Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 22 czerwca 2021 
    

Sterowniki Radeon 21.6.1 z FidelityFX Super Resolution już dostępne


Autor: Zbyszek | 13:00
(16)
Na stronach AMD pojawiły się do pobrania nowe sterowniki graficzne Radeon Adrenalin 21.6.1. Są to pierwsze sterowniki, jakie obsługują nową technikę - FidelityFX Super Resolution. Jest to odpowiedź na oferowane przez Nvidia rozwiązanie DLSS (Deep Learning Super Sampling), wykorzystujące jednostki obliczeniowe GPU do supersamplingu, czyli podniesienia rozdzielczości wyrenderowanego obrazu wraz z częściową eliminacją efektów ubocznych tej konwersji. Rozwiązanie pozwala uzyskać więcej klatek na sekundę, niż gdyby grafika była renderowana natywnie w rozdzielczości takiej jak uzyskiwanej poprzez supersampling, a kosztem wyższej płynności jest pewien spadek jakości obrazu.

Na ten moment FidelityFX Super Resolution można uruchomić w grach 2 Racing, Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, KingShunt, Terminator Resistance i The Riftbraker. Za kilka tygodni lista ta powiększy się o kolejne 12 gier, a do końca tego roku obsługiwanych będzie kolejne 44 gry.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: power | data: 22/06/21 | godz.: 13:45)
    Gdyby ta funkcja byla dostepna w kazdej grze z poziomu sterownikow, a nie tylko w wybranych niszowych grach. To wtedy bylby przelom, a tak to jest slabo.

  2. Czekam na testy... (autor: Kenjiro | data: 22/06/21 | godz.: 14:19)
    Bo wstępne wyniki słabo się prezentowały. Znacznie lepiej wygląda(ła?) funkcja TSR w Unreal Engine 5.

  3. są testy (autor: bajbusek | data: 22/06/21 | godz.: 16:46)
    choćby u Linusa ... nic specjalnego jeśli chodzi o jakość - tylko poziom quality się do czegoś nadaje ...

  4. @01 (autor: GULIwer | data: 22/06/21 | godz.: 16:51)
    umplementacja ma być łatwa to już zależy od twórców czy dodadzą patcha czy nie. DLSS też nie miał jakiegoś oszałamiającego startu.

  5. @up (autor: piwo1 | data: 23/06/21 | godz.: 06:14)
    czy na purepc. ogolnie dno nie warte zachodu. jak ktos chce uzywac rt to trzeba uruchamiac natywny i tyle. bez kombinowania. czy to w uhd czy 4k bez tego ""ficzera" pogarszajacego jakosc obrazu. dno w wykonaniu amd. ale czego mozna bylo sie spodziewac. amd ma traguicznych programistow co pokazalo nie raz. nie da sie tymi samymi programistami zrobic nagle cos dobrego. norma. trzymaj swoj niski poziom.
    https://www.purepc.pl/...nkurencja-dla-nvidia-dlss


  6. @piwo (autor: ekspert_IT | data: 23/06/21 | godz.: 08:52)
    Jak chcesz się pastwić nad trybem performance to droga wolna, ale jak algorytm tnie obraz do 720p to nie ma moim zdaniem co biadolić. FifelityFX to jedynie tryb Ultra Quality, który daje dobre rezultaty przy braku drastycznego spadku jakości: Godfall dostał przyspieszenie z 60FPS do 90FPS, czyli o połowę... Myślę, że finalnie druga wersja rozwiązania AMD będzie lepsza od DLSS2 i nvidia będzie musiała siłą rzeczy się dostosować do tego standardu, skoro działa to na ich sprzęcie...

  7. @up (autor: piwo1 | data: 23/06/21 | godz.: 10:26)
    ale myslisz ze wylaczajac rt czy czesc detali czy zmniejszajac rozdzielczosci nei skoczyloby z 60 na 90? a moze by skoczylo na 180? tu chodzi tylko o to by miec wyzsza wydajnsoc przy tej samej jakosci obrazu a nie wyzsza wydajnosc przy gorszej jakosci obrazu bo to mozna zrobic jednym ruchem myszki wylaczajac jakas funkcje.

  8. FidelityFX to na razie kupa takiego samego kalibru, jak na początku DLSS (autor: Qjanusz | data: 23/06/21 | godz.: 10:42)
    Czekamy na rozwój technologii.
    Kto wie, jak AMD dobrze to rozegra, może być z tego kolejny FreeSync, który na początku też był nie mniej śmierdzącą kupą.
    Kciuki trzymamy!


