Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 14 listopada 2019 
    

W sklepach spadają ceny Ryzenów 2. generacji


Autor: Zbyszek | 22:28
(31)
W ostatnim czasie w sklepach kolejny raz spadają ceny procesorów Ryzen 2. generacji. Flagowy model poprzedniej generacji, 8-rdzeniowy Ryzen 7 2700X, którego cena po premierze nowszych procesorów została obniżona do 250 dolarów, jest obecnie w wielu sklepach dostępny za około 180 USD, a 6-rdzeniowy Ryzen 5 2600X za mniej niż 150 dolarów. Co więcej pojedyncze sklepy oferują te CPU jeszcze taniej, np. Micro Center obydwa modele oferuje za 129,99 USD. Obniżki cen są widoczne także w polskich sklepach, gdzie Ryzena 7 2700X można otrzymać za około 750 złotych, a Ryzena 5 2600X za nieco ponad 600 złotych.

W efekcie Ryzen 7 2700X jest obecnie o prawie 150 złotych tańszy aniżeli najsłabszy przedstawiciel trzeciej generacji tych procesorów - 6 rdzeniowy Ryzen 5 3600, którego koszt zakupu to obecnie najczęściej 880-900 złotych.

Porównując natomiast modele 8-rdzeniowe, obecnie za Ryzena 7 2700X trzeba zapłacić o połowę mniej, aniżeli za Ryzena 7 3700X.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. AMD (autor: Conan Barbarian | data: 15/11/19 | godz.: 09:25)
    AMD postanowiło wyleczyć Intela z niemocy produkcyjnej. Kuracja jest na całym froncie.

  2. Ryzen 7 2700X za 750 pln to bardzo dobra opcja, (autor: Qjanusz | data: 15/11/19 | godz.: 10:22)
    której trochę mniejsza wydajność od odpowiednika Zen2, nic nie ujmuje przy tej cenie.

  3. ... (autor: piatek79 | data: 15/11/19 | godz.: 13:31)
    Tak, to fakt, że cena na takim poziomie rozwiewa wszelkie wątpliwości co do wyboru procesora AMD vs Intel. Sam posiadając płytę z chipset'em x270 i procesorem Intel i3-6100 mogę zapomnieć o rozbudowie tego zestawu, bo w ramach upgrade'u mogę zapakować do niej maksymalnie i7-7700 za cenę ~1425 zł (nie mówię o modelu z "K", nie interesuje mnie podkręcanie) + koszty rozsądnego wentylatora ~150 zł. Budując nowy zestaw oparty o przedmiotowy model AMD mam
    procesor za ~750 zł z wentylatorem (podkreślam stock'owy mi wystarczy bo nie będę bawił się w OC) + pierwsza z brzegu nie "gejmingowa" płyta ~ 400 zł (też teraz takiej nie mam) daje mi kwotę 1150 zł + w cenie samego procesora Intel'a
    zostaje mi na 16 GB ram licząc circa 300 zł. Podkreślam, moje podejście jest czysto ekonomiczne bez napinania się na różnicę 5 kl/s w jakiejś tam grze. Mówię o zestawie do od czasu do czasu pogrania raczej w klasyki i postawienia ze 2-3 maszyn wirtualnych w celach edukacyjnych


  4. @up (autor: Conan Barbarian | data: 15/11/19 | godz.: 14:16)
    Mała korekta ceny płyty (bez OC): https://www.ceneo.pl/67586735

  5. Intel już jest kuracjuszem od ponad dwóch lat. (autor: Mario1978 | data: 15/11/19 | godz.: 14:37)
    Na szczęście dla konsumenta wybierającego produkty AMD są ludzie chętni dalej kupować procesory od Intela i takich ludzi powinniśmy cenić.Nigdy nie było dobrze gdy jedna strona byłą wybierana bardziej od drugiej bo to powodowało wzrost cen.Oczywiście udokumentowanym przykładem są tu firmy Amerykańskie , które wmawiają konsumentowi , że dobry towar kosztuje krocie.Do oficjalnej wiadomości powinny być podawane informacje na temat całych kosztów produkcji danego urządzenia/układu we wszystkich kategoriach by mieć wgląd na to kto nas więcej kroi.
    Tak po za tym dziękuję i gratuluje zakupu produktów Intela bo w ten sposób pomagacie innym wybrać produkty AMD.


