Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Czwartek 17 października 2019 
    

World of Tanks wkrótce otrzyma Ray Tracing


Autor: Zbyszek | źródło: World of Tanks Polska | 17:50
(11)
Już niedługo fani gry World of Tanks będą mogli cieszyć się lepszymi efektami graficznymi. Wszystko dzięki temu, że do WoT dodana zostanie technika śledzenia promieni (Ray Tracing), która będzie odpowiadać za generowanie realistycznych efektów oświetlenia i cieni. Efekty najbardziej widoczne będą w cieniach rzucanych przez elementy czołgu na ich powierzchnię, lub przez całe czołgi na otaczający grunt. Co więcej, włączenie RT nie będzie wymagać kart Nvidia RTX. Ma byc to zasługa współpracy firmy Wargaming – wydawcy gry World of Tanks z Intelem, która doprowadziła do stworzenia techniki renderowania z wykorzystaniem Ray Tracingu - bez udziału karty graficznej ze sprzętowym wsparcie dla RT.

Twórcy World of Tanks, we współpracy z zespołem Intel Advanced Rendering Engineering wykorzystali bibliotekę Intel Embree, dzięki której większa część wymaganych obliczeń zostanie przeniesiona z GPU do CPU. W praktyce oznacza to realizację efektu RT bez wsparcia sprzętowego ze strony GPU.




 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. RT wspierane przez CPU, (autor: Qjanusz | data: 17/10/19 | godz.: 18:25)
    oraz przetwarzanie współbieżne, gdzie nacisk idzie na ilość rdzeni w procku. To wszystko firmowane przez Intela :-)
    Plus satysfakcja przedstawiciela Intela z tego, że WoT z RT będzie mogła być uruchomiona na laptopach z Intelem CPU+IGP na pokładzie. Lubię nowinki, lubię RT, ale chyba nie o to chodziło.

    Pomijając już praktycznie zerową wartość dodaną w aspekcie wizualnym, ciekawą minę muszę mieć pracownicy nVidii podczas oglądania tego filmiku :-)

    Oj coś czuję w kościach że hybrydowy RT od AMD będzie taką samą kaszaną, gdzie najbardziej będzie widoczny marketing ze swoim "Ray tracing".


  2. Pisilab zrobił testy na Ryzenie 7 3700X i Radziu RX 590 (autor: Dziadek Żniwiarz | data: 17/10/19 | godz.: 18:44)
    FPS-y spadły o połowę.
    Przy tak niewielkiej poprawie grafiki gra niewarta świeczki.


  3. ktos jeszcze gra (autor: MacLeod | data: 17/10/19 | godz.: 20:05)
    w world of premiums?:D wlaczylem ostatnio po 2 latach przerwy, godzina i bye:)

  4. @Qjanusz (autor: Dzban | data: 17/10/19 | godz.: 20:08)
    Cienie wyglądają dużo lepiej. To jest opcja do najmocniejszych konfiguracji. U mnie na ryzenie 1900X i Vega 56 nowe demo encore rt pokazuje 24000 na najwyższych detalach i 12000 po włączeniu RT. Wszystko bardzo płynnie chodzi.

  5. ten intelowski RT (autor: mirek190 | data: 17/10/19 | godz.: 22:32)
    dziala tylko na cieniach ...to taki bieda RT :-D

  6. @temat (autor: Dzban | data: 18/10/19 | godz.: 08:20)
    Programiści z Wargaming używają go tylko do cieni. To ciekawy pomysł i nie aż tak wymagający wydajnościowo. Jak by chcieli to pewnie użyli by go szerzej ale obawiają się że wydajność będzie za niska a wielu ich graczy ma słabe komputery. Więc dodają nowości stopniowo. Dawno nie grałem teraz może trochę pogram w Wot żeby zobaczyć jak bardzo się zmienił przez 3 lata.

  7. @Dzban (autor: Qjanusz | data: 18/10/19 | godz.: 09:44)
    oglądając filmik na yt (lewa strona bez ficzerka, prawa z ficzerkiem) różnicy nie widzę. Stopklatka i delikatną różnicę widać, ale też nie zawsze. Podczas rozgrywki - nie ma takiej opcji żeby gracz cokolwiek dostrzegł.
    Żeby nie było... technika sama w sobie jest ok, ale najwidoczniej malowanie rastrem doszło do takiej perfekcji, że takie półśrodki z newska nie mają większego sensu.
    Aczkolwiek jak ktoś ma zapas mocy...


  8. przecierz (autor: pawel1207 | data: 18/10/19 | godz.: 11:23)
    on jedy nie urzyli technik rt w zasadzie do generowania cieni ..
    wiec owszem promienie sie sledzi ale no wlasnie warto zobaczyc jak oni to zrobili .. i sie posmiac z oznaczenia rt w wot :D.


  9. @8. (autor: Mariosti | data: 18/10/19 | godz.: 12:36)
    Lol, śledzi się oczywiście promienie, czyli jest to dosłownie ray tracing, a że nie jest zastosowany do liczenia całego oświetlenia sceny tylko do wysokiej rozdzielczości cieni czołgów na ekranie to już inna kwestia.

    To tak jakbyś powiedział że pożar lasu to nie pożar bo nie płonie cały świat...


  10. @: Dzban (autor: Hitman | data: 18/10/19 | godz.: 16:41)
    Widzę że proc i ilość rdzeni nie ma znaczenia na pentium z tą samą grafiką mam te same wyniki. Słowem nie popisali się.

  11. @8 taa (autor: pawel1207 | data: 19/10/19 | godz.: 05:52)
    porownanie z dupy wziete ognisko to nie pozar :D raytracing naa takim oziomie to demka z amigi 20 lat temu zapewnialy to ze sledzi sie promienie :D no coz mozna tez fiata 125 nazywac smochodem wyscigowym bo przecierz to wloska konstrukcja tak samo jak ferrari .. mimo wszystko dodanie marketingowo rt w tym przypadku wzbudza u mnie jedynie smiech :D

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.