Premiera Xboxa, Assasins Creed i CoDa wywołała ogromne obciążenie sieci
Autor: Wedelek | 05:03
(9)
We wtorek miała miejsce globalna premiera konsol Xbox Series S i X. Właśnie w tym dniu do większości klientów dotarły zamówione w formie przedsprzedaży konsole, a co za tym idzie rozpoczął się proces pobierania nowych tytułów i aktualizacji tych, które dotychczasowi właściciele mieli na zewnętrznych dyskach. Ponadto w tym samym dniu swoją premierę miał również Assassins Creed Valhalla, a 13 listopada na sklepowe półki trafiła nowa odsłona Call Of Duty o podtytule Black Ops - Cold War. Wydarzenia doprowadziły do wyraźnego wzrostu obciążenia sieci Internet. Według BBC w momencie debiutu nowej generacji urządzeń od firmy Microsoft szczytowy transfer danych w Wielkiej Brytanii wynosił 18Tb/s.
Virgin Media, czyli jeden z operatorów ISP w UK poinformował opinię publiczną, że w miniony wtorek przez jego infrastrukturę przesłano 108PB danych, czyli o 30% więcej niż wynosi średnia. U pozostałych operatorów sytuacja wyglądała podobnie.
Sam Microsoft chwali się dużą popularnością nowych konsol, ale nie podaje oczywiście ile ich sprzedał w pierwszy dzień. Poznaliśmy natomiast inną, myślę, że równie ciekawą statystykę. Otóż około 70% nabywców modeli X/S to subskrybenci abonamentu Game Pass. Producent wlicza tu zarówno dotychczasowych jak i nowych klientów.
Wtorkowa premiera Xboxów Series S i X odbyła się równocześnie w 40 państwach świata i póki co wszystko wskazuje na to, że Microsoft zadbał o dostateczną ilość wyprodukowanych konsol.
K O M E N T A R Z E
no właśnie (autor: bajbusek | data: 16/11/20 | godz.: 11:02) a tutaj panują teorie spiskowe na temat problemów z dostępnością części dla PS5 ... widać Sony stosuje taktykę niedoboru z premedytacją i mam nadzieję, że się na tym przejadą
18Tb/s uuu to grubo... (autor: gantrithor | data: 16/11/20 | godz.: 16:03) @1 jakiego ps5 znowu toz to artykul o xboxie jest...
Microsoft solidnie odrobił pracę domową w tej generacji (autor: Qjanusz | data: 17/11/20 | godz.: 00:22) ...
Total fail... (autor: Majster | data: 17/11/20 | godz.: 16:50) Link:
Tak tak, odrobił pracę domową... spierd... sprawę po całości. Jak zwykle Qjanusz zachwala dziadostwo żeby tylko zachwalać - AMD-kowcy tak mają.
@4. (autor: pwil2 | data: 18/11/20 | godz.: 18:14) Odezwał się majster od siedmiu boleści ;-)
@1. (autor: pwil2 | data: 18/11/20 | godz.: 18:18) Sony nie stać na dokładanie do interesu w takiej ilości i pierwsi kupią ci, którzy zaraz pobiegną po garść tytułów po 359pln i sfinansują dopłaty dla kolejnych. Ceny SRP nowych konsol są tak niskie, a gier wysokie, że mogli się obawiać, że ludzie kupią konsolę i będą na używanych grach jechać nie kupując nowych.
Sony w PS5 zastosowało tak głośny napęd, że ludzie będą częściej cyfrowe wersje kupować.
c.d. (autor: pwil2 | data: 18/11/20 | godz.: 18:21) Ale duże zasługi ma MS, bo Sony nie spodziewało się konkurenta z ponad 12TFLOPS i w ostatniej chwili zamiast uruchomić produkcję, musieli opracować plan podkręcenia APU na maksa i znacznego usprawnienia chłodzenia oraz zasilania. MS od dawna planował mocną konsolę (i wersję tańszą XSS), więc od miesięcy czekały gotowe na start masowej produkcji.
PS W poprzedniej generacji MS wydał 100mln$ (~400mln pln!) na samo opracowanie pada do konsoli, dzięki temu nie trzeba było w ergonomii nic ulepszać. Ludzkie dłonie od tamtego czasu się nie zmieniły ;-)
... (autor: pwil2 | data: 18/11/20 | godz.: 18:24) MS teraz ma taktykę taką - nowe gry Bethesda będą w ramach GP na premierę, a na PS5 po 359pln. Gracze PS będą finansować produkcję, a MS bez dodatkowych kosztów będzie dokładał do GP :-)
c.d. (autor: pwil2 | data: 18/11/20 | godz.: 18:27) Jeśli zrealizują plan wdrożenia platformy Steam na XBOX (np. dla abonentów GP), XBOX stanie się referencyjną platformą dla gier na PC/Steam/Origin.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.