  6. Spada popyt to spadaja ceny (autor: komisarz | data: 15/11/19 | godz.: 14:40)
    jakos intel nie musial obnizac cen przez cale lata. AMD musi, widac nie jest az tak rozowo.

    Owszem, gdyby dzis kupowal PC i chial model 8 rdzeniowy, to pewnie wybralbym AMD. Ale przesiadka z i7 nie ma zadnego sensu, chyba ze ktos te 8 rdzeni faktycznie wykorzystuje. Wrecz przeciwnie, taki 6700k czy 7700k jest szybsze niz AMD w wiekszscoi zastosowan, a to przeciez procesory sprzed 4 lat.


  7. @up (autor: Conan Barbarian | data: 15/11/19 | godz.: 15:31)
    Tak, tak, opowiadaj sobie dalej te historyjki.
    AMD obniża ceny CPU poprzedniej generacji, gdyż ZEN2 jest na tyle dobry, że ceny są zawyżane przez sklepy a atrakcyjność tak duża, że stary ZEN+ na tym cierpi. Cierpi też Intel, a ból niebieskiej dupy widzą już wszyscy.


  8. @6. (autor: jaross | data: 15/11/19 | godz.: 15:32)
    Bredzisz. 2700 to stary procesor produkowany w starszym procesie - to chyba oczywiste że będzie tańszy.

  9. A za rok (autor: Zbyszek.J | data: 15/11/19 | godz.: 16:02)
    Ryzen 3600 za 600 złotych i Ryzen 3700X za 1000 zł

  10. @Qjanusz (autor: Conan Barbarian | data: 15/11/19 | godz.: 16:15)
    Ryzen 2700X wydaje się zbyt mocno przeceniony (<750zł), ale przegania go (szczególnie w jednym wątku) 3600, który ma TDP 65W a nie 105W. W testach poboru mocy ZEN+ bardzo źle się prezentuje na tle ZEN2. Wielkim plusem 2700X jest 8c/16t w super cenie wliczając też piękny wiatrak do niego dołączony.
    Ogólnie ceny Ryzenów są tak dobrze dobrane, że naprawdę trudno dokonać wyboru jednoznacznego.


  11. @4. (autor: piatek79 | data: 15/11/19 | godz.: 17:30)
    Tak, zgadzam się ale, nie podawałem konkretnego producenta płyty i chipset'u a rozrzut cen w tym segmencie jest 300 - 500 zł więc dałem średnią. Twoja uwaga jest trafna na takim zestawie można jeszcze 100 zł zejść. Zdaję sobie sprawę, że procesory te choć porównywalne mogą być dla niektórych "leciwe" ale chodziło o pokazanie konkretnego przykładu kalkulacji. Aby być obiektywnym, to przyznaję, sam osobiście zakończyłem przygodę z AMD na czasach Duron'a i tym, że nie wszystko wtedy działało na AMD i doszedłem do wniosku, że za jakość trzeba płacić i wybór padł na Intela jako nazwijmy to główny nurt. Po latach wydaje się, że ta proporcja zaczyna się odwracać i następuje ciekawa konkurencja. której nie było do tej pory na rynku. To wszystko oczywiście w imię walki o klienta czyli nas ale również z pożytkiem dla nas bo jest jakaś alternatywa na dość skostniałym rynku.

  12. @up (autor: Conan Barbarian | data: 15/11/19 | godz.: 20:30)
    Ciekawe, właśnie na morele w "alarm cenowy" ta płyta jest za 255zł, a przecież to jest konstrukcja na B450. Masakra rynku Ryzenami trwa w najlepsze.

  13. A AMD naprawiło już (autor: Remek | data: 15/11/19 | godz.: 21:52)
    problemy z kompatybilnością z aplikacjami Adobe?

