Nowe darmówki od Epica – Abzu oraz Rising Storm 2: Vietnam
Autor: Wedelek | źródło: Epic | 05:33
(8)
W tym tygodniu otrzymaliśmy za darmo od Epica dwie bardzo ciekawe gry. Pierwsza z nich to wydany w 2016 roku ABZÛ. Jest to gra skupiająca się na przeżyciach związanych z nurkowaniem i eksploracją nieznanego nam podwodnego świata. Nie ma tu fabuły rozumianej w tradycyjny sposób – naszym zadaniem jest po prostu odkrywanie tajemnic otaczającego nas świata, na czele z wypełnionymi freskami ruinami zaginionej cywilizacji. Ta, jak można się domyślić zniknęła pod wodą w sposób nagły, prawdopodobnie w wyniku jakiegoś kataklizmu. Wszystkie wydarzenia w grze są losowe, a z uwagi na brak NPC nie uświadczymy tu też żadnych dialogów.
Oprócz Abzu w nasze ręce trafił też Rising Storm 2: Vietnam, czyli następca Red Orchestra 2: Nadciągająca Burza (na świecie gra jest znana jako Rising Storm). Jest to klasyczny FPS, osadzony w realiach wojny w Wietnamie, gdzie ścierają się ze sobą oddziały Marines i Wietkongu. W porównaniu do takiego CODa rozgrywka jest odwzorowana w bardziej realistyczny sposób, a co za tym idzie weźmiemy udział w wielu asymetrycznych walkach, w których jedna ze stron będzie mieć znaczną przewagę nad oponentem. Duży nacisk położono tu na zarządzanie drużyną i wsparciem lotniczym oraz artyleryjskim.
Obie gry można pozyskać za darmo przechodząc pod TEN link.
Od 15 października ich miejsce zajmą kolejne dwa tytuły na czele z Amnesia: A Machine for Pigs – pierwszoosobowym horrorem skupiającym się wokół tematów związanych z problemami psychicznymi wywołanymi chciwością, chęcią zdobycia potęgi i zwykłym szaleństwem. Zwolennicy spokojniejszych historii dostaną natomiast dostęp do Kingdom New Lands. Jest to strategia czasu rzeczywistego z elementami RPG i prostą grafiką 2D, w której wcielamy się w króla, próbującego zbudować od podstaw swoje własne królestwo. Naszym zadaniem będzie przemierzanie świata gry, rozbudowa włości i pozyskiwanie nowych poddanych, a także walka z pojawiającymi się co jakiś czas przeciwnikami.
K O M E N T A R Z E
Wedelek (autor: kombajn4 | data: 9/10/20 | godz.: 13:04) " Jest to klasyczny FPS" Od kiedy to klasyczny FPS nie ma trybu Single player ani kampanii dla jednego gracza? To zwykły durny sieciowy szuter a nie żaden "klasyczny FPS".
a co to jest FPS? (autor: Wedelek | data: 11/10/20 | godz.: 20:14) no "szuter z widoku pierwszej osoby". Mechanika jest tradycyjna, a czy jest singiel, czy go nie ma to już inna kwestia.
Mylisz się (autor: kombajn4 | data: 11/10/20 | godz.: 21:03) FPS bez singla to sieciowy FPS. Inny gatunek. To gra która nie ma fabuły, celu i co za tym idzie jest, jak dla mnie, głupsza niż ustawa przewiduje.
dobrze to ująłeś (autor: Wedelek | data: 11/10/20 | godz.: 21:51) dla Ciebie FPS musi mieć fabułę, żeby nazwać go klasycznym. Dla mnie absolutnie nie. Cytując wiki:
"First-person shooters are a type of shooter game,[6] featuring a first-person point of view with which the player sees the action through the eyes of the player character. They differ from third-person shooters in that, in a third-person shooter, the player can see (usually from behind) the character they are controlling. The primary design element is combat, mainly involving firearms"
Nie ma tu słowa o fabule czy trybie jednoosobowym. BTW. jednymi z pierwszych FPSów były Wolf 3D i Doom. One raczej rozbudowanej fabuły nie miały... Ba, ten drugi wprowadził po raz pierwszy Deathmatch.
@kombajn4 (autor: Kosiarz | data: 11/10/20 | godz.: 21:52) a Quake3Arena jest klasycznym FPSem czy nie? a no jest a cały SP składał się z potyczek MP tylko że z botami. O dziwo taki Ghost Recon wydawałby się tutaj mniej klasyczny niż sam Q3A ze względu właśnie na mechanikę.
Wedelek różne bobki sadził ale to nie jest jeden z nich.
@4. (autor: Kosiarz | data: 11/10/20 | godz.: 21:56) Wedelek ja Cie tu bronie a Ty mi mówisz że Wolf3D nie miał fabuły? :P nosz kur$$ a co wtedy miało głębszą fabułę - Diuna2? (btw, mozesz fajnego newsa napisać o Dune2Legacy - remaster do cywilizowanej rozdziałki plus pare usprawnien typu mozliwosc zaznaczania wielu jednostek na raz - lynki tutaj: https://sourceforge.net/projects/dunelegacy/ Dune Legacy
needs original Dune 2 files... https://www.freegameempire.com/games/Dune-2 available here)
@Kosiarz (autor: Wedelek | data: 12/10/20 | godz.: 07:11) Nie no, jakąś tam miały, ale b. uproszczoną. W ogóle to większość gier tamtych czasów miało bardziej jakiś cel, niż fabułę w dzisiejszym rozumieniu (wiele wątków, zwroty sytuacji itd.). Ofc to nie czyni tych gier złymi.
W tym tygodniu mam przerwę od newsów - ktoś inny będzie pisać. Może tylko o jabłku coś tam napiszę, jak znajdę czas, bo i tak pewnie z ciekawości będę oglądać.
Klasyczne to były gry FPP (autor: kombajn4 | data: 12/10/20 | godz.: 11:31) dopiero potem powstało pojęcie FPS bodajże w okolicy pojawienia się gier pokroju Serius Sam i określające właśnie takie uproszczone gry FPP.
@Wedelek
Klasyki jak Wolf, Doom czy Quake może i nie miały fabuły ale miały kampanię w ramach której przechodziło się od punktu A do punktu B i od mapy 1 do n-tej. Sieciowe strzelnianki maja listę map i oderwane od siebie mecze. Co kto lubi mnie kompletnie nie interesuje multiplayer jako taki i współzawodnictwo z innymi graczami. W młodości grałem po sieci w Q2 i UT ale to było dawno i z wiekiem kompletnie zmieniły mi się gusta. Spory wpływ na to miało pewnie to że grając swego czasu sporo w World of Tanks doszedłem do wniosku że jedno co mnie najbardziej drażni i najmniej interesuje w tej grze to bitwy. Powtarzalne, nudne, nic nie wnoszące i bezcelowe.
@Kosiarz
Q3A to typowy (obok np Unreal Turnament) przykład sieciowego szootera. Nie ma w nim nic klasycznego. Był szrotem(jak dla mnie) w momencie premiery i nadal nim jest.
Klasyczną grą FPP to był ostatnimi czasy np Rage. Szkoda ze dwójka to widowiskowa acz nudna wydmuszka.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.