TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 30 marca 2021 |
|
|
|
Navi 23 z 32 MB pamięci Infinity Cache, APU Van Gogh bez tej pamięci Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 17:14 |
(4) | W 2. kwartale tego roku zadebiutować może kolejna karta graficzna AMD z najnowszej serii RDNA 2. Będzie to Radeon RX 6500 XT, wykorzystujący najmniejszy układ graficzny ze wszystkich trzech wchodzących w skład tej serii, czyli Navi 23. Chip ma mieć powierzchnię 236mm2, o około 100mm2 mniejszą niż Navi 22 z kart Radeon RX 6700 XT. Układ będzie dysponował 32 blokami CU, czyli 2048 procesorami strumieniowymi, oraz 128-bitowym kontrolerem pamięci GDDR6 16 Gbps. W porównaniu do Navi 22 mamy zatem o 1/4 mniej procesorów strumieniowych i o 1/3 węższą magistralę pamięci.
Większe cięcia zostały poczynione w przypadku pamięci Infinity Cache poprawiającej efektywną przepustowość pamięci GDDR6. Wydawać by się mogło, że chip Navi 23 powinien zawierać 64 MB takiej pamięci. Tymczasem z wpisów odnalezionych w najnowszych sterownikach dla Radeonów wynika, że będzie to 32 MB.
Sterowniki zawierają także informacje na temat przyszłych procesorów Van Gogh i Aldebaran. Są to procesory typu APU, czyli CPU ze zintegrowanymi układami graficznymi, które w odróżnieniu od Renoir i Cezanne (grafika Vega) będą już wyposażone w IGP z najnowszą architekturą RDNA 2. Van Gogh ma otrzymać 8 bloków CU (512 procesorów strumieniowych), a Aldebaran 14 bloków CU (896 procesorów strumieniowych). Niestety wpisy w sterownikach nie wskazują, aby AMD planowało zastosowanie Infinity Cache w IGP tych APU.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Aldebaran (autor: GULIwer | data: 30/03/21 | godz.: 18:30)
to już może być ciekawie. Spodziewać się można wydajności 1050. Niby nic ale teraz taka karta kosztuje tysiaka ;)
- @temat (autor: Mariosti | data: 31/03/21 | godz.: 12:22)
Zapewne w APU igpu będzie korzystać z Cache procesora do buforowania dostępu do ramu.
- @2. (autor: pwil2 | data: 4/04/21 | godz.: 00:45)
Bardzo prawdopodobne i rozsądne. Obecnie jest to 16MB L3, które w grach bardziej przydadzą się zintegrowanej grafice, gdy nie ma zewnętrznej.
- @ 2 i 3 (autor: Zbyszek.J | data: 12/05/21 | godz.: 23:07)
błąd. To nie ma sensu
1. podczas gdy iGPU pracuje, to rdzenie x86 też są obciążone i potrzebują pamięci podręcznej
2. nawet gdyby przełączyć wówczas rdzenie x86 w tryb obsługi połowy L3, i dać iGPU połowę tego L3, to odległość cache L3 procesora od GPU jest taka, że opóźnienia byłby znacznie wyższe niż przy zastosowaniu dedykowanego Infiity Cache.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|