Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 29 maja 2020 
    

Procesory Ryzen 4000 z serii Vermeer będą wykonane w 5nm litografii?


Autor: Zbyszek | źródło: DigiTimes | 13:38
(19)
AMD przygotowuje obecnie nowe desktopowe procesory Ryzen serii 4000 (nazwa kodowa Vermeer). Z oficjalnych materiałów udostępnionych w przeszłości przez AMD wiemy, że będą to CPU bazujące na architekturze x86 ZEN 3, nieposiadające zintegrowanego układu graficznego, i produkowane w ulepszonej litografii 7nm. Ich debiut zapowiadano na ten rok, przy czym AMD podało w ostatnim czasie, że nastąpi to dopiero końcem tego roku - podczas gdy część osób oczekiwała premiery raczej w połowie tego roku. Tymczasem tajwański serwis DigiTimes sprawił wczoraj niemałą sensację na temat tych procesorów, informując, że będą one wykonane w nowszej 5nm litografii.

To właśnie nieoczekiwana zmiana procesu litograficznego na nowszy ma być przyczyną około półrocznego opóźnienia premiery tych procesorów, oraz wydania odświeżonych Ryzenów serii 3000. Według dalszych informacji DigiTimes, desktopowe Ryzeny 4000 z serii Vermeer, oparte o architekturę ZEN 3 i 5nm proces litograficzny zadebiutują podczas styczniowych targów CES i trafią do sprzedaży w 1. kwartale przyszłego roku.


Z informacjami DigiTimes nie zgodził się natomiast serwis Videocardz, udostępniając fragment nieznanego dotychczas publicznie planu wydawniczego AMD, w którym następcy chipów Vermeer, desktopowe procesory Ryzen serii 5000 o nazwie kodowej Warhol, mają bazować na 7nm litografii.

Videocardz twierdzi, że z tego powodu nie jest możliwe, by wcześniejsze Ryzeny serii 4000 korzystały z nowszej litografii niż procesory, które mają je zastąpić za jakiś czas. Jednakże Videocardz może posiadać starszy plan wydawniczy AMD, który jest już zwyczajnie nieaktualny.

Wygląda na to, że nadchodzi najwyższa pora, aby głos w sprawie nadchodzących procesorów zabrała w końcu firma AMD, udostępniając trochę oficjalnych informacji na ich temat.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Ryzen 4000 w 5nm (autor: Conan Barbarian | data: 29/05/20 | godz.: 14:42)
    Nie, na 99% plota.

  2. @up, ale dlaczego? (autor: acd | data: 29/05/20 | godz.: 14:49)
    ???

  3. @up (autor: Conan Barbarian | data: 29/05/20 | godz.: 14:53)
    To byłoby zbyt słodkie dla nas i do tego zabójcze dla Intela.

  4. mhm (autor: acd | data: 29/05/20 | godz.: 14:54)
    masz na 99% rację

  5. ciekaw jestem o ile podniosą zegary (autor: Mario2k | data: 29/05/20 | godz.: 15:07)
    Czy w końcu taki Ryzen 4900X pociągnie na wszystkich rdzeniach pod 4.8GHz

  6. 1-- (autor: Mario1978 | data: 29/05/20 | godz.: 15:24)
    Zgadzam się z Tobą w zupełności.AMD też podlega prawu Amerykańskiemu a USA nie pozwoli na to by ta mała firma wykorzystała swoją przewagę jaką daje zaawansowanie technologiczne TSMC nad Intelem.Jakbyśmy zobaczyli CPU w 5nm EUV Plus już w przyszłym roku to wiadome z góry jaki byłby wynik starcia.
    USA pięknie się ustawiło przez te wszystkie lata udostępniając firmom od kilkunastu do kilkudziesięciu procent swojej technologii za granicą i teraz jak sami niedomagają to ktoś to robi za nich.W litografii 5nm EUV jest niecałe 5% technologii Amerykańskiej ale to wystarczy na to by USA mogło robić co chce.Wiecie co to oznacza w przyszłości? Wiele firm z po za USA zauważy , że co jest za sens korzystać z rozwiązań z USA nawet jeżeli stanową one drobną część całości.Jak USA stwierdzi , że firma mocno rozwijająca się korzystając z Amerykańskich rozwiązań jest w stanie zagrozić gospodarce USA to po prostu zostanie zbanowana.
    Żeby uniknąć takich sytuacji to firmy będą musiały rezygnować z rozwiązań z USA.
    Ciekawe czasy się szykują gdy wewnętrzna konkurencja w USA chociażby takie AMD też nie może się wychylać bo może jeszcze mocniej zagrozić hegemonowi na tym rynku.
    Dlatego popieram i uważam , że na 100% nie będzie Zen 3 w 5nm EUV+ chociaż fajnie byłoby zostać pozytywnie zaskoczonym.


  7. Zabójcze dla Intela? (autor: Seba78 | data: 29/05/20 | godz.: 15:25)
    Wątpię. Robią swoje. Zarabiają takie kwoty, że AMD może tylko pomarzyć. Ta sytuacja musiała by trwać 10 lat aby Intel zaczął mieć problemy. W ogólnej sprzedaży AMD ile im urwało dotychczas? 3, 4 %? Nie mówię o statystykach jakiś tam sklepów ale całej sprzedażny, w tym do producentów.

