TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 25 lutego 2021 |
|
|
|
Nvidia chwali się rekordowymi wynikami finansowymi Autor: Wedelek | źródło: Nvidia | 17:18 |
(10) | Nvidia podała dziś wyniki finansowe za zakończony 31 stycznia 2021 roku czwarty kwartał roku fiskalnego, chwaląc się przy tym rekordowym zyskiem. Ten wyniósł 5,003-miliarda dolarów i w stosunku do ubiegłego roku był wyższy aż o 61% (3,11-miliarda dolarów), a jeśli porównamy go do trzeciego kwartału roku fiskalnego, to zauważymy wzrost o 6%. Co ciekawe w tym roku sprzedaż odbywała się z nieco niższą marżą, która w Q4 wynosiła 63,1%. Dla porównania rok wcześniej było to 64,9%, a w Q3 62,6%. Wydatki poniesione na cele operacyjne wynosiły wg metodologii GAAP 1,65-miliarda dolarów, a przychód z działalności operacyjnej to 1,507-miliarda dolarów.
Zysk netto wyniósł 1,457-miliarda dolarów, a rozwodniony zysk na akcję zamknął się kwotą $2,31. Przychód z tyt. sprzedaży rozwiązań dla serwerów wyniósł rekordowe 1,9-miliarda dolarów i był niemal dwukrotnie wyższy niż przed rokiem. W całym roku przychód z tej gałęzi wyniósł 6,7-miliarda dolarów.
Równie wysoki wzrost odnotowano w sektorze gamingowym, który wygenerował w Q4 2021 przychód w wysokości niespełna 2,5-miliarda dolarów, czyli wyższy o 67% niż przed rokiem. Dla porównania w całym roku fiskalnym przychód ze sprzedaży rozwiązań dla graczy wyniósł 7,76-miliarda dolarów (+41%).
Nvidia podzieliła się tez swoimi przewidywaniami co do sprzedaży kart graficznych dla kopaczy kryptowalut. Według zielonych sprzedaż kart CMP wygeneruje w pierwszym kwartale nowego roku fiskalnego przychód na poziomie około 50 milionów dolarów. Dla porównania szacuje się, że w Q4 sprzęt zakupiony przez górników kosztował około 100 – 300 milionów dolarów.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- niesamowite, marża 63% (autor: ziemowit | data: 25/02/21 | godz.: 18:58)
nie widzę górnego pułapu, może iść spokojnie w setki.
i stale rośnie z roku na rok.
Marża na sprzedaży samochodu przez producenta jakieś 15%, developer budowlany zazwyczaj jakieś 5-10%, a tu 63% :) no pięknie
- jak wszystkie karty schodzą bez problemu (autor: Mario2k | data: 25/02/21 | godz.: 20:30)
Dzięki górnikom kupującym bezpośrednio od producentów kart w ilościach hurtowych a nam się wciska kit że to że tamto . W samym tylko Październiku jedna w większych kopalni Ethereum pochwaliła się zakupem 10tyś RTX 3080
Ziemowit : marża na najtańszych autach to 15-20 % na autach średniej klasy już 30-35% a na topowych ponad 50% nie wprowadzaj młodzieży w błąd
- no niech podziekuja (autor: pawel1207 | data: 25/02/21 | godz.: 21:49)
gornikom .. ziemowit takie marze sa normalne jesli masz szybki rozwoj na dodatek kosztowny rozwoj deweloper budowlany nie wprowadza co roku nowej technologi wszedzie gdzie jest gwaltowny rozwoj masz wysoka marze.. tutaj zyski nie sa rozkladane na 10 lat :D
- pawel1207 (autor: Mario2k | data: 25/02/21 | godz.: 22:21)
Gdzie masz gwałtowny rozwój ?? wciska się nam wszystkim że ogromne pieniądze idą na rozwój , jaki rozwój ?
Jak przeznaczą 10-15% ze sprzedaży na nowe projekty to spokojnie wystarczy , przestańcie powielać to co wam ''wolne'' media wciskają.
- Mario2k (autor: pawel1207 | data: 25/02/21 | godz.: 22:30)
a nie masz ? maasz co roku karty wynajniejsze co najmniej o 20 / 30 procent w tym roku jest nawet wiecej do tego dochodzia ci nowe technologie nv praktycznie co roku wypuszcza nowe chipy i nowe karty oparte na nowych rdzeniach pokarz mi inna firme notujaca taki przyrost wydajnosci z roku na rok ..zreszta popatrz na marze amD :D :D intela itd.. na wiekszosc armowych socow ..:D qalcom tez ma wysoka mrze apple to samo po prostu produkt musi sie zwrocic a chipy produkuje sie przez krotki czas a puzniej wchodzi nowa generacja maarza rzedu 30 % oznaczala by kompletna stagnacje czy to w amd czy u nv lub intela
- pawel1207 (autor: Mario2k | data: 25/02/21 | godz.: 22:33)
OK masz racje , zgadzam się że rozwój jest tylko Ja bym go gwałtownym nie nazwał .