  9. @Qjanusz (autor: Gakudini | data: 23/06/21 | godz.: 11:10)
    FreeSync się nie zmienił, przestano wylewać na niego szambo i się okazało, że to nie on tak śmierdział. Głównym punktem krytyki było to, że freeSync ma min na 48HZ a Gsync działa chyba od 3Hz. Czy ma to jakiekolwiek znaczenie w świecie monitorów 360Hz? Nvidia jak zawsze wprowadza rewolucyjne rozwiązania działające wyłącznie na ich GPU a potem AMD wprowadza swoje otwarte i po fali krytyki to one stają się standardem. GC (pamięta ktoś co to było?) phisX, hairworks i można by wymieniać. Im więcej lat wstecz tym bardziej nikt o nich nie pamięta. A takie tandetne Mantle staje się standardem. Inne rzeczy weszły do do DirectX i nikt ich nawet nie nazywa. FidelityFX też pewnie trafi do DirectX i OpenGL i tak się składa, że na Nvidii też będzie działać. Wiec po co dodawać w kodzie DLSS? Chyba tylko po to, żeby dostać kasę z programu partnerskiego. Skończą się programy partnerskie na DLSS skończy się DLSS. A Nvidia wymyśli kolejną niepowtarzaną technologię.

  10. @Gakudini (autor: ekspert_IT | data: 23/06/21 | godz.: 12:21)
    Dokładnie, nV myśli bardzo krótkowzrocznie. Oczywiście zarobi na entuzjastach topowego sprzętu, ale później jak AMD zrobi jakiś podobny otwarty standard, to często te 'wyjątkowe' technologie nV nie wchodzą nawet do kart średniej półki. A przecież nV mogła wprowadzić obsługę DLSS na radeonach, tylko by działało trochę wolniej od ich kart ;) Cóż...

  11. nVidia robi przede wszystkim dobrze sobie - stąd taki a nie inny model (autor: Qjanusz | data: 23/06/21 | godz.: 13:16)
    AMD chce zbawiać świat. Efekt to słabsze rozwiązania, tniejsza sakwa, no ale szacun w budżetowych rozwiązaniach nieporównywalnie większy.

  12. @up (autor: piwo1 | data: 23/06/21 | godz.: 13:21)
    to ze cos jest standardem nie znaczy ze ejst dobrym rozwiazanie. nvidia wprowadza rozwiazania dobre a amd powszechne. pytanie czy skupiamy sie na tandetnej chinszczyznie czy jednak na jakosci. a jakosc kosztuje....

  13. @piwo (autor: rookie | data: 23/06/21 | godz.: 14:56)
    Z tą jakością a ceną to jest różnie. Pamiętam jak pierwsza neostrada 512 weszła i kosztowała chyba 250zł. Nikt prawie tego nie kupował. UKE zaczął cisnąć tepsę to i tania opcja 128kbps się pojawiła, szybko spadły też ceny podstawowej wersji. I co, jakość ta sama a ceną niższa o połowę...

  14. No tak (autor: piwo1 | data: 23/06/21 | godz.: 19:06)
    Ale to nie znaczy że ffsr czy freesync to dobre rozwiązania. Testy pokazały że dobre są gsync i dlss 2,0. Przynajmniej na dziś. Może za 10lt programiści AMD wymyślą coś mądrego.

  15. @13 (autor: Gakudini | data: 23/06/21 | godz.: 23:56)
    Akurat Neostrada kosztowała tyle, bo UKE nie pozwalało obniżyć jej ceny. W przeciwnym wypadku TP wykosiła by całą konkurencję ceną i była monopolistą. Taki UPC nie miało by szans powstań.Tak samo było z cenami połączeń i SMSów do Play. Inni mieli do play drożej, bo UKE tak ustaliło.

  16. @14 (autor: GULIwer | data: 24/06/21 | godz.: 23:47)
    Freesync spełnia swoją rolę a że nie jest tak dobry jak g-sync? No trudno, ale jest za darmo. Poza tym monitory z g-sync żrą więcej prądu a czasem nawet muszą mieć aktywne chłodzenie. To samo z FSR. Mam 1060 jak mi będzie brakło klatek to sobie odpalę. Po testach opinie są takie, że obraz jest lepszy niż zejście z rozdzielczością do tej z jakiej FSR robi upscaling

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.