  8. Obstawiam, że to będą 4000... (autor: Kenjiro | data: 29/05/20 | godz.: 15:28)
    Ale w wersji refresh/XT, czyli w przyszłym roku.

  9. @07 (autor: Conan Barbarian | data: 29/05/20 | godz.: 16:03)
    Urwało im dokładnie tyle ile TSMC zdołało wyprodukować, gdyż wszystko się sprzedaje. Rynki serwerowe biorą od AMD wszystko jak leci.
    Najważniejsze jednak co AMD urwało Intelowi, to jaja.
    Do tych urwanych jaj NVIDIA jeszcze dołożyła kopa w dupala.


  10. @Seba (autor: ekspert_IT | data: 29/05/20 | godz.: 16:31)
    Zwiększenie udziału w rynku CPU w ciągu 2 lat z poziomu 20% do blisko 40% to jest ogromny skok ilościowy i ogromne pieniądze, które płyną do AMD zamiast do intela:
    https://04imgmini.eastday.com/...5070_1374_wmk.jpg


  11. @up (autor: ekspert_IT | data: 29/05/20 | godz.: 16:38)
    Wskaźnik Return On Investment jest obecnie identyczny dla intela i AMD, co chyba jednoznacznie wskazuje na to, iż niedawny hegemon rynku traci na znaczeniu a niedawny niemal bankrut walczy jak równy z równym.
    https://www.macrotrends.net/...e&comp=AMD:INTC


  12. DigiTimes może mieć rację (autor: Marcel | data: 29/05/20 | godz.: 16:55)
    bo jak do tej pory Stany walczą tylko z firmami najgroźniejszych przeciwników gospodarczych jak Chiny. W wewnętrzny biznes niespecjalnie się wtrącają. Podobnie z "koalicjantami" jak Tajwan. A nie dalej jak kilka newsów temu było że pod koniec roku TSMC chce produkować w ulepszonym procesie 5nm+. Już teraz tłuką 5nm dla Apple więc za kilka miesięcy produkcja większych chipów też nie będzie problemem.

  13. DUPA (autor: Conan Barbarian | data: 29/05/20 | godz.: 17:34)
    Zatem DUPA i tylko FAKE:
    https://wccftech.com/...r-on-the-tsmc-7nm-process/


  14. @ całość (autor: Zbyszek.J | data: 29/05/20 | godz.: 23:35)
    ja nie daję temu wiary - to byłaby dziwna decyzja. Z mojego punktu widzenia lepiej byłoby wypuścić:
    ZEN 3 w połowie 2020 roku w 7nm+, jako seria Ryzen 4000
    ZEN 3 w 2Q 2021 w 5nm, jako seria Ryzen 5000

    niż wydać to drugie z powyższych w 1. kwartale 2021 roku


  15. ... (autor: krzysiozboj | data: 30/05/20 | godz.: 09:37)
    news pewnie mało prawdopodobny, ale istnieje też taka możliwość, że bedzie "powtórka" z tego co teraz mamy. Znaczy jedna seria oparta an czipletach, a wtedy małe rdzenie w 5nm, a kolejna seria z ukladem graficznym, jako monolit w ulepszonym 7nm.
    Bo zaczyna to trochę tak wyglądać, że mają dwa różne projekty i oba udane. Jeden czipletowy, drugi monolit. Monolit (z mniejszą ilością rdzeni) ze wzgledu na uzysk pewnie lepiej robić w lepiej dopracowanej technologii. A tam gdzie potzreba "tysięcy" rdzeni w malych czipletach, to można puścić na wafle z mniejszym uzyskiem. Zresztą wtedy i tak byłoby to pewnie zrobione bardziej pod EPYC.


  16. A mnie bardziej interesuje (autor: OBoloG | data: 30/05/20 | godz.: 10:41)
    na jakich socketach i chipsetach będzie to latało? I na ile generacji CPU nowe podstawki starczą.

  17. Ponoć nowe APU AMD w 5nm EUV+ mają dla OEM się pojawić. (autor: Mario1978 | data: 31/05/20 | godz.: 12:18)
    Jako , że wstępna produkcja ma się rozpocząć pod koniec tego roku i Apple jest głównym zamawiającym to AMD może wykorzystać te małe zdolności produkcyjne TSMC.Ale przecież 5nm EUV+ to nowa matryca więc koszty spore ale widocznie jest opłacalne jak Apple rzeczywiście chce je dostać i wypuścić sprzęty na tym w drugim kwartale 2021 roku.
    Jeszcze trochę i się okaże ile w tym prawdy.Ciekawe jakie to będzie miało oznaczenie no i pewnie już będzie na Zen 3 ale dalej z archi Vega.


  18. OBoloG (autor: Markizy | data: 31/05/20 | godz.: 17:57)
    obstawiam że nowa podstawką (AM5) z refreshem architektury (ZEN3) i do tego ddr5 i pci-e 4.0 a w przyszłej rodzinie pci-e 5.0.

    Mario1978
    Wątpie aby AMD miało takie parcie na ten proces copuki nie uzyska zadowalającej efektywności.


  19. @17. (autor: pwil2 | data: 10/06/20 | godz.: 03:11)
    AMD mając osobno małe chiplety mogłoby z nimi zejść do 5nm. Ewentualnie jak z Zen1+ produkować projekt 7nm zostawiając większe przestrzenie między ścieżkami/tranzystorami dla większych taktowań i lepszego Perf/W

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.