Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 28 października 2020 
    

Radeon RX 6900XT i Radeon RX 6800XT - AMD wraca na szczyt


Autor: Zbyszek | źródło: AMD | 18:43
(55)
Firma AMD oficjalnie zaprezentowała przed chwilą swoje najnowsze karty graficzne z serii Radeon RX 6000. Są to modele Radeon RX 6900XT, Radeon RX 6800XT i Radeon RX 6800, oparte o najnowszą architekturę RDNA 2. Nowe karty wprowadzają sprzętową obsługę RayTracingu, zmiennej jakości cieniowania (Variable Rate Shading) oraz pełną zgodność z DX12 Ultimate, w tym też DirectStorage. Poza nowymi funkcjami, architektura RDNA zawiera też dużo ulepszeń pod względm wydajności, efektywności energetycznej i osiąganych częstotliwości taktowania.

Procesory strumieniowe w blokach Compute Units są teraz połączone siecią tymu mesh (siatką), co poprawia ich współpracę i wydajność. Zoptymalizowano także ścieżki danych w pozostałych częściach GPU. Uzyskiwane częstotliwości taktowania udało się zwiększyć o 30 procent (przy zastosowaniu tego samego 7nm procesu litograficznego), a ogólną efektywność energetyczną o ponad 50 procent względem oryginalnej architektury RDNA. Było to możliwe dzięki zaaplikowaniu wielu rozwiązań technicznych z dziedziny zarządzania energią i taktowaniem zaczerpniętych z procesorów Ryzen.

Nowością jest też Infinity Cache - dodatkowa pamięć podręczna o pojemności aż 128 MB, bazująca na architekturze pamięci podręcznej z procesorów Ryzen 5000, i łącząca wszystkie części GPU po obu jego stronach. Jej zastosowanie wraz z odpowiednimi algorytmami sterującymi powoduje znaczące odciążenie pamięci GDDR6. Prawdopodobnie Infinity Cache przejmuje dane, które do pamięci GDDR6 miały trafić dosłownie na ułamek sekundy, zwalniając tym samym przepustowość dla pozostałych operacji w pamięci VRAM.

Zdaniem AMD, zastosowanie Infinity Cache powoduje ponad 3-krotny wzrost efektywnej przepustowości. Przepustowość osiągania dzięki Infinity Cache przy 256-bitową pamięcią GDDR6 jest ponad dwukrotnie większa, niż przy pamięci GDDR6 z 384-bitową magistralą i bez Infinity Cache.

Nowością jest też funkcja AMD Smart Access Memory, dzięki której CPU Ryzen ma bezpośredni dostęp do pamięci karty graficznej, co również ma mieć pewne znacznie w ilości generowanych FPSów i sprawiać, że nowe Radeony będą lepiej współpracować z procesorami tego samego producenta.


Flagowa z nowych kart - Radeon RX 6900XT ma 80 bloków Compute Units (5120 procesorów strumieniowych) i 16 GB pamięci GDDDR6. Taktowanie bazowe (Game Clock) GPU wynosi 2015 MHz, a taktowanie Boost 2250 MHz. Według AMD Radeon RX 6900XT oferuje wydajność porównywalną z GeForce RTX 3090, przy niższej konsumpcji energii. Wskaźnik TDP to 300W. Karta będzie dostępna w sprzedaży od 8 grudnia w cenie 999 USD.

Radeon RX 6800 XT ma 72 bloki CU (4608 procesorów strumieniowych), również 16 GB pamięci GDDR6 i identyczne zegary taktujące GPU. Wydajność w rozdzielczości 4K ma być porównywalna z oferowaną przez GeForce RTX 3080, przy niższej konsumpcji energii. Wskaźnik TDP to 300W. Karta będzie dostępna w sprzedaży od 18 listopada w cenie 649 USD, a jej wydajnosć ma być dokładnie dwukrotnie większa niż modelu Radeon RX 5700 XT.

Obydwie karty posiadają tryb automatycznego OC o nazwie Rage Mode, który podbija wydajność o kilka procent. Według AMD po jego włączeniu Radeon RX 6900XT jest bardziej wydajny niż GeForce RTX 3090, a Radeon RX 6800 XT jest bardziej wydajny niż GeForce RTX 3080.

