Prezentacja technologii AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) skłoniła Nvidię do opracowania jeszcze jednego, dodatkowego trybu skalowania o nazwie roboczej Ultra Quality. Aktualnie najbardziej szczegółowym trybem w jakim DLSS (Deep Learning Super Sampling) skaluje obraz jest Quality (jakość). Przewiduje on wyrenderowanie obrazu w rozdzielczości stanowiącej 66.6% rozdzielczości wynikowej, a następnie jego przeskalowanie 1,5x do formatu końcowego. FSR z kolei w swoim najbardziej szczegółowym trybie renderuje obraz z w rozdzielczości stanowiącej 77% obrazu wynikowego.
To z kolei oznacza, że obraz jest potem skalowany tylko 1,3x, przez co teoretycznie uzyskany w przypadku technologii od AMD wynik jest lepszej jakości niż ten wygenerowany przez DLSS. Oczywiście obu tych mechanizmów nie można tak łatwo porównać w oparciu jedynie o jeden współczynnik, ale Nvidia najwyraźniej nie chce ryzykować, że zostanie z tyłu i postanowiła interweniować już teraz.
Nowy tryb wydajności jest już dostępny w najnowszej wersji silnika UE5 w wersji 2.2.9.0, co skłoniło Alexandra Battaglię z Digital Foundries do przetestowania jego działania w praktyce. TUTAJ znajdziecie link do pliku w którym można zobaczyć porównanie DLSS zaimplementowanej w UE5 w wersji 2.1.66, 2.6 i 2.9.
K O M E N T A R Z E
Ale jak (autor: pandy | data: 2/07/21 | godz.: 10:36) powinno to naprawdę wyglądać - zawsze przy takich porównaniach powinno znaleźć się zdjęcie referencyjne pokazujące jak powinno być by można porównać i znaleźć różnice.
Jeżeli NVIDIA opóźnia swoję technikę DLSS 3.x (autor: Mario1978 | data: 2/07/21 | godz.: 14:24) to znaczy, że nie ma jeszcze GPU, które mogłoby sprostać temu zadaniu a więc potrzeba większej ilości Tensor Core a dopiero przejście na litografię gęstszą typu N5 od TSMC im to umożliwi lub 4nm LPU od Samsung.
@01 (autor: GULIwer | data: 3/07/21 | godz.: 15:19) nie zawsze zdjęcia oddają wrażenia.
Pamiętam czasy kodeków divix xvid i na zdjęciach chyba xvid wyglądał gorzej, ale odczucia z oglądania filmu dawał lepsze. W testach też zależy od miejscówki.
@03. (autor: pandy | data: 5/07/21 | godz.: 16:32) Jasne ale skoro już są jakieś zdjęcia to fajnie byłoby porównać je do tzw ground truth - pomijając sprawy związane z artefaktami temporalnymi - zresztą dziś nie jest kłopot i zawsze można wstawić nawet animowane gif'y w ostateczności. I tak na boku skoro AMD udostępnia FSR niejako otwarto-żródłowo to myślę że NVidia także zaimplementuje te technologie u siebie, może twórczo rozwinie a może po prostu wzbogaci DLSS w jakąś hybrydę FSR+DLSS.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.