisów społecznościowych pozwala na dokonywania zakupów bezpośrednio u nich, warto więc zintegrować swój sklep z tymi platformami.


Nie należy też zapominać o wciąż bardzo efektywnych narzędziach jakim są e-mail marketing czy sms-marketing.

9. Wyróżnij się od konkurencji.

Z jednej strony, warto aby nasz sklep był na tyle standardowy, żeby użytkownicy mogli poruszać się po nim intuicyjnie. Z drugiej, warto jednak, aby wyróżniał się czymś na tle konkurencji co sprawi, że klienci zechcą do nas wrócić. Oczywiście ceny i jakość produktów są istotne, ale także wygląd strony, przyjazność użytkownikowi, etc. mogą sprawić, że wyróżnimy się i zyskamy wielu lojalnych klientów.

10. Analizuj wyniki i modyfikuj stronę gdy zajdzie potrzeba.

Jeżeli dopiero zaczynamy tworzenie sklepu, powinniśmy być szczególnie mocno zorientowani na dokonywaniu analiz i modyfikacji naszego sklepu, w odpowiedzi na wyniki naszych analiz.

Dzięki temu będziemy mogli coraz bardziej zwiększać konwersje i obroty naszego sklepu.

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu sklepu internetowego? Odwiedź: https://brandbay.pl/projektowanie-stron-www


 
    
K O M E N T A R Z E
    

Jeszcze nikt nie napisał komentarza.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.