TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 3 grudnia 2020 |
|
|
|
Niektóre konsole PlayStation 5 są głośniejsze niż inne Autor: Wedelek | źródło: Tech Spot | 05:44 |
(10) | Redaktorzy z francuskiego portalu Les Numériques odkryli, że w konsolach PlayStation 5 Sony montuje co najmniej pięć różnych typów wentylatorów różniących się od siebie kształtem i ilością łopatek. Przez to niektóre urządzenia są cichsze niż inne. Te, które mają więcej łopatek mają po prostu większą efektywność w odprowadzaniu nadmiaru ciepła. Najcichsze z nich mają w sumie dwadzieścia trzy łopatki, a najgłośniejsze mają o sześć mniej, czyli raptem siedemnaście. Problem jest wbrew pozorom nietrywialny, bo różnica w kulturze ich pracy jest na tyle duża, że bez trudu można to wychwycić.
Jest to więc po prostu zachowanie nie fair. Tym bardziej, że klient nie wie na co trafi, a że dostępność PS5 jest słaba, toteż nie ma nawet jak takiej konsoli wymienić.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Pewnie testy głośności (autor: GULIwer | data: 3/12/20 | godz.: 10:10)
przechodził egzemplarz z 23 łopatkami ;) Ciekawe ile miał ten egzemplarz rozmontowywany przez inżyniera Sony na pokazówce.
- wiedziałem (autor: Mademan | data: 3/12/20 | godz.: 11:33)
Mając na prawdę ciche PS4 PRO (porównywałem z odrzutowcem wersji FAT), dopiero przechodząc na XSX można odczuć co znaczy komfort bezgłośnego urządzenia.
Zakładałem, że Sony po raz kolejny oleje temat głośności konsoli, miałem rację.
- Sony i tak sprzedaje wszystko co wypuści na rynek (autor: Mario1978 | data: 3/12/20 | godz.: 13:32)
więc czas na reklamacje jeszcze przyjdzie.Nie wszyscy jednak dostaną PS5 przed Świętami Bożego Narodzenia tak się towar rozchodzi.W Europie w ciągu tygodnia rozeszło się 820 tysięcy sztuk PS5.
- Właściciele drukarek 3d (autor: BoloX | data: 3/12/20 | godz.: 16:00)
zrobią kopie tej 23 łopatkowej lub zrobią lepsze i będą golili kasę na portalach aukcyjnych :)
- @3. (autor: Franz | data: 3/12/20 | godz.: 18:29)
a na jakiej podstawie chcesz reklamować ? nie działa coś ?
- Znajomy juz ma ps5 od jakiegos czasu... (autor: gantrithor | data: 3/12/20 | godz.: 18:52)
i konsola jest calkowicie bezglosna nie wiem jaki ma tam wiatraczek ale zeby uslyszec ze konsola dziala trzeba zblizyc ucho na odleglosc 10 cm od konsoli testowane w demon souls , w spidermanie i godfall.
PS5 slychac tylko w jednym momencie kiedy sie ja wlaczy po raz pierwszy wtedy wentylatorki sie rozkrecaja na 5-6 sekund tak jak podczas wlaczania PC a no i naped blueray tez slychac podczas wlaczania gry jest duzo glosniejszy niz wentylatorki ps5 ale po 20 sekundach plyta zwalnia i jej nie slychac.
Ciekawa sytuacja jest w godfall , gra ma stutering ktory pojawia sie po 2-3 godzinach gry i narasta az gre sie zrestartuje myslalem ze tekie rzeczy to tylko w slabo zoptymalizowanych grach na pc sie zdarzaja a tu prosze.
- @up (autor: Wedelek | data: 3/12/20 | godz.: 20:59)
potwierdzam, PS5 jest bardzo ciche. Nie ma startu do PS4, które wyje jak PRLowski odkurzacz. Nadal jednak jest dużo głośniej niż u MS, którego niemal nie słychać nawet po przyłożeniu do niego ucha. Zobaczymy jak będzie po jakimś czasie. PS4 też na początku były relatywnie ciche, a potem było tylko gorzej i pod obciążeniem potrafiły stosunkowo mocno hałasować.
- @6. (autor: pwil2 | data: 5/12/20 | godz.: 12:46)
Napęd w PS5 jest tak głośny, jakby Sony tym sposobem chciało zniechęcić do tradycyjnych nośników. A głośność PS5 wynika ze słabego wykorzystania potencjału jeszcze. Gry pisane z myślą o tabletowych procesorach. Specyfikacja Sony mówi o taktowaniach DO XXX MHz. Nowsze gry też coraz bardziej rozkręcały wentylatory w PS4pro.
Ciekawe, czy różnice w wentylatorach to efekt poprawiania konsoli już w trakcie produkcji, czy szukania oszczędności, gdy zorientowali się ile muszą dopłacać.
- c.d. (autor: pwil2 | data: 5/12/20 | godz.: 12:47)
Trzeba pamiętać, że różne partie/sztuki APU mają różne poziomy ASIC Quality i przez to wymagają różnych napięć dla uzyskania oczekiwanego taktowania. Może być też tak, że słabsze APU dostają mocniejsze chłodzenie.
- c.d. (autor: pwil2 | data: 5/12/20 | godz.: 12:51)
Największym problemem PS w tej generacji będzie wlutowany na stałe SSD systemowy o ograniczonej żywotności. Sony daje tylko rok gwarancji na swoje konsole, a więc jak zaczną padać, będzie lament z powodu konieczności przelutowania kości NAND i kontrolerów, jeśli w ogóle to cokolwiek pomoże. A okazało się, że slot M.2 nie jest w tej chwili oprogramowany i najprawdopodobniej będzie wymagał certyfikowanych przez Sony SSD (nie wystarczy dowolny tani M.2 PCIE 4.0 4x).
MS tu poszło trochę bardziej ostrożną ścieżką i na pokładzie jest zwykły SSD 2242/2230 WD SN5x0.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|