Funkcja Radeon Image Sharpening nadal niedostępna dla kart Vega
Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 22:33
(9)
Funkcja Radeon Image Sharpening (RIS) to jedna z nowości wprowadzonych wraz z niedawną premierą kart graficznych z serii Navi. Funkcja polega na wyostrzaniu tekstur za pomocą specjalnego algorytmu, co kosztem niewielkiego spadku w wydajności na poziomie około 0,5-1,5% FPS znacznie poprawia ostrość tekstur w grach. W połączeniu ze skalowaniem rozdzielczości w zwyż funkcja pozwala cieszyć się rozgrywką w wysokiej rozdzielczości przy znacznie lepszej płynności animacji, co docenia wielu graczy. Co więcej, funkcja nie wymaga implementacji przez developerów i działa we wszystkich grach renderujących w trybach DirectX 12 i Vulkan.
Początkowo funkcja RIS była dostępna tylko na kartach z serii Navi, przy czym zapowiadano, że z czasem skorzystają z niej także posiadacze starszych kart. Firma AMD poinformowała w piątek o udostępnieniu nowych sterowników, Radeon Software Adrenalin Edition 19.9.2, które wprowadzają obsługę RIS dla kart z serii Polaris.
To niestety wywołało spore zdenerwowanie posiadaczy droższych i bardziej nowoczesnych kart z serii Vega. Ich zdaniem seria Vega jest przez AMD źle traktowana. W odpowiedzi na te głosy Terry Makedon, szef zespołu pracującego nad sterownikami dla Radeonów, polecił posiadaczom kart Vega aby głosowali za dodaniem funkcji RIS dla modeli Vega przy pomocy odpowiedniego formularza na stronie https://feedback.amd.com.
Według opinii zamieszczanych w sieci, to nie była informacja jaką oczekiwali posiadacze kart Radeon Vega 56, Radeon Vega 64 i Radeon VII. Wielu z nich sądzi że głosowanie za funkcją Radeon Image Sharpening nic nie da, i argumentuje, że od dłuższego czasu, pomimo licznych zgłoszeń, nie może doczekać się dodania dla kart Vega obsługi PlayReady 3.0. Jej brak uniemożliwia m.in odtwarzanie materiałów w rozdzielczości 4K na Netfliksie.
K O M E N T A R Z E
Zapewnie karty firemki (autor: MacLeod | data: 16/09/19 | godz.: 15:04) Sa zbyt progresywne zeby taki drobiazg na nich dzialal.
glosowanie na funkcjonalnosc? (autor: komisarz | data: 16/09/19 | godz.: 17:17) amd ma cie w dee.. uzytkowniku.
@up (autor: Conan Barbarian | data: 16/09/19 | godz.: 22:32) a couple of idiots
1% mniej FPS a efekty jak z kina (autor: ekspert_IT | data: 16/09/19 | godz.: 22:53) Niestety nVidia dodając fajnie wyglądający Ray Tracing obciążyła karty niemiłosiernie.... Czas chyba podkupić inżynierów z AMD to okiełznają zasobożerność Ray Tracingu :D
no tak trochę słabo... (autor: Qjanusz | data: 17/09/19 | godz.: 00:02) dać cukiereczka tanim Polarisom, a olać bardziej ekskluzywną Vegę. Mając Vegę, osobiście bym się chyba wkurzył. A nawet jeżeli nie, to już na pewno po informacji że mogę sobie głosować.
Terry modelowo spuścił maruderów na drzewo, aczkolwiek już od dawna wiadomo, że Vega to był drogi i średnio udany eksperyment w AMD, o którym każdy chce zapomnieć, jak tylko czerwonym udało się pozbyć Koduriego.
Niefajnie. (autor: Muchomor | data: 17/09/19 | godz.: 10:05) Dlatego długo jeszcze nic z ich kart nie wezmę. Dlatego też, musimy bulić tak dużo za karty Nvidii.
@up (autor: Qjanusz | data: 17/09/19 | godz.: 11:37) i właśnie dlatego żeby nie bulić tak dużo za karty nVidii, trzymamy kciuki za RDNA2.