Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 29 grudnia 2020 
    

PS5 lepsze od XSX/S, ale do Switcha mu daleko


Autor: Wedelek | źródło: Hexus | 13:52
(7)
VGChartz opublikował najnowsze wyniki sprzedaży konsol do gier podsumowując tym samym cały rok 2020. Z podanych danych wynika, że więcej nabywców postawiło na PlayStation 5 niż na Xboxa Series X/S. Konsola od Sony do końca roku trafia w ręce około 3,7 miliona konsumentów, podczas gdy jej konkurent od Microsoftu zaskarbił sobie sympatię 2 milionów graczy. Mamy zatem do czynienia z wyraźnym zwycięstwem Sony. To blaknie jednak gdy do równania dołożymy Switcha, który pod względem wolumenu sprzedaży po prostu „pozamiatał”. Przenośna konsola od Nintendo w całym 2020 roku znalazła 23,5 miliona nowych nabywców i w sumie na rynku jest już 72,5 miliona tych urządzeń.

Oczywiście łatwo powiedzieć, że tak duża przewaga Switcha wynika z faktu, że zarówno PS5 jak i Xbox X/S miały swoją premierę dopiero pod koniec roku i będzie w tym sporo racji. Tyle tylko, że to nie zmienia faktu, że Switch sprzedawał się dużo lepiej również w tym okresie, w którym konsole dziewiątej generacji były już obecne na rynku. Widać to po wynikach sprzedaży w tygodniu poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia (6-12 grudnia), gdzie Switch sprzedawał się 4x lepiej niż PlayStation 5 i prawie 8x lepiej niż nowy Xbox. Dokładne liczby wyglądają tak:

  • Switch – 1’396’099szt

  • PlayStation 5 – 365’048szt

  • Xbox Series X/S – 192’413szt

  • PlayStation 4 – 165’670szt

  • Xbox One – 91’966szt

  • 3DS – 4’845szt

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. "gdzie Switch sprzedawał się 4x lepiej niż PlayStation 5" (autor: Qjanusz | data: 29/12/20 | godz.: 17:31)
    może to mieć coś wspólnego z faktem, że Switcha w przeciwieństwie do PS5 po prostu dało się kupić.

  2. qjanusz (autor: komisarz | data: 29/12/20 | godz.: 20:02)
    przez wiekszosc czesc roku switcha tez nie dalo sie kupic.

  3. PS5 jest niedostępny i tu jest problem. (autor: Mario1978 | data: 30/12/20 | godz.: 01:12)
    Chiny przygotowują się na dostępność PS5 dopiero po 21 stycznia 2021 roku.Europa dostanie tydzień prędzej kolejną partię a wszystkiemu jest winne nie samo TSMC tylko brak Substratu na rynku.Do wszystkiego jest potrzebny substrat i tu Chińczycy znów mogą stać się liderami jak Japonia i Korea Południowa będzie się ociągać.Można powiedzieć, że są dziedziny technologii po zablokowaniu, których nawet Amerykanie nie mogli by produkować swoich projektów i taką dziedziną jest produkcja Substratu.Co to się porobiło, że tak wiele zależy od jednostkowych firm.

  4. @Mario1978 (autor: komisarz | data: 30/12/20 | godz.: 02:45)
    jakiego substratu?

  5. niech podadzą (autor: Mademan | data: 30/12/20 | godz.: 09:18)
    Chciałbym zobaczyć samą sprzedaż w PL, pewnie Microsoft sprzedał 10 razy więcej XBOX X/S niż Sony swojej wirtualnej konsoli.
    PS5 jest jak Yeti, wszyscy słyszeli, nikt nie widział.


  6. @4. (autor: Mariosti | data: 30/12/20 | godz.: 11:48)
    Może chodzi mu o płytki pcb?

    Stricte nazwę substrat stosuje się dla małego wielowarstwowego pcb które lutuje się do płyty głównej a na którym zamontowane są układy scalone typu cpu/gpu, ale tutaj jakoś wątpię aby mogły być niedobory, albo aby Chiny tutaj cokolwiek dyktowały bo to jedne z najprostszych elementów w obecnej elektronice.

    Chiny bryluja w podukcji pcb i substratów tylko dlatego że nie ma tam problemów z wypuszczaniem toksycznych ścieków, zatruwania powietrza jak również pracy ogromnej liczby osób w warunkach skrajnie niebezpiecznych. No i istotne tutaj tez są przetwórnie odpadów elektronicznych w Chinach które odzyskują dużo materiałów w tym metali szlachetnych ze starych pcb, co zapewne ułatwia uzyskanie w miarę zamkniętego łańcucha produkcji.


  7. 4## (autor: Mario1978 | data: 30/12/20 | godz.: 12:18)
    Żywicy, która oddziela niektóre elementy w wymiarach nanometrowych.To ma na celu uniknąć sytuacji większych ubytków elektronów w tych wymiarach.Potrzeby są ogromne i już każda firma zajmująca się produkcją swoich projektów w fabrykach jak TSMC musi czekać.Ludzie myślą, że Samsung nie nadąża z produkcją GPU dla Nvidia czy produkcja układów do PS5, Xbox SX, Zen3 a nawet A14 czy M1 od Apple.A problem jest z Substratem no i samo TSMC nawet nie wypowiadając się na ten temat to potwierdza ponieważ litografia 5nm ma w tej chwili jeszcze wolnych około 20% pojemności.
    Teraz to wygląda to nieciekawie bo może być tak, że ten co zapłaci więcej kasy za substrat dostanie go prędzej.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.