Igor Wallossek z Igor’sLAB znów podzielił się z nami garścią nowych informacji o nadchodzących akceleratorach z rodziny Radeon RX 6000 bazujących na architekturze RDNA2. Dowiadujemy się z nich, że Boost tych kart ma sięgać 2577 MHz, a maksymalna, dopuszczalna częstotliwość pracy to 2800MHz. Ta druga wartość dotyczy oczywiście wersji chłodzonych za pomocą np. ciekłego azotu (LN2) i trzeba ją traktować raczej jako ciekawostkę. Najprawdopodobniej zegar bazowy (zwykłe, a nie TURBO) będzie w TOPowym modelu ustawiony na około 1,8-2,04GHz i to z tą wartością Radeony będą pracować przez większość czasu. Jeśli wierzyć plotkom, to TURBO zastosowane w wersjach fabrycznych ma być niższe od podanych przez Igora wartości i wynosić około 2,1-2,3GHz.
Te same źródła twierdzą, że AMD planuje co najmniej trzy modele na start. Najmocniejszy z nich, czyli RX 6900 XT dostanie ponoć GPU Navi 21 XTX z 80 blokami CU (prawdopodobnie 5120 procesorów strumieniowych) oraz 16GB pamięci RAM typu GDDR6 (256-bit). Niżej ma być RX 6800 XT z Navi 21 XT (72CU, 4608SP) i 16GB RAMu, oraz RX 6800 z Navi 21 XL (64CU, 4096SP).
Wciąż stawiam po swojemu (autor: Shark20 | data: 21/10/20 | godz.: 22:51) RX 6900XT = RTX 3080 w Full HD. W 4K będzie trochę słabszy niż RTX 3080.
@2, (autor: Kosiarz | data: 22/10/20 | godz.: 16:06) moze troche zbyt optymistycznie do tego podchodze ale obstawiam że 6900XT bedzie raz lepszy raz gorszy w 4K niż 3080 w zależności od tytułu oraz będzie deklasować 3070 w tej samej lub zbliżonej cenie.
nVidia dopiero na poczatku roku 2021 ogłosi serię Super/Ti i nowa 3070(SU/Ti) zbliży się do 6900XT a 3080(SU/Ti) wystrzeli trochę do przodu - to będą juz chipy stukane w TSMC.
Takie moje tam z fusów...
a ja bym zaryzykował, że w większości tytułów (autor: acd | data: 23/10/20 | godz.: 15:39) w 4K odrobinę szybszy (sumarycznie i średnio) będzie nowy Radek
... (autor: pwil2 | data: 23/11/20 | godz.: 18:39) Biorąc pod uwagę 128MB cache i znaczne oszczędności przepustowości pamięci obstawiam, że karta będzie pokazywała pazura w 4K właśnie. Kwestia tego, czy gra będzie optymalnie korzystać z tej pamięci i working set będzie się mieścił w cache, a nie będzie cały czas wyrzucany z niego.
c.d. (autor: pwil2 | data: 23/11/20 | godz.: 18:45) Przetwarzając dane w blokach powyżej kilka MB, a poniżej
128MB, będzie spory boost. W mniejszych karty nVidii będą mieściły dane w cache, a w większych cache będzie tracił na znaczeniu.
Mając dane jeszcze w pamięci podręcznej, można szybko poddać je obróbce dodając kolejne filtry. Ale jeśli wpierw wygenerujemy całą klatkę, a następnie nałożymy filtr #1, później na całą klatkę filtr #2 to za każdym razem możemy sięgać do RAMu. A jeszcze optymalniej podzielić dane na porcję mieszczącą się w cache, a w osobnym wątku/zadaniu sięgać bezpośrednio do VRAMu w tym samym czasie.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.