TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Sobota 28 grudnia 2019 |
|
|
|
RayTracing w PlayStation 5 nie będzie obsługiwany przez GPU AMD ? Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 15:08 |
(5) | Nadchodzący 2020 roku upłynie pod znakiem premier konsol nowej generacji - Xbox Series X oraz PlayStation 5. Obie konsole otrzymają najnowsze podzespoły, w tym szybkie nośniki SSD NVMe, oraz procesory AMD z architekturą ZEN 2 i układy graficzne z architekturą Navi. Według informatora o nicku Komachi, który już wcześniej dostarczał wiarygodnych informacji na temat przyszłych premier, funkcja śledzenia promieni (Ray Tracing) w PlayStation 5 nie będzie jednak obsługiwana przez układ graficzny dostarczony przez AMD. Dotarł on do informacji na temat próbek inżynierskich układów o nazwie kodowej Sparkman, Arden, Oberon oraz Ariel.
Dwa pierwsze z nich znajdą się w Xbox Series X, natomiast Oberon i Ariel powstają dla PlayStation 5. Próbki inżynierskie GPU dla PlayStation 5 mają według przecieków bazować na architekturze Navi pierwszej generacji, nieposiadającej sprzętowej akceleracji dla śledzenia promieni (Ray Tracingu). Liczba bloków CU wynosi w nich 36, co oznacza 2304 procesory strumieniowe.
Jeśli to prawda, to zastanawiające jest jaki odrębny układ graficzny i jakiego producenta zostanie zastosowany w PlayStation 5 do obliczeń związanych ze śledzeniem promieni.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- znowu pakują stare bebechy (autor: Mario2k | data: 29/12/19 | godz.: 22:28)
Pod nową nazwą w nowym opakowaniu ,konsolowcy są mało wymagający ,grunt to że jest nazwa PS5
- @up (autor: Franz | data: 30/12/19 | godz.: 11:10)
opierasz swoją tezę na tweecie jakiegoś nerda ? Zobaczymy jak Sony i MS rzeczywiście pokażą co i jak wtedy będzie można snuć wnioski jak powyżej.
- @Konsole muszą być dopracowane (autor: pwil2 | data: 31/12/19 | godz.: 08:48)
na tyle, by przez kolejne lata nie wprowadzać istotnych poprawek poza przeniesieniem na niższy proces. Po kilku latach będzie czas na refresh.
Siłą konsol jest to, że te miliony konsol ma te same bebechy i optymalizacje przeprowadza się raz dla tych milionów konsol, więc każde trochę $$ za +5% wydajności ma ogromny sens.
- Ładnie jadą po Sony jaką to słabą generację będą mieli w przypadku PS5. (autor: Mario1978 | data: 31/12/19 | godz.: 14:28)
A Sony siedzi cichutko.No to CES 2020 zapowiada się niezwykle udanie więc mamy szansę dostać na prawdę fajne Szoł nawet w wykonaniu Sony.Pewnie główna przyczyna premiery nowej generacji konsol to właśnie dostępność nowych projektów AMD , które po prostu nie było sensu wypuszczać w 7nm DUV.Więc to teraz od TSMC zależy kiedy pojawią się konsole nowej generacji w 7nm EUV.Czyżby to prawda , że Samsung ma problemy z uzyskiem ze swoimi 7nm EUV no i czeka teraz na pełne uruchomienie najnowocześniejszej swojej fabryki , w której właśnie montowane ma maszyny EUV do ruszenia pełną parą właśnie na początku 2020 roku.Oj szybko zapomnimy o 7nm EUV , które znów jest przejściową technologią produkcji.Intelowskie 14nm będzie można chociaż podziwiać , że jakoś odnajduje się jeszcze wśród nowszych technologii produkcji ale tutaj głównie to zasługa oprogramowania , które na pozwala pójść na dno Intelowi.
- @4. (autor: pwil2 | data: 1/01/20 | godz.: 23:42)
Najwyżej dadzą 2 chiplety z aktywnymi 4 z 8 rdzeni w każdym. 6c chiplety będą szły do desktopów, a 8c chiplety do serwerów.
Zakładając brak problemów z procesem najprawdopodobniej będzie zwykły monolit z 8c - ta platforma nie potrzebuje wielkiej liczby linii PCIE/SATA/USB.
Fajnie jednak jakby nieco zaskoczyli wszystkich i dali optymalnie taktowane ( 2 chiplety po 6c z dużą ilością L3. Mogliby przez kolejne 8-10 lat tylko zrobić refresh z mocniejszym GPU i przechodzić na 5nm/3nm dla obniżenia kosztów produkcji.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|