Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 8 lutego 2021 
    

W marcu AMD pokaże swoją odpowiedź na DLSS od Nvidii


Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 18:09
(3)
Pod koniec marca AMD ma udostępnić użytkownikom nowe sterowniki dla użytkowników Radeonów, a wraz z nimi dwie ważne technologie: FidelityFX SR i Radeon Boost. Pierwsza z nich ma być odpowiedzią tego producenta na DLSS od Nvidii i będzie się opierać na podobnych mechanizmach. Innymi słowy twórcy nowych gier będą mogli wykorzystać SI w taki sposób, by ta była w stanie analizować to w jaki sposób ma wyglądać dana gra, a następnie wykorzystywać tę wiedzę podczas superskalowania obrazu z niskiej do wysokiej rozdzielczości. Wbrew pozorom jest to rozwiązanie dużo efektywniejsze niż gdyby obraz był od razu renderowany w rozdzielczości natywnej, a różnicę trudno dostrzec.

Minusem jest konieczność poniesienia pewnych nakładów finansowych przez studio deweloperskie, które musi zaimplementować tę technikę w swoim silniku. Na razie nie wiadomo czy FFSR będzie jakąś pochodną DirectML czy zupełnie odrębną technologią.

AMD Radeon Boost to z kolei rozwiązanie, które dynamicznie zmienia rozdzielczość renderowanego obrazu podczas szybkiego ruchu. Mówiąc prościej elementy poruszające się z dużą prędkością, na które i tak nie zwracamy zbyt dużej uwagi, będą renderowane w gorszej rozdzielczości. Dzięki temu zwiększy się ilość generowanych klatek na sekundę. Radeon Boost nie korzysta z SI i prawdopodobniej będzie wykorzystywany zarówno w kartach z GPU na bazie RDNA 2 jak i RDNA 1.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. czyli NV (autor: Baraka | data: 8/02/21 | godz.: 23:26)
    wyda DLSS 3.0, no i po cherbacie

  2. herbata (autor: ziemowit | data: 9/02/21 | godz.: 00:14)
    raczej nie wyda, a jakie to zmiany w tym DLSS 3.0 ?

  3. @2. (autor: Mariosti | data: 9/02/21 | godz.: 13:05)
    Natywny render w 480p i AI upscale do 16k! To będzie dopiero DLSS 3.0!

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.