Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Środa 18 grudnia 2019 
    

AMD wprowadza biblioteki FEMFX do symulacji odkształceń w grach


Autor: Wedelek | źródło: AMD | 05:44
(10)
AMD oddało w ręce deweloperów nowe biblioteki do tworzenia zaawansowanych modeli zachowania i destrukcji obiektów w grach. Narzędzie o nazwie FEMFX korzysta z metody FEM (Metoda Elementu Skończonego) do realistycznego symulowania wytrzymałości materiału, jego naprężenia, a także odkształcania. Jest to zaawansowana metoda rozwiązywania układów równań różniczkowych opierająca się na tzw. dyskretyzacji. Obiekty stałe są w tym przypadku reprezentowane jako siatka czworościennych elementów z których każdy ma własne parametry materiałowe, kontrolujące jego sztywność, sposób zmiany objętości i deformacji oraz granice naprężeń, w których dochodzi do pęknięcia lub deformacji plastycznej (trwałej).

Co istotne biblioteki są w pełni otwarte, a wszystkie obliczenia świetnie się skalują, więc im więcej rdzeni ma procesor, tym szybciej liczony jest model zachowania obiektu. AMD wbudowało w FEMFX gotowe pakiety właściwości różnych ciał, takich jak drewno, metal, plastik czy szkło, ale nic nie stoi na przeszkodzie by z nich zrezygnować na rzecz własnych ustawień. Te można zresztą zmieniać w locie, symulując przy tym np. zmiany w temperaturze otoczenia.

Producent podkreśla, że nie ma aspiracji by FEMFX zastąpił obecne rozwiązania i jest świadom tego, że raczej do tego nie dojdzie. Nowe biblioteki mają po prostu stanowić uzupełnienie dla klasycznego podejścia do destrukcji otoczenia.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Zamiast fabuły będzie gniecenie buły. (autor: Micky | data: 18/12/19 | godz.: 08:26)
    jw.

  2. kolejny krok (autor: Mario2k | data: 18/12/19 | godz.: 10:41)
    Na drodze znacznej poprawy środowiska w grach.

  3. Nie dziwię się , że dopiero teraz o tym mówią bo rynek gier (autor: Mario1978 | data: 18/12/19 | godz.: 13:21)
    ma być napędzany przez konsole a nie przez indywidualne technologie AMD.Oczywiście tak jak z Ray Tracing sama Nvidia nie jest w stanie nic zrobić by tytułów gier z ich podejściem do tych obliczeń było jak najwięcej.To właśnie konsole mają wpływ na rozwój a AMD nie może wychodzić przed szereg do czasu jak także ich rozwiązania będą miały premierę w konsolach nowej generacji.
    Gdyby konsole nowej generacji pojawić się miały w 2017 roku to takie coś już byśmy mieli od 2018 roku na grach w PC ponieważ nawet taki R7 1700 już radziłby by sobie z tym.Ale czy lepszy efekt tym pewnie większa ilość rdzeni/wątków będzie potrzebna.Suwak ustawień w opcjach graficznych dla CPU od Low do Ultra trzeba będzie przywitać z otwartymi rękoma.W końcu będzie można być zadowolonym bo na tą chwilę czeka się od lat jak CPU będzie wykonywał co raz więcej obliczeń w grach gdyż po prostu może.


  4. toż to fizyka w grze tylko że bardzo wczesnej fazie (autor: Baraka | data: 18/12/19 | godz.: 22:02)
    swego czasu fanboje AMD wyśmiewali NV,że ich fizyka się nie przymie itd.Teraz każda dobra gra zawiera fizyke NV.AMD widać chce tego samego,sa o parę lat do tyły za NV

  5. @Baraka (autor: Dzban | data: 18/12/19 | godz.: 23:19)
    To podaj przykład dobrej gry "z fizyką NV". Ja nie znam takiego przykładu.

  6. Dzban (autor: pawel1207 | data: 19/12/19 | godz.: 01:31)
    ale z physx to cos tam jest a on tez od nv jest ..


  7. @5: proszę bardzo: (autor: Baraka | data: 19/12/19 | godz.: 14:34)
    Numer 1:The Witcher 3: Wild Hunt - najlepiej wykorzystuje aspekty fizyki w grze
    NUmer 2: Mirror’s Edge
    Numer 3: Alice: Madness Returns
    A tak poza tym
    Assassin’s Creed: Origins , Borderlands 2, Borderlands Pre Sequel, Mafia II, Killing Floor II , Project Cars 2
    Dishonored Defintive Edition , Dishonored 2 , Metro: Last Light Redux , Metro: Exodus, Batman: Arkham Knight , Fallout 4


  8. kiedyś pamiętam AMD zaangażował się w wspieranie silnika fizyki Bullet (autor: Qjanusz | data: 21/12/19 | godz.: 00:47)
    opartego oczywiście na OpenCL.

    Dzisiaj FEMFX wygląda mi na propozycję implementacji fizyki w grach na nowe konsole. Developer dostanie darmowe FEMFX i od cholery wydajnych rdzeni ZEN2 w chipach do nowych konsol. Dlaczego miałby nie skorzystać.


  9. @7 gralem w Alice: Madness Returns na ps4... (autor: gantrithor | data: 21/12/19 | godz.: 19:48)
    i fizyka wyglada indentycznie jak na PC a nie przypominam sobie aby nvidia miala cos wspolnego z ps4...

  10. Qjanusz (autor: pawel1207 | data: 22/12/19 | godz.: 15:48)
    a no dlatego ze physx jest lepszy daje wieksze mozliwosci jest bardziej uniwersalny obsluguje wiecej efektow przy czym i tak jest liczony w wieszosci na cpu poza tym jest dobra dokumentacja no i nv zawsze pomoze czego o amd juz powiedziec nie mozna :D przyklad z opencl chocby :D wbre pozorom to bardzo dobry silnik no chyba ze amd stworzy cos lepszego .

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.