Trzecia z nowości - Radeon RX 6800 ma 60 bloków CU (3840 procesorów strumieniowych), 16 GB pamięci GDDR6, i trochę niższe taktowanie GPU sięgające 2105 MHz w trybie Turbo. Ma też niższy wskaźnik TDP - 250W. Wydajność tej karty nie została podana, ale cena (579 USD) sugeruje, że należy oczekiwać wyższej wydajności aniżeli oferowanej przez GeForce RTX 3070. Radeon RX 6800 trafi do sprzedaży 18 listopada wraz z Radeonem RX 6800 XT.

Cała trójka nowych kart bazuje na chipie Navi 21, zbudowanym z 26,8 mld tranzystorów. W prezentacji AMD zabrakło jednak konkretów na temat wydajności nowych kart w niższych rozdzielczościach, czy dodatkowych szczegółów na temat wydajności po włączeniu RayTracingu.




 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. oj a (autor: pawel1207 | data: 28/10/20 | godz.: 18:50)
    ktos tu twierdzil ze amd bedzie te karty za darmo w porownaiu z nv rozdawac :D


  2. wzrost wydajności w tej generacji (autor: Shark20 | data: 28/10/20 | godz.: 19:21)
    Nvidia + 40-45%
    AMD - ponad 100%


  3. poprawka (autor: Shark20 | data: 28/10/20 | godz.: 19:21)
    Nvidia + 40-45% nowy proces litograficzny
    AMD - ponad 100% ten sam proces litograficzny


  4. Ja typowalem... (autor: Kosiarz | data: 28/10/20 | godz.: 19:22)
    ze bedzie topka AMD walczyc z 3080 a tutaj taki psikus.

    Brawo AMD brawo


  5. dobrze wycelowali z premierą (autor: Shark20 | data: 28/10/20 | godz.: 19:31)
    mieli trochę czasu żeby dostroić wydajność dokładnie na poziom RTX 3080 i RTX 3090.

  6. w Cyberpunk 2077 (autor: Mario2k | data: 28/10/20 | godz.: 19:36)
    Właśnie implementują nowe ficzery od AMD oraz dopracowują obsługę DXR RayTracing pod AMD

  7. Shark20 (autor: pawel1207 | data: 28/10/20 | godz.: 19:40)
    to ze "wioska w afryce" ma 500% wzrost gospodarczy bo bialy podlaczyl pompy z woda a takie stany w tym momencie maja 3% :D to nie znacza ze te kraje mozna bezposrednio porownywac :D podobnie tutaj ... amd od dluzszego czasu bylo co najmniej 2 generacje za nv .. fajnei ze dociagneli gdzie niegdzie do wynikow nv :D nv w seri 4 bedzie musiala bardziej sie postarac ..:D ..


  8. ja bym się na podstawie tej konferencji (autor: bajbusek | data: 28/10/20 | godz.: 20:08)
    nie podniecał jak grono powyżej.
    Nie ma żadnego porównania w RT, tytuły gier dla mnie dziwne ... brakuje informacji o odpowiedniku DLSS nvidii, poczekamy na niezależne testy modeli niereferencyjnych to wtedy porównanmy. Na dzień dzisiejszy cieszy 16 GB pamięci oraz niższa o 50 USD cena 5800XT w stosunku do RTX3080. Ta kilku procentowa przewaga przy zestawieniu z CPU ostatniej generacji od AMD jest zabawna (pewnie uzysk jest z podkręcenia zarówno procka jaki i GPU) ... ja tu widzę za dużo marketingu, za mało rzeczywistości.


  9. @bajbusek (autor: rainy | data: 28/10/20 | godz.: 20:16)
    Czyli jak rozumiem, na prezentacji Ampere przez Nvidię była sama prawda i zero marketingu./s

  10. @7. (autor: pwil2 | data: 28/10/20 | godz.: 20:22)
    Gdybyś nie klepał komentarzy na tamburynie, osiągnąłbyś jeszcze większy wzrost czytelności swoich komentarzy.

  11. @temat (autor: Saturn64 | data: 28/10/20 | godz.: 20:28)
    Jest dużo lepiej niż się spodziewałem. Obstawiałem, że będą walczyć co najwyżej z 3070.....
    Myślę, że architektura jest nowa i jeszcze trochę czasu zajmię dostosowanie optymalizacji a co za tym idzie zwiększą jeszcze wydajność. W przeciekach sugerują, że RT jest słabsze i to z 6800XT jest minimalnie lepsze niż w RTX2080Ti ale jednak ok 20% słabsze niż w 3080. Zakładam, że 6900XT będzie ok 10% słabsze w RT od 3080.
    Na niekorzyść Nvidii działa to, że karty mają mało ramu. Za rok w nowych produkcjach może na 4K to już nie wystarczyć. Ogólnie to chyba nikt nie spodziewał się takiego uderzenia.....


