Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 24 marca 2021 
    

Sony odcina PSP, Vitę i PS3 od PSStore


Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 05:15
(5)
Sony zdecydowało się na zakończenie w tym roku wsparcia dla starszych konsol z rodziny PlayStation i odcięcie im dostępu do sklepu PSStore. Według The Gamer PlayStation 3 i PSP zostaną odcięte od usługi giganta 2 lipca, a użytkownicy PS Vita będą mogli łączyć się z serwerami do 27 sierpnia. Po zakończeniu wsparcia użytkownicy wymienionych sprzętów nie będą już mogli zalogować się do PS Store i pobierać z nich żadnej zawartości ani tym bardziej kupować nowych gier i DLC. W praktyce oznacza to więc cyfrową śmierć tych konsol i symboliczny koniec pewnej ery. Jeśli chodzi o PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro to te konsole będą wspierane nadal i mają dostawać nowe gry jeszcze przez co najmniej 1,5 roku.

PlayStation 3 było przez Sony wspierane w sumie przez 13 lat, a w przypadku PSP i Vity wynosiło ono odpowiednio 16 i 9 lat.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. PS3 (autor: Pyth0n | data: 24/03/21 | godz.: 07:05)
    Żeby choć na do widzenia w pełni odblokowali dual-boot i opublikowali SDK do PS3...9999999999 xxs

  2. ... (autor: radonix | data: 24/03/21 | godz.: 16:12)
    Nie do końca rozumiem: jak uszkodzi mi się memory card, na którym mam gry z e-shopu, to bye-bye - mogę pożegnać się z całą zawartością??

  3. Steam syf, inne jeszcze gorsze (autor: Majster | data: 24/03/21 | godz.: 21:20)
    To było do przewidzenia, że tak właśnie będzie. Steam oraz inne menedżery służą nie tylko do kontrolowania graczy-frajerów, ale też to pozbywania Ich różnych gier (w perspektywie dłuższego czasu). Wystarczy tylko, że jakaś konsola lub komputer PC przestanie mieć możliwość uruchomienia takiego lub innego menedżera i... wtedy pozamiatane. Ja to wiedziałem już w 2004 roku gdy Steam pojawił się na rynku. Jeżeli Valve będzie mieć zachciankę, to różne gry (które zostały wcześniej kupione!) zwyczajnie wyparują i gracze gó... będą z tego mieć. Oczywiście gdy pojawił się Half-Life 2 to obciążenie serwerów było tak ogromne, że mało kto mógł tam wejść, pobrać aktualizacje i uruchomić swoją grę. Frajerzy poszli jako pierwsi na pożarcie rekinowi w paszczę, ale o tym nie wiedzieli.

    Dlatego A. Lepper dobrze kiedyś powiedział:

    "Polacy to naród nie głupi, tylko ogłupiony". A w sumie i tak wychodzi na jedno i to samo.


  4. ... (autor: radonix | data: 24/03/21 | godz.: 21:28)
    @ Majster:
    na szczęście przyroda nie lubi próżni - trzeba się będzie wspierać, na legalu, nielegalnym softem z pirackich źródeł.

    PS. Jedynie serwis GOG trzyma fason.


  5. Oczywiście, że tak... (autor: Majster | data: 26/03/21 | godz.: 18:00)
    niektórzy ludzie są pomysłowi i będą musieli sobie jakoś inaczej poradzić. Zobacz sam... dawniej kupowałeś grę np. Quake 3 Arena lub Colin McRae Rally 2 i instalowałeś u siebie na dysku, bez inwigilacji. W takim przypadku nikt o tym nie wiedział, bo nie było żadnej dodatkowej kontroli (Steam, EA Origin itp.). Mogłeś pograć w grę bez rejestrowania się, podawania maila, innych danych itd. A teraz? Teraz od wielu lat jest zupełnie inna sytuacja. I to mnie przeraża i martwi jednocześnie. Zastanawia mnie jeszcze to, jak długo ludzie będą się dawać wodzić za nos?

    PS.

    Ostatnio zainstalowałem grę FEAR i mimo słabej a nawet bardzo słabej karty graficznej chodzi spoko (w rozdzielczości 1280x1024, max detale, filtrowanie tekstur trójliniowe, V-Sync włączony, cienie też włączone). Nie jest to super wyczyn, ale dawniej (w ciągu kilku lat od premiery) wcale tak nie było. Dawniej od wakacji 2008 posiadałem kartę GeForce 8500GT 256MB DDR3 i było na prawdę niefajnie.

    Pierwszego patcha zainstalowałem z płyty z grą - szybko, bez problemu. Kolejny patch v1.08, który waży 299MB również zainstalował się raz-dwa. Sama gra bardzo szybko ładuje kolejne etapy (wcześniej było to trudno osiągalne), a minimalizowanie jej i przejście do systemu to żaden problem. Plik .exe zajmował 803MB - sprawdzałem w menedżer zadań. Co ciekawe gra nie jest zainstalowana na SSD, tylko HDD (Seagate Exos).

    Gdy w systemie nie ma żadnej poważnej infekcji a OS jest sprawny, dobrze skonfigurowany, to takie starsze gry potrafią działać całkiem nieźle. Podstawa to porządnej jakości i dużej mocy PSU (zasilacz) oraz wydajny dysk twardy, na którym gra zostanie zainstalowana.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.