Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 30 marca 2021 
    

Navi 23 z 32 MB pamięci Infinity Cache, APU Van Gogh bez tej pamięci


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 17:14
(4)
W 2. kwartale tego roku zadebiutować może kolejna karta graficzna AMD z najnowszej serii RDNA 2. Będzie to Radeon RX 6500 XT, wykorzystujący najmniejszy układ graficzny ze wszystkich trzech wchodzących w skład tej serii, czyli Navi 23. Chip ma mieć powierzchnię 236mm2, o około 100mm2 mniejszą niż Navi 22 z kart Radeon RX 6700 XT. Układ będzie dysponował 32 blokami CU, czyli 2048 procesorami strumieniowymi, oraz 128-bitowym kontrolerem pamięci GDDR6 16 Gbps. W porównaniu do Navi 22 mamy zatem o 1/4 mniej procesorów strumieniowych i o 1/3 węższą magistralę pamięci.

Większe cięcia zostały poczynione w przypadku pamięci Infinity Cache poprawiającej efektywną przepustowość pamięci GDDR6. Wydawać by się mogło, że chip Navi 23 powinien zawierać 64 MB takiej pamięci. Tymczasem z wpisów odnalezionych w najnowszych sterownikach dla Radeonów wynika, że będzie to 32 MB.

Sterowniki zawierają także informacje na temat przyszłych procesorów Van Gogh i Aldebaran. Są to procesory typu APU, czyli CPU ze zintegrowanymi układami graficznymi, które w odróżnieniu od Renoir i Cezanne (grafika Vega) będą już wyposażone w IGP z najnowszą architekturą RDNA 2. Van Gogh ma otrzymać 8 bloków CU (512 procesorów strumieniowych), a Aldebaran 14 bloków CU (896 procesorów strumieniowych). Niestety wpisy w sterownikach nie wskazują, aby AMD planowało zastosowanie Infinity Cache w IGP tych APU.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Aldebaran (autor: GULIwer | data: 30/03/21 | godz.: 18:30)
    to już może być ciekawie. Spodziewać się można wydajności 1050. Niby nic ale teraz taka karta kosztuje tysiaka ;)

  2. @temat (autor: Mariosti | data: 31/03/21 | godz.: 12:22)
    Zapewne w APU igpu będzie korzystać z Cache procesora do buforowania dostępu do ramu.

  3. @2. (autor: pwil2 | data: 4/04/21 | godz.: 00:45)
    Bardzo prawdopodobne i rozsądne. Obecnie jest to 16MB L3, które w grach bardziej przydadzą się zintegrowanej grafice, gdy nie ma zewnętrznej.

  4. @ 2 i 3 (autor: Zbyszek.J | data: 12/05/21 | godz.: 23:07)
    błąd. To nie ma sensu

    1. podczas gdy iGPU pracuje, to rdzenie x86 też są obciążone i potrzebują pamięci podręcznej
    2. nawet gdyby przełączyć wówczas rdzenie x86 w tryb obsługi połowy L3, i dać iGPU połowę tego L3, to odległość cache L3 procesora od GPU jest taka, że opóźnienia byłby znacznie wyższe niż przy zastosowaniu dedykowanego Infiity Cache.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.