Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 11 października 2019 
    

Stadia zapewni płynniejszą grę niż PC?


Autor: Wedelek | źródło: KitGuru | 05:01
(11)
Madj Bakar, wiceszef działu odpowiedzialnego za sprzęt w Google w wywiadzie dla magazynu Edge kreślił przyszłość usługi Stadia w samych jasnych barwach przekonując, że w niedalekiej przyszłości ich produkt zdobędzie przewagę nad tradycyjnym sprzętem do grania. Z uwagi na założenia tego projektu można by było pomyśleć, że chodzi przede wszystkim o uniwersalność tej usługi oraz niższe koszty zakupu sprzętu. Ponieważ gry są strumieniowane, więc na dobrą sprawę wystarczy nam nawet najtańszy smartfon. Odpada też konieczność stałej aktualizacji sprzętu.

Pan Madj jednak na tym nie poprzestał twierdząc, że gry uruchomione na Stadia będą bardziej responsywne od tytułów ogrywanych na lokalnym sprzęcie. Nawet najdroższym. Google jak widać jest pewne swego, wierzy bezgranicznie w swoją infrastrukturę oraz lekki system operacyjny i zdaje się zapominać o tak prozaicznych ograniczeniach jak szybkość interentu i opóźnienia w przesyle danych. Ta druga kwestia ma być ponoć rozwiązana odpowiednimi algorytmami i buforem. No cóż. Zobaczymy.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. U mnie się tnie (autor: Wedrowiec | data: 11/10/19 | godz.: 11:05)
    streamowanie przez steam z kompa na lapka po wifi :D
    A lapek roczny na 8250 U, stacjonarny tegoroczny na i5 9600K, obydwa 16GB RAMu. Więc o czym mowa.


  2. Zapewne (autor: ligand17 | data: 11/10/19 | godz.: 13:19)
    w trakcie testów w siedzibie firmy, gdzie gra była strumieniowana po 1Gb LAN wyszło, że platforma jest szybka i responsywna.
    Pożyjemy - zobaczymy.


  3. Zapewnienia można sobie wsadzić między bajki (autor: Sony Vaio Zamiatajo | data: 11/10/19 | godz.: 13:26)
    nawet przy najszybszym internecie, opóźnień nie da się ot tak zniwelować,do tego dochodzi odległość od DC. W dużych miastach internet jakoś chula,ale poza miastami jest jeszcze sporo do zrobienia. Pozatym pogoda też robi swoje

  4. ... (autor: power | data: 11/10/19 | godz.: 15:00)
    To jest marketingowy belkot. Fizyki nie oszukasz, im wieksza odleglosc od serwera tym wiekszy lag.

    Pomysl streamowania gier jest fajny, ale w tej formie jaka proponuje Gooogle to sie nie przyjmie (abonament za usluge + kupowanie gier). Gdyby Google nazwiazalo wspolprace z duzymi firmami (Steam, UPlay, Origin, Blizzard i innymi) i uzytkownik mogl grac na Stadia w gry, ktore juz kupil na Steam i innych platformach to wtedy byloby OK.
    Stadia w obecnej formie nie ma sensu, bo kto bedzie chcial placic drugi raz za te same gry? Jezeli pojda po rozum do glowy i dadza abonament na gry kupione na innych platformach to wtedy to ma sens.


  5. Madj Bakar (autor: pawel1207 | data: 11/10/19 | godz.: 17:50)
    omg ten koles opowiedzial tyle bzdur ze glowa mala ..fantasta i powie wszystko co chcecie byle byscie kupili produkt obcemu psu zaufal bym bardziej niz jemu typowy sprzedawca ryb :D swierza ryba? a swierza rano rozmrazalem :D..

  6. Zasada jest prosta (autor: pandy | data: 11/10/19 | godz.: 19:33)
    albo mały GOP (kiepska kompresja i duzy bitrate) i małe latency albo wiekszy GOP i mmniejszy bitrate kosztem podwyzszonego latency - załozmy 100fps czyli jedna klatka ma 20ms - przy GOP = 5 klatek to bedzie ok 100ms opoznienia - nie ma wacka bo to jest prawdziwa fizyka - nawet gdyby google w jakis magiczny sposob obszedl pewne opzoneinia kodekow (np uzywajac motion vector z gry a nie z analizy kodeka) to i tak tych ograniczne sie nie przeskoczy - no chyba ze zalozenie jest takie ze strumieniujemy z 100Mbps lub wiecej...

  7. @6. (autor: Mariosti | data: 12/10/19 | godz.: 00:03)
    Lol, jakie 100fps. Będziesz miał płynne kinowe prawie 30fps stale, a responsywne będzie jak będziesz miał pełne opóźnienie w granicach 200ms. Ludzie przyzwyczają się do wszystkiego tylko nie do nagłego ścinania fps, to zawsze widać i nie da się przyzwyczaić do tego.

  8. czyli krótko mówiąc (autor: Sony Vaio Zamiatajo | data: 12/10/19 | godz.: 00:32)
    lagi w grach na Stadia będą przerywane reklamami Googla :D

  9. @1.. (autor: d3k | data: 12/10/19 | godz.: 05:46)
    No to masz bardzo kiepską siec wewnętrzną.

  10. Czysta fantastyka (autor: CharlieBrown | data: 12/10/19 | godz.: 09:00)
    przy obecnym stanie, zwłaszcza w Polsce za ukrytą żelazną kurtyną.

  11. W zasadzie pomysl jest prosty... (autor: gantrithor | data: 13/10/19 | godz.: 22:28)
    google w swojej usludze stadia chce wykozystac sztuczna inteligencje do minimalnego przewidywania poczynan gracza , przewidywania na 10 ms czasu w przod nie powinny byc zbyt zasobozerne jednak sa tego pewne konsekwencje , kiedys grajac w world of warcraft mialem ms okolo 600 heh gra byla dosc tolerancyjna ale w pvp takie opoznienia byly mordercze , pamietam jak moja postac co jakis czas biegla w inna strone niz ja sobie zdecydowalem lub cofala sie do miejsca gdzie powinna byc sekunde wczesniej.

    Identycznie bedzie z systemem ujemnego laga google stadia , ai przewidzi ze gracz pojdzie w lewo a ten chcial by podskoczyc system podobny do przewidywania skokow w procesorach , przewidywanie skokow sie czasami myli wiec i ai bedzie sie mylilo , bedzie to troche przypominalo obraz z nawigacji samochodowej dopoki jedziesz prosto to strzalka na ekranie tez przesowa sie prosto ale gwaltownie zmien kierunek jazdy lub sie zatrzymaj a strzalka na nawigacji zglupieje i dopiero sie ogarnie po sekundzie lub dwoch.

    Moim zdaniem dosc watpliwe rozwiazanie i dosc tanie porownanie do lokalnego sprzetu.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.