  12. teraz już wiadomo (autor: Shark20 | data: 28/10/20 | godz.: 20:40)
    czemu 192-bitowa magistrala w serii Radeon 6700

  13. @rainy (autor: bajbusek | data: 28/10/20 | godz.: 21:33)
    pytasz czy stwierdzasz ?
    Ja Ci nie odpowiem bo na podstawie informacji marketingowych nie wyciagam wnioskow.
    Jedno jest pewne - nvidia chwalila sie tytulami z RT pokazujac wyniki z wlaczonym dlss i RT... a podczas konferencji AMD cisza.


  14. no to Intel Xse może co najwyżej... (autor: Baraka | data: 28/10/20 | godz.: 21:49)
    puścić bąka,a Raja odszedł do niebieskich na emeryture na ciepłą posadkę.

  15. Hehe (autor: Elektron | data: 28/10/20 | godz.: 22:00)
    a miałem zamawiać 3080... pewnie jeszcze poczekałbym z dostawą do lutego. Jeśli AMD będzie miało dostępność lepszą to RX 6800 XT wpada na salony. Nvidia zaspała niestety z produkcją i teraz pewnie zrobi obniżki jeśli wydajność się potwierdzi... czyli strzał z liścia tym co kupili i nadal czekają.

  16. @temat (autor: Saturn64 | data: 28/10/20 | godz.: 22:16)
    Po dokładniejszej analizie wynika, że Radeony mogą być mocniejsze w czystej rasteryzacji ale tylko na nowych procesorach serii Ryzen 5000. Na pozostałych procesorach mogą być słabsze we wszystkim..... oby nie. Testy te podane są dla Smart Access Memory i Rade Mode. Pierwsza działa tylko na Ryzen 5000.
    Z drugiej strony, lepsze to niż nic.
    RT AMD działa na innej zasadzie niż to z Nvidii. Możliwe, że wiedzą, że obecny stan sterowników nie jest na zadowalającym poziomie by się tym chwalić. Plusem jest to, że gry będą optymalizowane pod AMD i jej architekturę, która jest także w konsolach nowej generacji.


  17. kwestia (autor: pawel1207 | data: 29/10/20 | godz.: 00:15)
    jest jak amd bedzie sobie radzic w rt ale to dopiero wyjdzie w testach ..
    :D


  18. @ 17 (autor: Shark20 | data: 29/10/20 | godz.: 00:46)
    to raczej proste - w RT w wydaniu Nvidia słabiej od GeForce, w RT opartym na API DirectX porównywalnie lub co bardziej prawdopodobne - lepiej

  19. No i fajnie (autor: ligand17 | data: 29/10/20 | godz.: 07:52)
    teraz czekamy na niezależne testy, potem na informacje o cenach w PL i dostępności. I wtedy będzie można tak naprawdę stwierdzić, która karta od którego producenta jest lepsza/bardziej opłacalna.

  20. Żeby (autor: Semy | data: 29/10/20 | godz.: 08:16)
    tylko nie ześwirowali i zaczęli zachowywać się jak monopolista.

  21. poczekajmy do testów (autor: sew123 | data: 29/10/20 | godz.: 08:45)
    wtedy będzie można coś powiedzieć... No ale fajnie by było jakby była walka amd vs nv

  22. Coś czuję, że u NV będzie przedświąteczna wyprzedaż (autor: ekspert_IT | data: 29/10/20 | godz.: 10:09)
    Może dzięki temu doczekamy minimalnego Ray Tracingu w Geforce 3050 za 500zł?

  23. Rage Mode NIE Rade Mode (autor: Mario2k | data: 29/10/20 | godz.: 10:26)
    Zgodzę się z tym że nowe Radeony osiągną pełną moc tylko z Ryzenami 5800/5900 te nowe ficzery od AMD mogą trochę namieszać.

  24. miało być taniej (autor: MatiZ | data: 29/10/20 | godz.: 10:49)
    a 3070 jest o $80 tańsze niż 6800 :/

  25. amd wojuje z NV i z Intelem? (autor: Apollo129 | data: 29/10/20 | godz.: 10:54)
    To znaczy ze Intel musi połaczyć się z NVIDIA i razem wyczarują nowy super komputer:) w postaci karto-procesoro cos. Np Intel 12 z kartą 3080 w procku. Co wy na to?

