Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 9 września 2019 
    

Threadrippery 3000 zostaną podzielone na dwie serie?


Autor: Wedelek | źródło: GamersNexus | 20:26
(5)
Wygląda na to, że premiera nowych Thredripperów przyniesie więcej emocji niż mogło by się wydawać. Seria 3000 ma bowiem ulec podzieleniu na dwie osobne serie: sTRX4 (segment HEDT) i sWRX8 (stacje robocze). W obu przypadkach będziemy mieli do czynienia z układami przeznaczonymi dla rozwiązań jednogniazdowych o TDP do 280W. Ich podstawą będą oczywiście chiplety z ośmioma rdzeniami x86 Zen2, co oznacza, że każdy rdzeń otrzyma 512KB pamięci podręcznej L2, a połączenie z blokiem I/O i innymi chipletami będzie realizowane za pomocą magistrali Infinity Fabric. Diabeł będzie jednak tkwić w szczegółach i o ile sTRX4 będą miały dużo wspólnego z cywilnymi Ryzenami, tak sWRX8 bliżej będzie do serwerowych Epyców.

Procesory z serii sTRX4 otrzymają 4-kanałowy kontroler pamięci typu DDR4-3200MT/s, 64 linie PCI-Express (max 16 dla SATA) oraz możliwość OC, podczas gdy sWRX8 nie będzie można podkręcać, a kontroler RAM będzie 8-kanałowy. Wzrośnie też liczba obsługiwanych linii PCIe 4 do 96-128 (w zależności od modelu, max 32 dla SATA). Trzeba przyznać, że to dość ciekawy ruch, który potencjalnie może napsuć sporo krwi Intelowi.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Threadripper 3 (autor: Conan Barbarian | data: 9/09/19 | godz.: 23:12)
    Łatwo zatem zgadnąć, że HEDT do 32c/64t; natomiast stacje robocze do 64c/128t. Na to wskazuje liczba kanałów pamięci.
    Intel z monopolisty w segmencie HEDT został zamieciony tym sposobem do śmietnika.


  2. no to przeciętny Kowalski zarabiający średnią krajową, (autor: Qjanusz | data: 10/09/19 | godz.: 09:41)
    chcący kupić najlepszy CPU do wszystkiego, będzie miał teraz problem, bo trzeba będzie wybierać. Ilość rdzeni, czy możliwość OC, dzięki której podobno można stabilne grać na 5Ghz. Dylemat...

    Z innej beczki, AMD całkiem ładnie ominął swoja słabość (brak fabów). Niewielkie chiplety CCD produkowane w jednym fabie łączy z trzema czy czterema modelami IO Die produkowanymi w innym fabie i z tego tworzy szeroką ofertę od procków za kilka stówek, do potężnych wołów serwerowych.
    Co lepsze... takim plan-drutexem zabił ćwieka liderowi z własnymi fabami i nieograniczonym praktycznie funduszem. Trzeba przyznać, że Lisa ma jaja.


  3. @2. (autor: pwil2 | data: 10/09/19 | godz.: 11:08)
    Do tego nic się nie marnuje i nawet jak część rdzeni będzie niesprawna albo bardziej oporna na taktowania, to gdzieś je upchną. Nie zdziwiłbym się, gdyby przyszłe konsole dostały np. 2 chiplety po 4 rdzenie aktywne z 8 w każdym z nich.

  4. @3. (autor: Mariosti | data: 10/09/19 | godz.: 11:51)
    To raczej mało prawdopodobne bo byłoby to straszne marnotrawstwo i nie mogłoby się opłacać.

    Przy tak małych układach uzysk w tych 7nm nawet powinien być już powyżej 80% także nie ma szansy przy poziomach produkcji jakie będą miał konsole.


  5. @4. (autor: pwil2 | data: 11/09/19 | godz.: 07:40)
    W konsolach mogliby zaszaleć i dać od razu 7nm EUV lub nawet 5nm. Do konsol zbieraliby odpady, a lepsze sztuki byłyby do desktopów (6z8 rdzeni) i serwerów (8z8 rdzeni).

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.