AMD wprowadza biblioteki FEMFX do symulacji odkształceń w grach
Autor: Wedelek | źródło: AMD | 05:44
(10)
AMD oddało w ręce deweloperów nowe biblioteki do tworzenia zaawansowanych modeli zachowania i destrukcji obiektów w grach. Narzędzie o nazwie FEMFX korzysta z metody FEM (Metoda Elementu Skończonego) do realistycznego symulowania wytrzymałości materiału, jego naprężenia, a także odkształcania. Jest to zaawansowana metoda rozwiązywania układów równań różniczkowych opierająca się na tzw. dyskretyzacji. Obiekty stałe są w tym przypadku reprezentowane jako siatka czworościennych elementów z których każdy ma własne parametry materiałowe, kontrolujące jego sztywność, sposób zmiany objętości i deformacji oraz granice naprężeń, w których dochodzi do pęknięcia lub deformacji plastycznej (trwałej).
Co istotne biblioteki są w pełni otwarte, a wszystkie obliczenia świetnie się skalują, więc im więcej rdzeni ma procesor, tym szybciej liczony jest model zachowania obiektu. AMD wbudowało w FEMFX gotowe pakiety właściwości różnych ciał, takich jak drewno, metal, plastik czy szkło, ale nic nie stoi na przeszkodzie by z nich zrezygnować na rzecz własnych ustawień. Te można zresztą zmieniać w locie, symulując przy tym np. zmiany w temperaturze otoczenia.
Producent podkreśla, że nie ma aspiracji by FEMFX zastąpił obecne rozwiązania i jest świadom tego, że raczej do tego nie dojdzie. Nowe biblioteki mają po prostu stanowić uzupełnienie dla klasycznego podejścia do destrukcji otoczenia.
K O M E N T A R Z E
Zamiast fabuły będzie gniecenie buły. (autor: Micky | data: 18/12/19 | godz.: 08:26) jw.
kolejny krok (autor: Mario2k | data: 18/12/19 | godz.: 10:41) Na drodze znacznej poprawy środowiska w grach.
Nie dziwię się , że dopiero teraz o tym mówią bo rynek gier (autor: Mario1978 | data: 18/12/19 | godz.: 13:21) ma być napędzany przez konsole a nie przez indywidualne technologie AMD.Oczywiście tak jak z Ray Tracing sama Nvidia nie jest w stanie nic zrobić by tytułów gier z ich podejściem do tych obliczeń było jak najwięcej.To właśnie konsole mają wpływ na rozwój a AMD nie może wychodzić przed szereg do czasu jak także ich rozwiązania będą miały premierę w konsolach nowej generacji.
Gdyby konsole nowej generacji pojawić się miały w 2017 roku to takie coś już byśmy mieli od 2018 roku na grach w PC ponieważ nawet taki R7 1700 już radziłby by sobie z tym.Ale czy lepszy efekt tym pewnie większa ilość rdzeni/wątków będzie potrzebna.Suwak ustawień w opcjach graficznych dla CPU od Low do Ultra trzeba będzie przywitać z otwartymi rękoma.W końcu będzie można być zadowolonym bo na tą chwilę czeka się od lat jak CPU będzie wykonywał co raz więcej obliczeń w grach gdyż po prostu może.
toż to fizyka w grze tylko że bardzo wczesnej fazie (autor: Baraka | data: 18/12/19 | godz.: 22:02) swego czasu fanboje AMD wyśmiewali NV,że ich fizyka się nie przymie itd.Teraz każda dobra gra zawiera fizyke NV.AMD widać chce tego samego,sa o parę lat do tyły za NV
@Baraka (autor: Dzban | data: 18/12/19 | godz.: 23:19) To podaj przykład dobrej gry "z fizyką NV". Ja nie znam takiego przykładu.
Dzban (autor: pawel1207 | data: 19/12/19 | godz.: 01:31) ale z physx to cos tam jest a on tez od nv jest ..
@5: proszę bardzo: (autor: Baraka | data: 19/12/19 | godz.: 14:34) Numer 1:The Witcher 3: Wild Hunt - najlepiej wykorzystuje aspekty fizyki w grze
NUmer 2: Mirror’s Edge
Numer 3: Alice: Madness Returns
A tak poza tym
Assassin’s Creed: Origins , Borderlands 2, Borderlands Pre Sequel, Mafia II, Killing Floor II , Project Cars 2
Dishonored Defintive Edition , Dishonored 2 , Metro: Last Light Redux , Metro: Exodus, Batman: Arkham Knight , Fallout 4
kiedyś pamiętam AMD zaangażował się w wspieranie silnika fizyki Bullet (autor: Qjanusz | data: 21/12/19 | godz.: 00:47) opartego oczywiście na OpenCL.
Dzisiaj FEMFX wygląda mi na propozycję implementacji fizyki w grach na nowe konsole. Developer dostanie darmowe FEMFX i od cholery wydajnych rdzeni ZEN2 w chipach do nowych konsol. Dlaczego miałby nie skorzystać.
@7 gralem w Alice: Madness Returns na ps4... (autor: gantrithor | data: 21/12/19 | godz.: 19:48) i fizyka wyglada indentycznie jak na PC a nie przypominam sobie aby nvidia miala cos wspolnego z ps4...
Qjanusz (autor: pawel1207 | data: 22/12/19 | godz.: 15:48) a no dlatego ze physx jest lepszy daje wieksze mozliwosci jest bardziej uniwersalny obsluguje wiecej efektow przy czym i tak jest liczony w wieszosci na cpu poza tym jest dobra dokumentacja no i nv zawsze pomoze czego o amd juz powiedziec nie mozna :D przyklad z opencl chocby :D wbre pozorom to bardzo dobry silnik no chyba ze amd stworzy cos lepszego .
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.