TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Poniedziałek 8 lutego 2021 |
|
|
|
W marcu AMD pokaże swoją odpowiedź na DLSS od Nvidii Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 18:09 |
(3) | Pod koniec marca AMD ma udostępnić użytkownikom nowe sterowniki dla użytkowników Radeonów, a wraz z nimi dwie ważne technologie: FidelityFX SR i Radeon Boost. Pierwsza z nich ma być odpowiedzią tego producenta na DLSS od Nvidii i będzie się opierać na podobnych mechanizmach. Innymi słowy twórcy nowych gier będą mogli wykorzystać SI w taki sposób, by ta była w stanie analizować to w jaki sposób ma wyglądać dana gra, a następnie wykorzystywać tę wiedzę podczas superskalowania obrazu z niskiej do wysokiej rozdzielczości. Wbrew pozorom jest to rozwiązanie dużo efektywniejsze niż gdyby obraz był od razu renderowany w rozdzielczości natywnej, a różnicę trudno dostrzec.
Minusem jest konieczność poniesienia pewnych nakładów finansowych przez studio deweloperskie, które musi zaimplementować tę technikę w swoim silniku. Na razie nie wiadomo czy FFSR będzie jakąś pochodną DirectML czy zupełnie odrębną technologią.
AMD Radeon Boost to z kolei rozwiązanie, które dynamicznie zmienia rozdzielczość renderowanego obrazu podczas szybkiego ruchu. Mówiąc prościej elementy poruszające się z dużą prędkością, na które i tak nie zwracamy zbyt dużej uwagi, będą renderowane w gorszej rozdzielczości. Dzięki temu zwiększy się ilość generowanych klatek na sekundę. Radeon Boost nie korzysta z SI i prawdopodobniej będzie wykorzystywany zarówno w kartach z GPU na bazie RDNA 2 jak i RDNA 1.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- czyli NV (autor: Baraka | data: 8/02/21 | godz.: 23:26)
wyda DLSS 3.0, no i po cherbacie
- herbata (autor: ziemowit | data: 9/02/21 | godz.: 00:14)
raczej nie wyda, a jakie to zmiany w tym DLSS 3.0 ?
- @2. (autor: Mariosti | data: 9/02/21 | godz.: 13:05)
Natywny render w 480p i AI upscale do 16k! To będzie dopiero DLSS 3.0!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|