Technika Variable Rate Shading (VRS) to oprócz RayTracingu jedna z kilku znaczących nowości wprowadzonych wraz z architekturą Nvidia Turing i kartami GeForce RTX. Jej zadaniem jest grupowanie tych pikseli, na które gracz z różnych powodów nie zwraca uwagi w bloki, które następnie są cieniowane na wspólny kolor. Cierpi na tym co prawda jakość tekstur wybranych obiektów lub ich części, ale z drugiej strony Shadery mają mniej pracy do wykonania dzięki czemu rośnie ilość FPSów. Za nowinkami podąża benchmark 3DMark, w którym właśnie pojawił się nowy test pozwalajacy sprawdzić jak włączenie techniki Variable Rate Shading wpływa na jakość obrazu i wydajność.
Jest to już kolejny z nowych testów jaki w ostatnim czasie został dodany do 3DMarka - po teście techniki RayTracing, teście działania DLSS i teście przepustowości PCI-Express 4.0.
Nowy test jest dostępny za darmo jako rozszerzenie dla posiadaczy licencji na 3DMark Advanced Edition i 3DMark Professional Edition.
K O M E N T A R Z E
3DMark sprawdzi jakość Variable Rate Shading (autor: Marucins | data: 27/08/19 | godz.: 15:11) Serio? A co oni chcą pokazać na tej dziadowskiej kompresji YT?
PIXELE JAK BYŁY TAK ALEJ SĄ!
Ludzie ile można powtarzać. Dawajcie surówkę nie skompresowane materiały w opisie filmu. Wtedy każdy ściągnie i porówna a tak widać jedynie ten sam syf po lewej i prawej stronie.
@1. (autor: Mariosti | data: 30/08/19 | godz.: 11:10) Z jednej strony tak, z drugiej strony o to chodzi aby różnicy nie było widać, z trzeciej strony nvidia od dawana robi to za pomocą swoich sterowników i nie da się tego wyłączyć.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.