Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 21 lipca 2021 
    

Funkcja DirectStorage będzie dostępna także na Windows 10


Autor: Zbyszek | źródło: TechSpot | 19:46
(11)
API DirectStorage to rozszerzenie dla API DirectX, przygotowane przez Microsoft dla nowej konsoli Xbox Series X. Jest ono elementem składowym techniki Xbox Velocity, czyli zbioru kilku rozwiązań umożliwiających wykorzystanie nośnika SSD NVMe jako wirtualnego rozszerzenia pamięci CPU i GPU. Dzięki temu karty graficzne zainstalowane w komputerze zyskują bezpośredni dostęp do danych zgromadzonych na szybkich dyskach SSD. Microsoft planował dodać API DirectStorage do przyszłej wersji systemu Windows.

Początkowo wszyscy sądzili, że chodzi o kolejną wersję Windows 10, np 21H2. Sytuacja zmieniła się wraz z czerwcową zapowiedzią systemu Windows 11, kiedy Microsoft przekonywał, że tylko Windows 11 będzie obsługiwał DirectStorage.

Teraz producentów okienek postanowił wycofać się z tej zapowiedzi, i przyznał, że udostępni DirectStorage również dla systemu Windows 10. Konieczna będzie kompilacja nie starsza niz 1909. Pozostałe wymagania to karta graficzna zgodna z DirectX 12 oraz nośnik SSD z obsługą tzw. Standard NVMe Express Controller.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: pwil2 | data: 21/07/21 | godz.: 21:04)
    W sensie chodzi o to, że SSD NVME musi działać na standardowym sterowniku z Windowsa, nie od np. Intela.

  2. Zastosowanie ssd do przyspieszenia karty graficznej? (autor: ekspert_IT | data: 22/07/21 | godz.: 07:36)
    "karty graficzne zainstalowane w komputerze zyskują bezpośredni dostęp do danych zgromadzonych na szybkich dyskach SSD(...)nośnik SSD z obsługą tzw. Standard NVMe Express Controller."
    Przepustowość GDDR6 w 1650 to 12Gb/s (kość) 192Gb/s (całość).192Gb to 24 Gigabajty.
    jak się ma to do jednego z najszybszych ssd tj. WD Black SN850? Odczyt 7000MB/s czyli 7 Gigabajtów.
    Czyli zastosowanie najszybszego SSD ponad dwukrotnie spowolni pamięć graficzną takiego 1650. I to mowa o odczycie, a zapis w SSD jest często o wiele wolniejszy...
    Chociaż może to rozwiązanie przyspieszy podsystem pamięci w integrach...


  3. @2. (autor: Kenjiro | data: 22/07/21 | godz.: 08:05)
    Raczej usprawnienia transmisji między RAMem głównym, a RAM karty graficznej.
    Mało tego, takie rzeczy już się robiło, standard PCI (jeszcze przed Express), a w zasadzie chyba nawet od ISA (ale tego nie jestem pewien), obsługuje DMA, czyli bezpośrednio dostęp do pamięci przez urządzenie PCI. Do tego urządzenia mogą się komunikować bezpośrednio, bez użycia CPU.
    Obecne rozwiązanie to po prostu "framework", czyli zestaw ułatwień pozwalających w pewien ustandaryzowany sposób odczytać dane i przesłać do GPU z minimalnym narzutem CPU.


  4. Jakie dyski SSD.... (autor: Apollo129 | data: 22/07/21 | godz.: 11:24)
    mają wsparcie do Express Controler? Tylko te podpinane po PCI-Express ? Czy konkretnie gdzieś można znaleźć listę dysków SSD które mają wymagane wsparcie ?

  5. @2. (autor: Mariosti | data: 22/07/21 | godz.: 12:26)
    To nie ma być dodatkowa wirtualna pamięć ram dla gpu.

    To zwyczajna optymalizacja dostępu do danych na ssd, bez udziału cpu. I jest to oczywiście rozwiązanie bardzo dobre, bo znacznie więcej sensu ma bezpośrednie zaczytanie przez gpu skompresowanej tekstury z ssd, niż za pośrednictwem cpu które do niczego tam jest nie potrzebne i na dodatek zajmowałoby niepotrzebnie ram systemowy.


  6. a ktora wersja nvmE ? (autor: Apollo129 | data: 22/07/21 | godz.: 14:18)
    W specyfikacji takiego Samsunga 980PRO napisali
    PCIe® Gen 4.0 x4, NVMe™ 1.3c
    Czy to wystarczy ?
    Jak to sprawdzić czy bebechy spełniają wymagania pod DirectStorage


  7. @02 (autor: rzymo | data: 22/07/21 | godz.: 17:10)
    "Przepustowość GDDR6 w 1650 to 12Gb/s (kość) 192Gb/s (całość).192Gb to 24 Gigabajty."

    Nie, nie tak :) Przepustowość pamięci w GTX1650/D6 to 192 GB/s (nie Gb/s).


  8. Idea (autor: pandy | data: 23/07/21 | godz.: 21:14)
    jest prosta - jedną transakcją załatwić przesłanie danych z SSD do pamięci GPU z pominięciem transferu pośredniego który używa fragment RAM w charakterze bufora I/O - technicznie skoro GPU i SSD siedzą na jednej magistrali I/O to transfer danych może odbyć się przy użyciu DMA bez pośrednictwa CPU i RAM.
    Ciekawe tylko jak to odbije się na bezpieczeństwie całości i jak szybko odkryte zostaną vulnerabilities i ich exploity i jak szybko dostępne będą mitigation czyli koniec końców ile będzie BSOD a ile wymuszeń ransomware.
    Zakładam że nie będzie zapisu o doszłaby jeszcze konieczność utrzymania spójności filesystemu. Ciekawe jak będzie z uprawnieniami na filesystemie - czy GPU dostanie dostęp i zdolność autentykacji swoich żądań czy całość jednak będzie zarządzana przez CPU a jedynie sam transfer odbywać będzie się miedzy SSD i GPU. ciekawe na ile to wszystko będzie wzorowane na linuksowym FUSE.


  9. @8. (autor: Mariosti | data: 23/07/21 | godz.: 23:47)
    Będzie to tylko do odczytu, a gpu będzie miało wystawiony wirtualny filesystem tylko z teksturami. Na dodatek będzie możliwe zaszyfrowanie wszystkiego wraz z kompresją.

    Większe rozkminy byłyby potrzebne do wykorzystywania gpu do obliczeń równoległych, ale tam i tak zawsze programy są sterowane z cpu więc nawet nie ma sensu czegoś takiego robić raczej. W przypadku gier i tekstur sprawa jest bardzo klarowna i prosta.


  10. @4. (autor: pwil2 | data: 24/07/21 | godz.: 01:28)
    Wszelkie SSD NVME, czyli M.2 z PCIE. Tylko sterownik w systemie musi pozostać domyślny, a nie np. Intela. Minus taki, że domyślny sterownik oferuje 64MB w roli HMB dla NVME, a na sterowniku Intela da się wykorzystać 200MB dla NVME w przypadku tego samego WD Blue NVME.

  11. @9. (autor: pandy | data: 24/07/21 | godz.: 19:54)
    Też tak myślę - ograniczenie tego do odczytu upraszcza masę spraw choć nie likwiduje wszystkich problemów - ale by tak było jak mówisz to podstawowy filesystem będzie musiał podać jakieś specjalne flagi albo ewentualnie wydzielać mapę lokacji... znów przychodzi mi do głowy rodzaj dedykowanego filesystemu w przestrzeni użytkownika...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.