AMD FidelityFX Super Resolution trafi do konsol Xbox Series X i S
Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 12:44
(2)
22 czerwca AMD udostępni w swoich sterownikach graficznych nową technikę - FidelityFX Super Resolution. Jest to odpowiedź na oferowane przez Nvidia rozwiązanie DLSS (Depp Learning Super Sampling), wykorzystujące jednostki obliczeniowe GPU do supersamplingu, czyli podniesienia rozdzielczości wyrenderowanego obrazu wraz z częściową eliminacją efektów ubocznych tej konwersji. Rozwiązanie pozwala uzyskać więcej klatek na sekundę, niż gdyby grafika była renderowana natywnie w rozdzielczości takiej jak uzyskiwanej poprzez supersampling, a kosztem wyżej płynności jest pewien spadek jakości obrazu.
FidelityFX Super Resolution ma zaoferować w sumie 4 tryby pracy - Ultra Quality, Quality, Balanced i Performance. Podczas testu przeprowadzonego w grze Godfall na komputerze z Radeonem RX 6800 XT wydajność w rozdzielczości 4K i w trybie Ultra Quality wynosiła 78 FPS, w Quality było to 100 FPSów, w Balanced udało się dobić do 124 FPS, a w Performance do 150 FPS. Dla porównania po wyłączeniu FSR przy natywnym 4K i z włączonym RT ilość klatek dobijała do 49FPSów.
Do debiutu FidelityFX Super Resolution oficjalnie odniósł się także Microsoft, który właśnie potwierdził, że technika trafi do konsol Xbox Series X i S w ramach kolejnej większej aktualizacji oprogramowania.