Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 15 grudnia 2020 
    

Cyberpunk 2077 – przez błąd w kodzie gra nie wykorzystuje SMT


Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 05:58
(19)
Wnikliwe testy grona zapalonych fanów wykazały, że Cyberpunk 2077 nie potrafi prawidłowo wykorzystać potencjału Ryzenów i nie obsługuje technologii SMT. Przez to wykorzystywana jest jedynie połowa dostępnych wątków, bo gra ignoruje te z nich, które nie są fizycznymi rdzeniami. Dla kontrastu obsługa technologii Hyper Threading została wdrożona poprawnie i przez to słabsze układy od Intela doganiają dużo mocnych konkurentów od AMD w niemal wszystkich testach. Co bardziej kuriozalne w przypadku starszych architektur CPU z rodziny Bulldozer, Excavator i Steamroller opisywany problem nie występuje. Bardziej techniczni członkowie społeczności postanowili dociec co jest przyczyną takiego zachowania no i… odkryli błąd w kodzie.

Okazuje się, że twórcy wykorzystali starą wersję bibliotek GPUOpen, której integralnym elementem są mechanizmy odpowiadające za optymalizację działania planisty w systemie Windows. Prosta funkcja sprawdza dwa parametry odpowiadające za identyfikację producenta i architektury x86. Jeśli odpowiadają one zapisom "AuthenticAMD" i "family = 0x15" (AMD K15 lub Bulldozer), to wątki są wykorzystywane, a w przeciwnym wypadku oprogramowanie ich nie używa.

Jest to oczywiście błąd, a jego załatanie wymaga zmian w kodzie. W sieci można już znaleźć stosowne poprawki (nieoryginalne), a niebawem pewnie pojawi się też stosowany patch. Kolejny zresztą…


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. no wielkie mi zdziwienie (autor: Apollo129 | data: 15/12/20 | godz.: 08:29)
    Cyberbonda ile CD robi? 8 lat ? kto wtedy widział 12 i więcej rdzeni o watkach nie mówiąc:) Będzie części II, będzie dobrze.:)

  2. tu byla odwrotnosc (autor: Apollo129 | data: 15/12/20 | godz.: 08:30)
    do tego co widzimy na rynku. Dostępność aż za duża:) tylko co to za produkt:) - zupełnie odwrotnie niż grafiki rtx3000 czy radki 6000 i inne "nowości"

  3. to nie jest błąd w kodzie !! (autor: Mario2k | data: 15/12/20 | godz.: 10:47)
    Tylko celowa zagrywka , AMD Polska powinna ich skarżyć za nie uczciwe faworyzowanie Intela.

  4. Apollo129 (autor: Mario2k | data: 15/12/20 | godz.: 10:52)
    Ile tty masz lat ? że w takie bajki wierzysz .
    8 lat temu to CDPR robił szkice map , mapy skończyli budować jakieś 2 lata temu . Tak naprawdę grę jej mechanikę tworzyli w ostatnich 3 latach .
    Dla przykładu najbardziej złożony kod/scrypt NPC w grach to 100-200 kilobajtów a oni nie potrafili tego zrobić przez ostatnie 8-10 miesięcy .
    Jaja na maksa tam chyba mają wewnątrz firmy jakiś bojkot o kasę .

    Tak naprawdę tą grę można by dopieścić w kilka miesięcy ino trzeba dobrej ekipy


  5. tak ale smt (autor: pawel1207 | data: 15/12/20 | godz.: 11:26)
    w tym wypadku niewiele daje :D :D :D tak czy owak wazne sa fizyczne rdzenie czesto czesci algorytmu nie oplaca sie rozkladac na 2 rdzenie czy to fizyczne czy nie w wielu wypdkach smt w grach pogarsza a nie polepsza wydajnosc :D osobiscie jedyny problem beda mieli ludzie z 2/4 core tam gdzie algorytm domyslnie urzywa 8 rdzeni :D


  6. @4 Szanowny Mario (autor: Apollo129 | data: 15/12/20 | godz.: 12:48)
    Tak stary, żeby gry nie kupić a poczekać na jej cześć 2 :)

  7. @Apollo129 (autor: kosa23 | data: 15/12/20 | godz.: 14:00)
    Tak 8 lat tem to i marzyli o ray tracingu, jak widać nie ma z tym problemu.

    Gdyby się nie zajmowali bzdurami od NV, to gra pewnie lepiej działała, przez co byłaby bardziej atrakcyjna.

    A tak to jakieś bugi, glicze, pijani NPC.


  8. Tom's Hardware przetestował poprawkę w .exe (autor: Soulburner | data: 15/12/20 | godz.: 14:01)
    i okazało sie, że nawet na Ryzenie 3600 można liczyć na kilkanaście procent wyższą wydajność, 5600X i 5800X uzyskały jeszcze większy wzrost, o ile dobrze pamiętam ~20%.

    Dokumentacja wspomnianej biblioteki AMD GPU Open mówi o tym fragmencie kodu wprost, że warto wziąć pod uwagę rzadko występujące ryzyko spadku wydajności przy użyciu SMT i zalecenie, by to... sprawdzić i odpowiednio zmodyfikować linijkę.


