Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Piątek 31 lipca 2020 
    

Sony opracowało technologię podobną do DLSS od Nvidii


Autor: Wedelek | źródło: KitGuru | 05:15
Sony opatentowało właśnie technologię wygładzania krawędzi w grach, która działa podobnie do DLSS od Nvidii. Analogicznie jak u zielonych, wybrane elementy są najpierw renderowane w niższej rozdzielczości, a następnie powiększane za pomocą bardzo prostego mechanizmu Upscallingu. W kolejnym etapie algorytm pobiera kolor z kluczowych fragmentów sceny i zebrane dane przekazuje do systemu maszynowego uczenia, który dzięki wcześniejszym analizom wie, które fragmenty klatki należy poprawić w taki sposób, by jakość nie odbiegała znacząco od tej, jaką uzyskalibyśmy renderując obraz w docelowej rozdzielczości.

Ponieważ cała ta operacja jest o wiele szybsza niż rendering, więc w wysokich rozdzielczościach o wiele bardziej opłaca się dokonywać opisywanych przekształceń, niż renderować obraz w docelowej rozdzielczości.

Opisywana tu technologia trafi oczywiście do PlaySation 5, a skoro nowa konsola Sony bazuje na GPU od AMD, to rodzi się pytanie, czy w jej układzie zaszyto jakieś wyspecjalizowane jednostki do tego typu operacji. Nvidia bowiem wykorzystuje w DLSS tzw. Tensory, które mają sobie z tym zadaniem radzić o niebo lepiej niż tradycyjne procesory strumieniowe/CUDA. Być może więc AMD też opracowało swoje własne odpowiedniki Tensorów, które trafiły do RDNA2. Kto wie?

 

    
K O M E N T A R Z E
    

Jeszcze nikt nie napisał komentarza.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.