  14. W przyszłym roku kolejne obniżki bo Zen 3 się zbliża. (autor: Mario1978 | data: 16/11/19 | godz.: 06:16)
    GF już ma wzięcie na swoje nowo dopracowane 12nm+ więc akurat w sam raz do I/O dla AMD.Cisną tymi generacjami tak mocno , że Intelowi jeszcze trochę i marży zabraknie.Ważne , że Intel sporo ludzi przyzwyczaił do siebie i to jak z żoną, jaka by nie była trzeba ją wspierać.Tylko będzie coraz trudniej Intelowi bo tylko iskierka w postaci lepszego kodu wykorzystującego sprawniej układy każdego z producentów będzie prawdziwym problemem tej korporacji.Można dodać , że to jest być albo nie być Intela.

  15. GlobalFoundries (autor: Zbyszek.J | data: 16/11/19 | godz.: 12:04)
    nie powinien rezygnować z wdrożenia 7nm na ponad półmetku tych prac. Zrezygnowali bo po 1 to był drogi w opracowaniu proces a po drugie TSMC ich wyprzedziło i uznali, że byliby ze swoim 7nm za późno żeby się zwrócił - taka jest przynajmniej oficjalna wersja.

    Teraz przy coraz większych problemach z TSMC z zaspokojeniem zapotrzebowania na 7nm, Global miałby okazję zarobić na swoim 7nm. Ponadto skoro opłaca im się długo klepac swoje 12nm, to mogliby klepać 7nm nawet do 2025 i by się zwrócił

    No ale widocznie dla szejków był to zbyt trudny biznes - ze zbyt późną i za małą stopą zwrotu.


  16. @up (autor: Saturn64 | data: 16/11/19 | godz.: 17:02)
    ZbyszekJ. Nie wiem czy słyszałeś, że TSMC i GF doszli do porozumienia i wymienili się wszystkimi patentami. Skorzystają na tym obie firmy. Prawdopodobnie GF szybciej wdroży 7nm i nowsze procesy.



  17. @03 (autor: rzymo | data: 16/11/19 | godz.: 17:26)
    Tyle że koszty rozsądnego wentylatora musisz ponieść także w przypadku Ryzena (tak, temp limituje boost).
    Jeśli masz płytę na Z, to jednak 7700 + szybkie pamięci cały czas jest lepszą opcją (do grania) niż 3600 + szybkie pamięci. 6700k/7700k wysunie się jeszcze mocniej na prowadzenie...


  18. @ Saturn (autor: Zbyszek.J | data: 16/11/19 | godz.: 21:29)
    To nie tak że wymienili się wszystkimi patentami. Nieprawda. Po co TSMC miałoby dawać nieograniczony dostęp do swojego 7nm komuś, kto tej technologii nie ma, nie dostając zbyt wiele w zamian?

    Wycofali swoje pozwy i udostępnili sobie nawzajem tylko te patenty, których naruszanie kwestionowała druga strona. W przypadku pozostałych patentów, umowa dopuszcza możliwość do ich dostępu np za odpłatnością lub wzamian za inny równie istotny patent.


  19. @ZbyszekJ (autor: Saturn64 | data: 16/11/19 | godz.: 22:19)
    Nie zgadzam się: https://www.juve-patent.com/...-licence-agreement/

    Globalfoundries i TSMC starły się późnym latem, kiedy Globalfoundries pozwał Tajwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) w USA i Niemczech o ponad 16 patentów. Pod koniec września TSMC walczyło z GF z pozwami dotyczącymi 25 patentów.

    Ale pozwy należą do historii, zanim sąd rozpoznał choćby jedną sprawę. Producenci ogłosili utworzenie globalnej umowy o wzajemnym licencjonowaniu . Obejmuje to wszystkie obecne patenty posiadane przez obie firmy, a także wszelkie inne patenty zgłoszone w ciągu następnych dziesięciu lat.


