Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 11 lutego 2021 
    

UL prezentuje benchmark testujący funkcję Mesh Shaders


Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 18:29
(8)
Firma UL Benchmarks dodała do swojego portfolio testów nowe rozwiązanie badające wydajność poszczególnych kart graficznych w wykorzystaniu technologii Mesh Shaders. Pod tą nazwą kryje się nowa metoda cieniowania obiektów bazująca na idei tzw. meshletsów, czyli niezależnych od siebie zbiorów poligonów, które mogą być cieniowane indywidualnie. W największym skrócie chodzi o to, żeby nie renderować w całości tych obiektów, które nie są widoczne w danym momencie przez gracza - np. są zasłaniane przez inne. Mesh Shaders to jedna z czterech technologii, które muszą spełniać wszystkie akceleratory, które chcą uzyskać certyfikat DirectX 12 Ultimate. Pozostałe to DX Raytracing, Sampler Feedback i Variable Rate Shading.

DirectX 12 Mesh Shaders Feature Test jest składową pakietu 3DMark i jego posiadacze mogą korzystać z niego za darmo. Niedawno Intel chwalił się, że jego nowy akcelerator dla graczy z serii Gen12 Xe bez problemu sobie nim radzi. Jeśli chodzi o AMD i Nvidię, to w tej chwili sytuacja wygląda następująco:


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. A to nie coś takiego (autor: OBoloG | data: 11/02/21 | godz.: 21:14)
    jak niegdyś Z-bufor?

  2. co by to nie było (autor: Mario2k | data: 11/02/21 | godz.: 21:31)
    Jest dobre bo na RTX 3080 dostajemy kopa na Księżyc
    800% ''łoj rety Józek ale jebło''


  3. Ten test jest niesamowity i zarazem odpowiada na pytania (autor: Mario1978 | data: 11/02/21 | godz.: 22:04)
    dla jakiej firmy został stworzony. Mesh Shader w wykonaniu architektury Turing od Nvidia obsługuje 32 'trójkąty' w jednym cyklu zegara a RDNA 2x obsługuje 128 'trójkątów' w jednym cyklu zegara. Nvidia się nie chwali ile 'trójkątów' w jednym cyklu zegara obsługuje Mesh Shader ale Microsoft w swojej konsoli Xbox SX poprawił jeszcze parametr Mesh Shader to obsługi 256 'trójkątów'. Ten test jest tyle warty ile firma, która zapłaciła za to by właśnie takie wyniki można było zobaczyć.

  4. @3 a czy radeony (autor: rarek | data: 12/02/21 | godz.: 00:21)
    RDNA mają rdzenie CUDA i Tensor? albo chociaż coś podobnego? Czy radeona można zaprząc do pracy przy enkodowaniu jak Geforca z kodekiem NVenc? Proszę o odpowiedź bo się nie znam na radeonach ale mój RTX 3070 w enkodowaniu zapierdziela jak dziki jeszcze śzybciej niż moja poprzednia GTX1070.

  5. @4. (autor: Kenjiro | data: 12/02/21 | godz.: 10:17)
    CUDA to tylko nazwa rdzenia nVidia, inni producenci nazywają to inaczej, ale to mniej więcej to samo.
    Tensory się przydają w bardzo wąskiej gamie zastosowań, a ich użycie jest tymczasowe, dopóki nVidia nie poradzi sobie z obliczeniami matrycowymi na zwykłych rdzeniach GPU.


  6. 4@@ (autor: Mario1978 | data: 12/02/21 | godz.: 11:07)
    Tu masz fajny test, w którym Nvidia dominuje ale są też miejsca gdzie widać wyższość RDNA2x więc wiadome gdzie te karty najlepiej się sprawują.
    https://techgage.com/...s-siemens-nx-blender-more/
    Na phoronix masz też dużo gdzie nowa wersja Linux czasami oznacza wzrost wydajności nie tylko dla RDNA2x ale RDNA1x i Radeon VII o 30-40%. Układy AMD cierpią na tym, że nie ma oprogramowania tak dopracowanego by w pełni wykorzystać ich potencjał. Ale wielkie firmy mają swoich programistów dlatego czasami zdarzają się takie anomalie gdzie wydajność w tym przepustowość potrafi wzrosnąć o 300%. AMD wydaje układy, dla których sama nie potrafi stworzyć oprogramowania efektywniej wykorzystującego ich możliwości.


  7. debilne pole tematu (autor: henrix343 | data: 12/02/21 | godz.: 18:07)
    jesssszzzu, tera dopiero widac przy benchach, ze placa + 100% a nei rzadko + 200% aby uzyskac wynik +10% albo + 20%...

    dojenie jest nieziemskie. W ogole nie warto kupowac tych nowych zabawek. Predzej kupie jakas 5 letnia karte i gierki za 20% ceny premierowych, niz bede sie pchal w "nowosci".


  8. @4. (autor: pandy | data: 18/02/21 | godz.: 23:04)
    NVENC jest bez wątpienia najlepszym w tej chwili enkoderem video - Intel jest drugi a AMD niestety cieniuje... tylko że jakość NVENC nie jest tak wysoka jak software enkoderów - jeśli możesz zaalokować ok 30 - 50% bitrate więcej to jakość jest porównywalna.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.