  26. @25 (autor: bajbusek | data: 29/10/20 | godz.: 11:01)
    masz mocne dropsy, nieźle czochrają beret :)

    Ja też chcę takie !


  27. Nad czym ten zachwyt? (autor: Muchomor | data: 29/10/20 | godz.: 11:27)
    Wiadomo wciąż mało, ten sam proces litograficzny może powodować obniżenie kultury pracy, a ceny rewolucji nie robią.
    Znając słabe zaangażowanie AMD w dopracowywanie sterów, to zwyczajnie, wolałbym wciąż dopłacić różnicę w cenie do NV.
    Miałem nadzieję, że będzie znacznie lepiej, a nie jest.


  28. @up (autor: piwo1 | data: 29/10/20 | godz.: 11:59)
    heheheh. dobre. moze dzieki amd jednak kupisz karte nvidii za cene ktora deklarowali a nie podniesiona o 500zl bo popyt na nie po wyjsciu kart amd spadnie. wiec dzieki amd zyskasz troche grosza. i tyle.

  29. wygląda to dobrze (autor: acd | data: 29/10/20 | godz.: 12:47)
    trzeba czekać na testy

  30. nie tego się spodziewałem... (autor: Qjanusz | data: 29/10/20 | godz.: 14:21)
    na razie marketing AMD skłania do powściągliwości przed kupnem w ciemno kart opartych na Ampere. Wcześniej nowe RTXy wydawały się oczywistym wyborem.

    Jest bardzo dużo niewiadomych, więc czekamy zatem na testy. Bardzo ciekawą funkcją jest Smart Access Memory. Ciekawe jakiego kopa dostaną Radeony współpracując z ZEN3.

    Jeżeli będzie tak, jak marketing AMD mówi, oczywistym wyborem dla gracza będzie Ryzen 5000 i RX6000. Do tego optymalizacja gier pod ten zestaw, który w zasadzie jest PCtowym odpowiednikiem APU nowych konsol.
    Oby TSMC nadążyło z produkcją.


  31. W sam raz do Mafia Definitive Edition w 4K w max detalach (autor: ekspert_IT | data: 29/10/20 | godz.: 14:57)
    Gdzie ciężko wykręcić 40 FPS przy GF2080.
    Z drugiej strony gra działa płynnie i wygląda nieźle nawet przy GF1030, więc szacun dla Hangar13 za super optymalizację. Podróż po Lost Heaven jest miodzio :)


  32. nareszcie (autor: Mario2k | data: 29/10/20 | godz.: 15:12)
    Można mówić o godnej konkurencji , mimo słabszego wspomagania RayTracingu poprzez DX12 Ultimate DXR który to powinien jeszcze przyspieszyć te obliczenia w najnowszej wiosennej odsłonie.

    Nie narzekać tylko się cieszyć


  33. @all (autor: rookie | data: 29/10/20 | godz.: 15:22)
    W Mafii jest software Ray Tracing i wygląda całkiem ok. Działa na dowolnej karcie. Mało wymagające techniki RT powinny stać się standardem bo oddzielne jednostki to droga do nikąd (pamiętacie karty physx?) https://www.koru-cottage.com/...ive-Edition-05.jpg

  34. ... (autor: leosh | data: 29/10/20 | godz.: 19:16)
    żeby wrócić na szczyt to wcześniej trzeba na nim być hue hue

  35. @25. (autor: pwil2 | data: 29/10/20 | godz.: 19:32)
    AMD to Intelowi przed laty wywinęło numer podkupując ATI. W tamtych czasach były 2 obozy - Intel&ATI vs AMD&nVidia.

  36. @leosh (autor: rainy | data: 29/10/20 | godz.: 19:43)
    Sądząc po stażu na TPC, powinineś bez problemu pamiętać HD 5870, który bodajże przez pół roku był najszybszą kartą do momentu wydania GTX-a 480.
    HD 7970 przez jakieś 2 miesiące też był najszybszy, nim pokonał go GTX 680.
    Ostatnią kartą AMD z topu był 290x, ale było to prawie dokładnie 7 lat temu.