  9. Intel płaci (autor: Mario2k | data: 15/12/20 | godz.: 15:21)
    To i wymaga podporządkowania :)

    Apollo12345 a czekaj sobie czekaj do usranej śmierci


  10. jesli zakodowane na starej bibliotece (autor: faf | data: 15/12/20 | godz.: 16:18)
    to inne kwiatki bedą

    czyli znow to samo co w kompilatorach C od intela - if not genuine intel = no MMX :P

    pewnie intel tu nie maczał paluchów - ale pisanie projektu na starych bibliotekach -uuuu nie wiem czy włączenie SMT cos dużo da - nowe biblioteki mają nowe fukcje - a tego w kodzie nie ma
    czyli psiali tylko pod intela bo takie w biurze mieli



  11. Jak ktoś chce sprawdzić samodzielnie to tutaj jest opisane krok po kroku co (autor: OBoloG | data: 15/12/20 | godz.: 18:05)
    należy zrobić:

    https://ithardware.pl/...rach_amd_ryzen-14367.html


  12. Bulldozer rulez (autor: ekspert_IT | data: 15/12/20 | godz.: 21:52)
    A K15 to chyba trzecia generacja Ryzena (k11 Buldek Vishera, Steamroller, k12 Excavator, k13 Ryzen I, k14 Ryzen II, k15 Ryzen III).
    Dziwne, że beta testerzy nie wykryli tego (niezależnie czy grając na PC czy na nowym Xbox one X) - przecież ktoś powinien mieć podgląd wykorzystania zasobów systemowych w jakiejś Bugzilli/DevTrack....


  13. coś zabrakło w CD Projekt (autor: Shark20 | data: 15/12/20 | godz.: 22:30)
    coś zabrakło w CD Projekt, żeby dobrze dokończyć tę grę. Pytanie czego, czy ludzi, czy wiedzy technicznej.

    Z moich obserwacji wiem, że programiści potrafią być o kilka lat do tyłu z wiedzą nt. aktualnego sprzętu. Niedawno rozmawiałem z jednym takim, który nie słyszał jeszcze nic nt. AMD Ryzen. Dalej operował kategoriami tylko i wyłącznie i3, i5 i7, nie zdając sobie sprawy z tego że nowe 4-rdzeniowe i3 jest lepsze niż stare 4-rdzeniowe i7 6-7 generacji sprzed 3 lat.

    Co gorsza, taki imput-lag dotyczy też wielu osób decyzyjnych z większych firm lub innych osób z branży IT - na słowo ZEN, EPYC robią wielkie oczy. I dziwić się że Intel ma nadal 90% udziału w procesorach dla serweró.

    Wracając do tematu - może ludzie w CD Project RED skupili się na GPU, pomijając kwestię CPU i zostają w erze pre-ZEN ?
    Z drugiej strony - brak obsługi RT na nowych Radeonach można jeszcze jakoś zrozumieć, ale brak prawidłowej obsługi procesorów dostępnych na rynku od prawie 4 lat jest nie do wytłumaczenia


  14. Wyjątkowo głupi błąd (autor: Qjanusz | data: 16/12/20 | godz.: 00:51)
    Inna sprawa że Cyberpunk wymaga mocnego GPU, zadowalając się średnim CPU

  15. @13 (autor: ligand17 | data: 16/12/20 | godz.: 09:07)
    Zabrakło czasu. Wzięli za duży zamach, żeby zdążyć dopiąć (prawie) wszystko na ostatni guzik i wyszło jak wyszło.
    Mam wrażenie, że jakby odpuścili sobie trochę PS4/XOne, to w 2020 dali by radę wypuścić wersję PC/PS5/XS. Ale wtedy okres świątecznych zakupów przeszedłby im koło nosa, a tego marketingowcy by nie wytrzymali.


  16. @15. (autor: Mariosti | data: 16/12/20 | godz.: 17:55)
    No to jest właśnie ta kwestia, czy dajesz rządzić księgowym z excelem do zamknięcia tego roku, czy może jednak słuchasz testerów, project managerów, developerów że stare platformy mogą się nie nadawać w ogóle do tej gry i uznać że zaufanie do marki jest bez wartości i tylko wyznawać bożka excela.

    Zasadniczo zawsze moment w którym firmy zaczynają podejmować takie decyzje to moment w którym stają się zwykłym korpo molochem który ma totalnie w dupie użytkowników/klientów jeśli tylko mu się to kalkuluje.


  17. Jeśli chodzi o Cyberpunk 2077 (autor: kombajn4 | data: 16/12/20 | godz.: 18:11)
    to ja się tylko zastanawiam jak szybko przylgnie do tej gry miano Cyberbug

  18. @16 (autor: ligand17 | data: 17/12/20 | godz.: 08:39)
    Koniec końców to każda spółka giełdowa musi zarabiać. Gdybyś chciał wypuścić produkt dopiero wtedy, kiedy będzie naprawdę gotowy, to byś go nie wypuścił nigdy i firma by splajtowała.
    Trzeba umieć znaleźć odpowiedni moment, kiedy produkt jest w na tyle dobrym stanie, żeby móc do używać, a ewentualne błędy nie stanowiły punktów blokujących i można je było ogarnąć już po premierze w ramach poprawek.
    A na to wszystko trzeba jeszcze nałożyć maskę rynkową - kiedy trzeba wypuścić produkt, żeby zarobić jak najwięcej pieniędzy.
    W przypadku CP2077 ta sztuka się ewidentnie nie udała - za dużo pracy, za mało czasu. A może całe podejście do projektu było trochę złe?


  19. U mnie wtej grze (autor: OBoloG | data: 17/12/20 | godz.: 19:40)
    nie zauważyłem wielu bugów, a dokładnie dwa. Ale najważniejsze jest to, że jak uruchomię gę to wszystko mi śmiga w 60 FPSach (vsunc ON) ale jak pogram kilka min. to tam gdzie na początku było 60 FPS to jest np. 40 FPS i o cp tu chodzi? Albo czy dam ustawienia niskie czy ultra to framerate się nie zmienia. Sprzęt to 2700X 32 GB RAM 2666 i RX 5700XT szafira.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.