Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 24 lutego 2020 
    

Xbox Series X ma 12TFLOPSów i RDNA2 ze sprzętowym wsparciem dla RT


Autor: Wedelek | 18:15
(4)
To, że w nowej konsoli Microsoftu zobaczymy tandem złożony w rdzeni Zen 2 i GPU Navi wiedzieliśmy od dawna, ale aż do tej chwili nie wiadome było jak dużej wydajności możemy się spodziewać. W końcu rąbka tajemnicy zdecydował się uchylić sam Microsoft, ogłaszając, że jego Xbox Series X będzie mieć moc 12TERAFLOPSów. Dla porównania Xbox One X ma 6TFLOPS, PS4 PRO 4,2TFLOPS, podstawowy Xbox One raptem 1,31TFLOPS, a Radeon 5700 XT ma około 10 TFLOPSów. Innymi słowy nowa konsola przyniesie ogromny skok wydajności, ale TOPowego PCta raczej nie pobije.

Inna sprawa, że będzie od niego dużo tańsza, a dzięki bardzo wydajnemu dyskowi SSD gry mają się ładować błyskawicznie, więc komfort będzie równie wysoki.

Microsoft zdradził przy tym, że Xbox Series X (SEX) będzie wyposażony w drugą generację architektury RDNA od AMD, a ta zaoferuje zarówno sprzętowy raytracing jak i wsparcie dla funkcji VRS (Variable Rate Shading). Obie te technologie zostały przez Nvidię wykorzystane już w Turingach i myślę, że można śmiało mówić o ich ciepłym przyjęciu przez rynek.

Dlatego też Microsoft i jego partnerzy zdecydowali, że obie technologie powinny trafić do najnowszej generacji RDNA. O ile zasady działania funkcji śledzenia promieni światła raczej nie trzeba nikomu tłumaczyć, tak warto dłużej zatrzymać się przy VRS. W skrócie chodzi w niej o to, że nie na wszystkie elementy renderowanej sceny zwracamy baczną uwagę, a co za tym idzie niektóre elementy mogą mieć gorszą jakość. Konkretnie chodzi o ich tekstury, które zajmują określoną ilość miejsca w pamięci, a przekształcenia na nich dokonywane wymagają konkretnej mocy obliczeniowej. Mając to na uwadze programiści doszli do wniosku, że nie ma co marnować niepotrzebnie zasobów i wdrożyli system, który potrafi nakładać na obiekty tekstury o różnej szczegółowości. Te mają być dobierane w oparciu o analizę tego gdzie w danym momencie patrzy gracz. To jak w praktyce działa funkcja VRS świetnie oddaje poniższy obrazek poglądowy:



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... Hehe... Gdzie wielkich Trzech się dogaduje Microsoft, Sony, AMD... (autor: SebaSTS | data: 24/02/20 | godz.: 19:17)
    ... Thx for quick implementation, we are waiting for full functionality, see more at:
    https://twojepc.pl/...dArchPytanie2018_171523.html
    >-<



  2. XOX2 z RDNA2 (autor: pwil2 | data: 24/02/20 | godz.: 19:59)
    PS5 z RDNA1?

  3. Jak ktoś zbiera kasę od lat na TV i właśnie te konsole będzie z całą (autor: Mario1978 | data: 24/02/20 | godz.: 20:25)
    pewnością zadowolony.Sony będzie miało swoje Mixed Reality bo w końcu sprzęt na to pozwoli ale te konsole szybko się zestarzeją za sprawą procesów produkcji.Nawet jak produkcja CPU i GPU powstaje na 7nm EUV to przecież zaraz 5nm a potem jeszcze porzucenie typowego FINFET przez Samsung.Między PS4 a PS5 prawie nic się nie działo a proces produkcji od Intela o oznaczeniu 14nm rządził bardzo długo.Intel doszedł do takiej perfekcji starego procesu , że nie może go sam teraz pokonać i tylko gęstość upakowania jest sporo większa.Ludzie obecnie myślą , że taki RTX 2080Ti spełnia wszystkie wymagania a jeszcze trochę to do minimum będzie się nadawał w 4k.Najbardziej niebezpieczna jest ta ilość VRAM w kartach graficznych bo 8GB pewnie nawet minimum nie spełni i trzeba będzie obcinać detale.

  4. ad3 (autor: MacLeod | data: 24/02/20 | godz.: 21:41)
    Widac ze gowno wiesz o rynku konsol.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.