  37. @up (autor: ekspert_IT | data: 29/10/20 | godz.: 20:31)
    Był jeszcze R9 Fury X w 2015r, szło łeb w łeb z TOPem nVidii (wydajniejsze od Titana w niektórych produkcjach, szczególnie w rozdziałkach większych niż FullHD...)
    https://www.anandtech.com/...-r9-fury-x-review/19.


  38. Dobrze... (autor: tuptun | data: 29/10/20 | godz.: 21:27)
    ...że jest konkurencja. Czas sprzedać za grosze R9 290 i skubnąć 6800XT.

  39. na anandtechu (autor: Shark20 | data: 29/10/20 | godz.: 22:31)
    przewidują, że RX 6900XT z trybem Rage Mode będzie na poziomie RTX 3090. Bez Rage Mode ok 5% słabszy. Z kolei RX 6800XT będzie na poziomie RTX 3080 lub 2-3% słabszy, a z trybem Rage Mode o 2-5% szybszy od RTX 3080.

    Natomiast po włączeniu RT GeForce maja dawać o 30% więcej klatek niż nowe Radeony - ale one będą w trym trybie nadal lepsze niż RTX 2080 / RTX 2080 Ti.


  40. @Shark20 (autor: rainy | data: 29/10/20 | godz.: 22:37)
    Chyba Ci się pomyliło z SAM - włączenie Rage Mode ma dawać raptem 1-2 procent różnicy lub niewiele więcej.

  41. @ 37 (autor: Shark20 | data: 29/10/20 | godz.: 22:37)
    i teraz popatrzmy jak AMD Radeon zmarnowało lata pod przywództwem Raja Koduri.

    Fury X -> Vega 64, proces z 28nm na 14nm, pełno zmian w architekturze, +50% tranzystorów, a wydajność zaledwie o 30% w górę i tylko dzięki wyższemu taktowaniu GPU.

    Radeon VII (Vega w 7nm) -> Radeon RX 6900XT. Wydajność ponad 2x wyższa w tej samej litografii. I to uzyskane przy taktowaniu w górę o 30%, zwiększeniu bloków CU o 20%, i o połowę mniejszej faktycznej przepustowości pamięci. W teorii ta karta w architekturze takiej samej jak Radeon VII powinna mieć wydajność tylko trochę wyższą niż Radeon VII. A jest ponad 2 razy wyższa z tym samym TDP.


  42. @Shark20 (autor: rainy | data: 29/10/20 | godz.: 22:48)
    Raja zapewne sporo nabroił, ale byłoby jednak nieuczciwym zwalać całą winę wyłącznie na niego - niewątpliwie dział GPU przez kilka lat prac rozwojowych nad Zenem był po prostu niedoinwestowany.

    Jak pojawił się Zen, a następnie jego kolejne wcielenia, sytuacja finansowa AMD zaczęła się sukcesywnie poprawiać.
    Znaleziono też sensowanych ludzi jak chodzi o zarządzenie RTG, doszła do tego pomoc inżynierów z działu CPU i w rezultacie są efekty.


  43. rainy (autor: pawel1207 | data: 29/10/20 | godz.: 23:42)
    nie byl nidoinwestowany tylko przesunieto kolesiostwo z dzialu cpu do dzialu gpu wyczyscili dzial cpu ze sprzedwcow ryb i innych rolnikow :D teraz sprzataja dzial gpu :D ciekawe czy ich przenosza czy wyrzucaja ale jak znam to wiekszosc rybakow dostala jakies nieiwazyjne stanowiska ..:D



  44. @ up (autor: Shark20 | data: 29/10/20 | godz.: 23:52)
    to oczywiście się zgadza i masz rację. Ale taki wizjoner jak Raja widząc kulawe wykonywanie obliczeń w GCN (opóźnienia do 4 cykli zegara) zamiast pakować w takie GPU masę dziwnych funkcji powinien odrazu zmienić budowę bloków CU na taką jak w 1. generacji RDNA : https://pclab.pl/art81026-2.html

  45. w RT nVIdia wydajniejsza o ponad 30% (autor: Qjanusz | data: 30/10/20 | godz.: 09:20)
    porównując RX 6800XT z RTX 3080

    Sprawdzone w toolu Microsoft DXR SDK.
    Całkiem nieźle jak na pierwsze uderzenie. Nie wiadomo tylko czy to wynik czystej mocy hardware jednostek RT AMD, czy już z uwzględnieniem wsparcia soft / hybrydy, o której AMD wspominało kilka miesięcy temu.