  20. @Up (autor: Saturn64 | data: 16/11/19 | godz.: 22:24)
    Chodzi o dostęp obu firmom do licencji posiadanych przez konkurencję. Dla TSMC GlobalFoundries jest małą firmą. Ale ma znaczące patenty przejęte także po zakupie fabryk IBM. Dla TSMC konkurencję jest Samsung i zawsze lepiej mieć dodatkową możliwość pozyskania patentów i szybciej opracować nowy proces niż szukać własnych dróg do osiągnięcia celu.

  21. @17 (autor: Conan Barbarian | data: 16/11/19 | godz.: 23:04)
    Ten 7700K jest dostępny w nielicznych sklepach za 2100 zł, więc kiepsko to wygląda. Tym bardziej, że walka o kilka niewidocznych fps-ów więcej (nad takim 2700X za 750zł) pozbawiona jest sensu.

  22. @ Saturn64 # 19 (autor: Zbyszek.J | data: 16/11/19 | godz.: 23:29)
    czy rozumiesz, że to nie jest dostęp jak w szkolnej bibliotece dostęp do książki - "chcę ten patent, dajcie mi".

    Dla obu stron jest to dostęp typu "chcę ten patent - ok, 30 milionów USD". Tylko że TSMC znacznie rzadziej będzie potrzebować patentów GF, aniżeli GF patentów TSMC...


  23. Gdyby (autor: biuro74 | data: 17/11/19 | godz.: 00:30)
    byly w ogole jakies plyty glowne ze SLI i PCI pod Ryzena, to juz dawno bym sie przesiadl. Odgrzewane klocki Biostara raczej srednio mnie przekonuja.

  24. @biuro74: a co masz do Biostara? (autor: zartie | data: 17/11/19 | godz.: 12:51)
    To firma, która przygarnęła inżynierów Abita. Miałem w ręku używki wyższych modeli Biostara i stwierdzam, że rzadko się spotyka tak dopracowane płyty.
    Płyty pod Ryzena wyposażone w PCI i 2 PCIe x16 miał Asus, ale nie mam pewności, czy był model łączący PCI z obsługą SLI.


  25. Tak z innej beczki (autor: PCCPU | data: 17/11/19 | godz.: 16:05)
    Rdzeń Intela Toremont który ma dwa klastry dekodowania x86, sumarycznie 6 dekoderów i tak jak Sunny Cove 10 portów wykonawczych. Ciekawe czy Toremont mógłby być wskazówką na to jak będą wyglądały przyszłe wysokowydajne rdzenie Intela.

  26. CDN (autor: PCCPU | data: 17/11/19 | godz.: 16:11)
    Rdzeń Toremont ma zunifikowany scheduler i 5ALU.

  27. Edit (autor: PCCPU | data: 17/11/19 | godz.: 21:03)
    Mój błąd bo Toremont ma scheduler podobny do tego z Zen, czyli generalnie osobny dla każdego portu ALU i nie ma 5 ALU tylko 3 a dodatkowe 2 ALU to jednostki wektorowe z FPU.

  28. x-kom (autor: Conan Barbarian | data: 17/11/19 | godz.: 22:23)
    Ryzen 2700X w cenie 739zł + w gratisie "The Outer Worlds" lub "Borderlands 3". Dobrego chłodzenia w zestawie nie wspomnę.
    Coś podobnego w tej cenie u Intela się znajdzie?


  29. @ up (autor: Zbyszek.J | data: 18/11/19 | godz.: 01:04)
    gdy 3 lata temu 600 zł kosztowało i3-6100, a za najtańsze i5 4c/4t trzeba było zapłacić 950zł, to 750 zł za R7 2700x jest jak promocja dekady

  30. @15. (autor: pwil2 | data: 20/11/19 | godz.: 01:45)
    Im się jeszcze dotychczasowy 14nm proces nie zwrócił, a nie mają fabow, które mogliby modernizować ze starszego sprzętu. Przeczekają jeszcze trochę i wprzeskoczą na usprawnione 7nm lub niżej.

    Szejkownie władowali już masę $$$ i nie przyniosło to jeszcze zysków, więc się nie dziwię.


  31. Niższe ceny... (autor: Majster | data: 21/11/19 | godz.: 18:10)
    Chcą nabrać ludzi na te śmieci, więc dlatego cena w dół leci.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.