Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 8 lipca 2021 
    

Deep Learning Supersampling będzie częścią specyfikacji DirectX ?


Autor: Zbyszek | źródło: VideoCardz | 23:33
(4)
Microsoft znany jest ze swoich poczynań na rynku rozwiązań dla grafiki 3D, gdzie techniki opracowane przez poszczególnych producentów są później implementowane do DirectX stając się częścią ich specyfikacji. Tak było chociaż z Nvidia RTX, czyli techniką śledzenia promieni, której była impulsem do pojawienia się DirectX Raytracing. Wszystko wskazuje na to, że Microsoft zamierza dodać do specyfikacji DirecrX również rozwiązanie Deep Learning Supersampling, czyli technikę polegającą na zwiększeniu rozdzielczości renderowanego obrazu wraz z jednoczesną rekonstrukcją jakości.

To pozwala uzyskać wyższą płynność, niż przy renderowaniu obrazu w docelowej rozdzielczości, kosztem pewnej najczęściej niezauważalnej utraty jakości.

Micorosft zamieścił oferty pracy, w których poszukuje starszych inżynierów oprogramowani. Mają oni zająć się wdrażaniem rozwiązań i algorytmów, bazujących na uczeniu maszynowym, które zostaną zastosowane w grafice 3D.

Najwidoczniej Microsoft ma plany opracowania rozwiązania działającego na podobnej zasadzie jak NVIDIA DLSS, ale niewymagającego specjalnych jednostek obliczeniowych Tensor z kart Nvidia GeForce RTX.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. DLSS (autor: GULIwer | data: 8/07/21 | godz.: 13:27)
    bez Tensorów nie ma chyba szans. Chyba, że będziemy mieli do czynienia z sytuacją że wykorzystywane naprzemiennie w zależności od obciążenia będzie CPU i GPU.

  2. Nie doda DLSS (autor: Kenjiro | data: 8/07/21 | godz.: 14:02)
    Tylko własną technikę podobną do DLSS, ale opierającą się na dowolnej realizacji.
    DLSS jest znakiem zastrzeżonym.


  3. Zapewne dostosowane pod radeony (autor: Marek1981 | data: 9/07/21 | godz.: 08:34)
    Ms to pod konsole zrobil

  4. Generative Adversarial Networks (autor: pandy | data: 9/07/21 | godz.: 11:40)
    czyli GAN - w tej chwili bardzo dynamicznie rozwijający się obszar badań, sporo się dzieje w temacie interpolacji obrazów i video. NVidia nie może opatentować zasady a jedynie konkretna implementację a być może tylko konkretny model wyuczony...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.