  46. @Qjanusz (autor: ekspert_IT | data: 30/10/20 | godz.: 09:49)
    Na notebookcheck sprawdzili RT w 3D mark i wyszło im 20procent "3DMark benchmarks showed that the RX 6800 XT is around 20% slower than the RTX 3080"

  47. @28 (autor: Muchomor | data: 30/10/20 | godz.: 13:14)
    Nie sądzę. NV to karta widmo i tak jeszcze długo zostanie, bo nie zapowiada się, że tego nagle więcej rzucą na rynek.
    Natomiast AMD się jeszcze nawet na tym rynku nie pokazało, więc nie wiem jakim cudem miałoby wpłynąć na ceny NV. Wytłumaczysz?
    Jak się pojawi (o ile) i będzie szeroko dostępne, to w tych cenach nie wpłynie na wycenę kart NV ani trochę. Z powodów, które wymieniłem.
    Właśnie to rozczarowuje - w kwestii rynkowej konkurencji nie zmieni się wiele...

    A kartę NV (RTX2080) mam za darmo i nie zamierzam wymieniać przez najbliższe 2 latka.


  48. @47. (autor: Mariosti | data: 30/10/20 | godz.: 14:12)
    Wiadomo że dostępność będzie się poprawiać, więc już się tak nie martw.

    Masz 2080 to masz komfort i brak jakiejkolwiek spiny na zakup nowego gpu, także jeśli jesteś nimi zainteresowany to jesteś w super sytuacji, więc po co to narzekanie?


  49. Specyfikacja pelna (autor: piwo1 | data: 30/10/20 | godz.: 14:25)
    https://www.amd.com/...phics/amd-radeon-rx-6800-xt

  50. Ogólnie bardzo dużo nowych info na stronie (autor: piwo1 | data: 30/10/20 | godz.: 14:32)
    https://www.amd.com/.../graphics-gaming-benchmarks

  51. A w tych testach (autor: piwo1 | data: 30/10/20 | godz.: 14:39)
    6800xt lok tyłek rtx3090 . Oczywiście bez rt i na ryzenie3

  52. @51. (autor: Mariosti | data: 1/11/20 | godz.: 15:20)
    RT na razie dostępne jest w tytułach "poprawianych" przez speców z NVIDII więc nie dość że prawie nigdzie go nie ma, praktycznie nic nie daje, to też na pewno nie będzie dobrze działać na kartach konkurencji.

    Wydajność którą AMD na razie promuje, bardzo słusznie, to właśnie ta wydajność która działa na 100% gier, a nie na 1%, czyli bez RT. No i tutaj wychodzi nieco na to co zapowiadałem, nvidia za szybko i zbyt pewnie zabrała się za marnowanie tranzystorów na duperele, zamiast próbować rozwijać karty które będą potrafiły dobrze ogarniać 4k 60-120fps + hdr i najlepiej żeby nie był konieczny do tego absolutny top w niewspieranym sli.

    No i nvidia się przejechała na tych swoich duperelach, ob amd rozwiązanie zapewne nie zjadło nawet połowy tranzystorów co rozwiązanie nvidii, a w zamian za to ma jakieś 80% wydajności i przede wszystkim większość implementacji tego duperela powinna być w przyszłości pisana na amd z uwagi na konsole.
    No chyba że nvidia znowu będzie "czysto grać" i płacić developerom za wrzucanie do wersji pc swoich bibliotek niszczących wydajność na kartach amd.


  53. @52. (autor: Kosiarz | data: 1/11/20 | godz.: 16:45)
    Ja bym się raczej obawiał że obecna sytuacja (AMD w konsolach i kazdym segmencie PC) moze spowodowac ze wszystko bedzie optymalizowane pod AMD (bez kasy pod stolem) i za jakis czas to nV moze miec problem z optymalizacja - oby nie.

  54. ... (autor: pwil2 | data: 1/11/20 | godz.: 21:07)
    MS chwali się, że tylko XBOX będzie miał RDNA2 w ostatecznej "pełnej wersji". Ciekawe, czy oznacza to, że będzie miał InfinityCache? PS5 nie?

  55. @48 (autor: Muchomor | data: 2/11/20 | godz.: 13:51)
    Twierdzisz, że skoro teraz nie jestem zainteresowany wymianą, to sytuacja mnie nie dotyczy??
    Weź no to przemyśl i wróć jak już obczaisz, w którym założeniu popełniłeś błąd ...


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.