TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Piątek 16 lipca 2021 |
|
|
|
AMD udostępnia kod źródłowy Fidelity FX Autor: Wedelek | źródło: AMD | 17:26 |
(7) | Zgodnie z zapowiedzią AMD udostępniła dziś kod źródłowy swojej najnowszej technologii skalowania przestrzennego o nazwie FidelityFX Super Resolution (FSR). Jak zwykle odpowiednie pliki źródłowe trafiły na stronę GPUOpen, skąd może je pobrać i przejrzeć każdy zainteresowany tematem użytkownik lub deweloper. Samo FSR to technika inteligentnego skalowania obrazu wyrenderowanego w niższej jakości do większego, docelowego formatu – np. z 1080p na 4K. Co ważne działa ona z kartami dowolnego producenta, a jedynym ograniczeniem jest to, że taki akcelerator musi też wspierać DirectX 12.
Aktualnie na liście wspieranych kart znajdziemy układy Intel UHD, Radeony od serii RX400 wzwyż i GeForce od serii 900 wzwyż. Innymi słowy opisywana technologia stanowi przeciwwagę dla zamkniętego i ograniczonego tylko do kart Nvidii DLSS i podobnie jak rozwiązanie zielonych może pracować w kilku trybach: wydajność, zbalansowany, jakość, oraz wysoka jakość.
FSR jest obecnie dostępne dla deweloperów silników Unity (beta dla Unity 2021.2 HDRP) i Unreal Engine (aktualizacja v4.26), a na liście obsługiwanych tytułów znajdziemy 8 produkcji. Oczywiście AMD robi wszystko by listę tę poszerzyć i w najbliższym czasie FSR zostanie dodany do:
• Arcadegeddon
• Necromunda: Hired Gun
• Resident Evil Village (w przyszłym tygodniu)
• Edge of Eternity (w tym miesiącu)
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- debilne pole tematu (autor: henrix343 | data: 17/07/21 | godz.: 03:18)
a no wlasnie DX12 :P
- bla (autor: Atak_Snajpera | data: 17/07/21 | godz.: 09:23)
A nie prościej było poprostu dodać tego FSR do sterownika gdy mamy włączony GPU scalling?
- @02 (autor: kombajn4 | data: 17/07/21 | godz.: 15:51)
Z tego co słyszałem to rozbiło się o to że nie chcieli interfejsu użytkownika skalować.
- @2. (autor: Kenjiro | data: 17/07/21 | godz.: 21:12)
Niestety skalowanie całości byłoby bardzo widoczne właśnie w przypadku UI, dlatego tak się nie robi. Pewnie można by jakoś tak zrobić, by odwołać się do sterownika, ale skoro podjęli taką, a nie inną decyzję, to coś za tym musiało stać.
- płot twist (autor: Atak_Snajpera | data: 18/07/21 | godz.: 09:44)
Ten cały super resolution to zwykły stary lanczos z 1979 roku! Trochę zminimalizowali ringing i dodali RCAS.
- @5. (autor: pwil2 | data: 18/07/21 | godz.: 11:33)
I dobrze. Najważniejsze by spopularyzować v1.0, by lepsze skalowanie było dostępne na niemal całym dostępnym sprzęcie, przy minimalnych opóźnieniach i obciążeniu.
- @2 @3 @4 (autor: josh | data: 18/07/21 | godz.: 21:17)
Nie chodzi tylko o interfejs, ale też o to, żeby skalowanie był było przed post-processing, czyli różne efekty typu ziarno filmowe itp były w natywnej.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|