- @6. (autor: Mariosti | data: 26/02/21 | godz.: 12:07)
Pupilek nvidii będzie bronił ich do śmieci.
Fakty są takie że nvidia nie miała w gpu konkurencji od lat i pompowała ceny gpu tak mocno jak tylko frajerzy klienci dawali się nabrać, a że AMD było mocno z tyłu to zwyczajnie nie mieli wyboru.
Teraz doszedł do tego problem z ograniczonymi mocami produkcyjnymi układów scalonych i nagle okazuje się że AMD nawet jakby chciało to nie może cenowo nvidii podciąć jak za czasów HD4870 bo zwyczajnie nie ma dostępnych mocy produkcyjnych aby takie działanie miało jakikolwiek praktyczny sens.
Także tak, dziękujemy bardzo tym naganiaczom nvidii. Niech się udławią tą kasą.
A co do bredni pupilka nvidii to w przemyśle nowych technologii charakterystyczne dla prawdziwie innowacyjnych firm jest to że mają małe marże bądź wręcz balansują na krawędzi zyskowności, a ogromna część przychodów idzie na R&D, bo bez tego nie ma właśnie innowacyjności i rozwoju nowych technologii (np. tesla).
Wysoka marża cechuje firmy:
1. sprzedające produkty "luksusowe" (np. odzież, jubilerstwo),
2. monopolistów (bycie monopolistą nie jest równoznaczne z brakiem konkurencji, wystarczy że masz np 70-90% jakiegoś rynku i konkurencja fizycznie nie może zaspokoić jego potrzeb) (przykład to intel (wciąż, choć trochę zaczyna tracić w końcu udziału w rynku) i nvidia (wciąż))
3. bądź po prostu bardzo dobrze zareklamowane produkty, do tego stopnia że mają swoich wyznawców a nie klientów. Sztandarowy przykład takiej marki to Apple, która faktycznie ma dobre jakości produkty, ale sprzedaje je z ogromną marżą, przez co są nieopłacalne względem wartości sprzętu który w nich się znajduje.
- ad. Nvidia chwali się rekordowymi wynikami finansowymi (autor: Marucins | data: 26/02/21 | godz.: 15:18)
To było oczywiste.
Sprzedawać tyle kart, ściemniać, że to jakiś tam wirus.
Większość poszła w koparki, pozostała część w gry i inne duperele.
- Mariosti (autor: pawel1207 | data: 1/03/21 | godz.: 19:55)
lecz sie na nogi bo na glowe juz za puzno masz konkurence w postaci amd jak bys osle nie kombinowal sprzedarz chipow trwa obecnie rok reszta to rynek wtorny poza akcjami jak oecnie znowu udowadniasz ze zo rynku i jak dziala biznes it wiesz cale gowno:D uklady opracowywuje sie srednio na 43 lata do przodu co roku pomijajc low endy wchodza nowe a skads trzeba na badania rozwoj i marketnig brac kasa stad jest marza :D :D stad jest kasa na rozwoj stad nv jest liderem stad mamy co rok nowe karty to nv ciagnie caly ten rynek i wprowadza nowe technologie oczywiscie taki piesek AMD tego nie rozumie i tak samo nie pojmujesz dlaczego amd jest 100 lat za murzynami jesli chodzi o karty graficzne :D jakby amd jakby lisa su nasrala i zawinala w pwierak nazwany amd ty bys to zjadl i obwieszczal jakie to bylo dobre .. tak moze byc w komunizmnie ktory promujesz swoim belkotem biznes obecnie dziala jednak nieo inaczej a jak widac po sprzedarzy nv wybrala jednak wlasciwa droge :D :D oczywiscie ktos taki jak ty tego nie pojmie bo wg. ciebie nv powinna karty za darmo rozdawac :D :D i technologie :D
- co do reszty (autor: pawel1207 | data: 1/03/21 | godz.: 19:57)
jak bys cie mieli towar ktory schodzi jak 3080 to ograniczalibyscie jego sprzedarz bo tego sie po nv spodziewacie :D :D i tego w zasadzie wymagacie ..:D
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|